Page 1 of 1
pytyt täynnä. OSA2 *RATKAISTU*
Posted: Fri Sep 23, 2005 9:19
by kemes
***********************
OSA1
Ensimmäisiä kertoja pyörittelin konetta. Enne pyörittelyä olin käynnistellyt (avaimesta -> 2s kerrallaan) bensapumppua jotta linjat täyttyisivät. Seuraavana oli vuorossa koneen pyörittely ilman tulpan johtoja. -> pyöri nihkeästi. Tulpat pois ja käsin pyörittämään. Sylinterit olivat aivan täynnä bensaa varmaan litra tuli ulos tulpanrei'istä. Ruikkaako MS enne starttia sylintereihin bensaa? voiko johtua tästä, vai onko vika luultavasti jsosai muualla?
***********************
OSA2
Tänään vietettyäni tallilla päivän tein seuraavaa:
-Tarkistin johdotukset
-Piirilevyn / juotokset
Diaknoosi: Suuttimet maadoittuu jatkuvast (eli suuttimet auki). Kun MS:ään kääntää virrat päälle maadoitus alkaa ja kun taas sammuttaa niin maadoitus lakkaa eli tästä päättelisin että on MS:n aiheuttamaa eikä vikaa omissa kytkennöissä. Ja sarjahan oli partcon muunneltuna extralle sopivaksi.
***********************
RATKAISU
Eli kuinka ollakkaan R32 maadoittui joka aiheutti molempien suuttimien jatkuvan aukiolon. Pienestä se on kiinni

Posted: Fri Sep 23, 2005 10:24
by JaniM
Sulla on jäänyt suuttimet auki ja tällöin valutellut pensat koneeseen. Eli siihen suuttimia ohjaaviin fetteihin pitää laittaa alasvetovastukset, kuten tuolla Turtanan piirilevy topicissa kerrotaan. En tiedä onko noita orggis levyssä? Ja mikäs levy sulla on?
Posted: Fri Sep 23, 2005 11:02
by kemes
Levy on tuo B&G partocolta ostettu. Suuttimet on korkea ohmiset. Extra kilkkeillä modattu levy.
Posted: Fri Sep 23, 2005 12:40
by passi
Eikai fettien kiinnitysruuvi ole maissa? Jos fetin kiinnitysreikä (se iso) on suojaamaton ja sen kytkee maihin niin varmaan kusee.
Itselläni en moista ainakaan muistaakseni ollut huomioinut aikanaan, mutta olipas onneksi fettien jäähdytysripa eristettyä mallia!
http://www.megasquirt.info on tästä juttua.
T. Pasi
Posted: Sun Sep 25, 2005 12:28
by kemes
Tarkistettu. Ei maadotu fettien runko. Voiko moinen johtua ohjelmallisista seikoista?
Posted: Mon Sep 26, 2005 9:33
by Mudracer
Tsekkaa siitä megaan menevästä liittimestä ettei piuhat koske toisiinsa! Mulla teki samaa toisella bankilla kerran kun oli pikku kuivajuotos ja piuha oli irronnut liittimen sisältä

.
Posted: Mon Sep 26, 2005 13:58
by kemes
Liittimet ja juotokset tarkistettu ensimmäisten joukossa.
Posted: Mon Sep 26, 2005 14:51
by teg
Sitten vain järjestelmällisesti aloitat suuttimilta lähtien mittailemaan, että missä vaiheessa menee maihin. Ota vaikka ensin sähköt pois megasta, ja katso maadoittaako silloin. Sitten piuha irti megasta jne.
Posted: Mon Sep 26, 2005 22:08
by kemes
kokeiltu kaverin boxilla jolloin suuttimien aukioloa ei ilmennyt.
Posted: Tue Sep 27, 2005 8:16
by teg
No silloinhan vika on selvä? Boksissasi on vikaa - ota se syyniin ja unohda auto. Ota kaverin boksista softa ja sulje pois softan mahdollisuus. Sen jälkeen tutkitaan levyllä järjestelmällisesti yleismittarilla mistä se maadoitus tulee.
Posted: Tue Oct 04, 2005 13:55
by JesseT
Onko mitään uutta selvinnyt tällä saralla?
