Page 1 of 1

Microsquirt + VAG puola- V2 koneessa sytytys väärin

Posted: Tue Aug 13, 2013 18:25
by HDRami
Microsquirt + VAG 032 905 106B puola, trikkeri 24-2, VR-anturilla.
nyt sellainen ongelma et vaikka laittaa kiinteän ennakon, startatessa on oikein molemmat sylinterit mutta kun lähtee käymään etu pysyy oikein ja taka on 45-90ast myöhäsellä riippuen miten laittaa arvoja (2 tai 4 syl)???
EDIT:sellaista vielä et kun antaa kierroksia etu pysyy asetetussa ja takapytyn sytytys menee vielämyöhemmälle vaikka kiinteä ennakko??

yritin liittää tähän tiedoston jota nyt viimeksi kokeiltu mut ilmoittaa et msq ei sallittu??. voin liittää jos joku neuvoo miten?

tuolla muutama video jossa ko mopo käy, sattui vain pieni vahinko ku ensin hajosi kovalevy (eikä tietysti varmuuskopiota oo otettu...) ja toiseen koneeseen ohjelmaa laittaessa purkki tyhjeni, eikä enää saada käymään noin?? :( http://www.youtube.com/channel/UCelpPNW ... ture=watch

-Rami

Re: Microsquirt + VAG puola- V2 koneessa sytytys väärin

Posted: Tue Aug 13, 2013 20:13
by jokuuu
Jokohan nyt näkyy. Tosiaan koodi pääsi vahingossa päivittymään pienestä muistinmenetyksestä.
Virrat oli päällä ja ajatuksissani download-firmwaresta pois päästäkseni näppäilin entteriä joten koodi vaihtui ja jouduttiin laittamaan kaikki alusta. :o

tämän jälkeen kun saatiin asetukset laitettua ja pyörä käyntiin rupesi takapyty sytytys sekoilemaan.. Johtuuko koodista en tiedä, kun nyt ei ole tarkkaa tietoa oliko koodina mikä aijemmiin. nyt ms2 3.2.5

Aijempien muistelmien mukkaan sytytyspuolella asetusten pitäisi olla samat kun aikaisemminkin millä pyörä pelasi. J

otain jää kyllä kertomattta, mutta täydennetään sitä mukaa kun kysytään ja vastataan..

Ja kone tosiaan v2 oddfire

-VilleK

Re: Microsquirt + VAG puola- V2 koneessa sytytys väärin

Posted: Wed Aug 14, 2013 19:38
by jokuuu
Itse itselleni vastaten. Näyttäisi nyt siltä, että koodin uudelleen ajamisella rupesi rokkaammaan. :lol: Ei vielä käytetty koska ahdin irti, mutta nyt ennakot näyttäisi olevan molemmilla sylintereillä oikein. :mrgreen:

Re: Microsquirt + VAG puola- V2 koneessa sytytys väärin

Posted: Wed Apr 16, 2014 23:08
by HDRami
Tähänpä jatkan ku uutta en osaa aloittaa ku en tiedä mihin pistäs :oops:
Mutta, kun viimekesänä saatiin mopo pelittään kohtuu hyvin ja ennakoita lisättiin muistaaskseni 25ast niin tuli ongelma et pätkii tosi pahasti vastaan starttaus hetkellä. lokiin jäi tietoa et jopa 19.000rpm oli harrikassa kieroksia (Y) wau! :shock: :shock: :D Nyt oletan että ku tommoset kierokset nii vetäsee max ennakot tartatessa ja siks toi oire. Muttta mitä sille voi tehä??? Ite meinasin vetää kartalle 5500rpm jälkeen 4ast ennakot??? Ku se "vastaan" potkiminen on noinkin yleistä, liki puolet käynistyksistä niin se rasittaa liikaa wanhaa rautaa ;)
Muute oli magee peli ajella syksyllä, 0.3 ahtoja käytin ja 2000km kerkesin vain ajaa mutta todella positiivisesti yllättyny olin toimivuudesta vanhassa tekniikassa. No, mäntä ja pensa ja kipinä nii eipä tuolla väliä minkä ikästä rautaa ne ohjaa :D

Re: Microsquirt + VAG puola- V2 koneessa sytytys väärin

Posted: Thu Apr 17, 2014 11:05
by Vauhtivaunu
Taitaa tulla syttypuolelta häiriötä vr-piiriin. Onko vastukselliset eli R-tulpat? Minkälaiset tulpanjohdot? Onko puolan virransyötössä häiriönpoistokonkka? tähän tyyliin:

Image

Re: Microsquirt + VAG puola- V2 koneessa sytytys väärin

Posted: Thu Apr 17, 2014 16:38
by Masi_K
Tuliko toi 19k rpm heti starttauksen ensi vai jollain muulla -sekunnilla ?

Re: Microsquirt + VAG puola- V2 koneessa sytytys väärin

Posted: Sat Apr 19, 2014 21:47
by HDRami
eipä oo tommosta häiriökonkkaa. Ny sitä sääjetty taas ja pelittää kohtuuvella mut toi korkee piikki näyttää tulevan siinä vaiheessa ku virta käänetään päälle?? Muutaki siinä ilmeni mut palataan asiaan ku jotain tiietään tai joku keksii miks virran päälepano aiheuttaa ton piikin. 6000-9000 seilaa kiekat sillä hetkellä. no toi ei vielä kerro vastaan potkimista mut teen noi mitä ehdotettiin.
kiitos T.Rami