Posted: Thu Oct 06, 2005 20:07
by kemes
En ole vielä löytänyt vikaa. Tosin ollut tässä hieman kiireitä joten en ole juuri kerennyt asiaa kauheesti miettimäänkään.
Posted: Fri Oct 07, 2005 12:38
by teg
Koitappa mitata fettien ohjaus.. ja testaa vaikka ilman prosessoria.
Posted: Fri Oct 07, 2005 14:03
by passi
kemes wrote:Tarkistettu. Ei maadotu fettien runko. Voiko moinen johtua ohjelmallisista seikoista?
Oisko sulla se fet-driveri hajonnut? Lueskellut msefistä että jos kytkee virrat väärin päin niin tämä hajoaa.
Ota tämä ohjain kokonaan irti ja kokeile mitä sanoo kun pistät virrat päälle.
Posted: Tue Oct 11, 2005 16:03
by axe
mulla mega maadottaa suuttimet kans heti ku laittaa virrat päälle. ekan kerran ku teki samaa, ni huomasin et trottle position viisari näytti 1% vaikka olin sen kalibroinu. Kun kalibroin sen uusiks, ni ongelma loppu. Nyt tuntuis olevan sama vika uudestaan, mut en päässy kalibroimaan tps:ää kun ei ollu kannettavaa. Onkohan mulla toi häiriö hävinny ihan sattumalta samalla kun kalibroin ton anturin, vai kuuluuko megan tehdäkkin niin, että suuttimet on auki jos kaasua painetaan, vaikkei auto käy?
Posted: Tue Oct 11, 2005 16:44
by TVH
axe wrote:mulla mega maadottaa suuttimet kans heti ku laittaa virrat päälle. ekan kerran ku teki samaa, ni huomasin et trottle position viisari näytti 1% vaikka olin sen kalibroinu. Kun kalibroin sen uusiks, ni ongelma loppu. Nyt tuntuis olevan sama vika uudestaan, mut en päässy kalibroimaan tps:ää kun ei ollu kannettavaa. Onkohan mulla toi häiriö hävinny ihan sattumalta samalla kun kalibroin ton anturin, vai kuuluuko megan tehdäkkin niin, että suuttimet on auki jos kaasua painetaan, vaikkei auto käy?
Kaasun merkitys kun auto ei käy on first start ominaisuuden ja flood clear moden triggaus, mutta suuttimien jatkuva auki pitäminen on joku vika jossain. Lisäksi se TPS kalibrointi vaikuttaa ainoastaan megatunen TPS-mittariin, ei megasquirtin toimintaan.
Priming pulse heittää halutun määrän soppaa koneeseen ennen starttia, oikeastaan mitään muuta koneen sammuksissa suuttimet maadottavaa ominaisuutta ei ole olemassa.
Posted: Tue Oct 11, 2005 18:01
by axe
ok. eli siis pitää lähteä metsästämään vikaa jostain muualta. esim megan liittimen tinailuista. kunhan nyt pääsee auton luokse viikonloppuna.
Posted: Tue Oct 11, 2005 21:46
by kemes
Stimulaattori kiinni. Kaikki valot palaa. Potikoiden ruuvaaminen ei vaikuta. Uusi patteri käytössä.
Fetti-driveri irti -> ei vaikutusta.
Kolvaukset -> siistit, ei kolvausvirhettä.
Mitä seuraavaksi?
Posted: Wed Oct 12, 2005 8:24
by teg
prosessori irti
Posted: Wed Oct 12, 2005 15:13
by kemes
prossu irti, fetti-driveri irti -> valoista kaksi jää palamaan.
Posted: Wed Oct 12, 2005 17:02
by teg
Maadoittuuko ruikkarit edelleen? Ota fetit irti - ehkä ne on rikki tai jos ovat metallikoteloisia niin tietenkin pultattu johonkin metalliin kiinni joka on maadoitettu?
Posted: Sat Dec 03, 2005 18:11
by axe
axe wrote:mulla mega maadottaa suuttimet kans heti ku laittaa virrat päälle.
Eli tuo minun ongelma ratkesi aikoja sitten, mutta laitetaanpa tänne nyt kuva missä vika oli.
