Page 1 of 1
required fuel?
Posted: Thu Sep 22, 2005 20:45
by axe
eli monen mielestä todella tyhmä kysymys, mut mitä toi tarkottaa?
Kun ton kentät täyttää (mielestäni oikein) ni ylempään tulee 21,4 ja alempaan 10,7. kuuluuko arvot olla tota luokkaa? ja mitä tohon air fuel ratioon kuuluu laittaa... 14,7?
1900cc
4syl.
148@3bar
air fuel ratio???
Posted: Thu Sep 22, 2005 21:10
by Masi_K
Ohjeen mukaan pitäisi olla 8.0 korvilla se alempi. Tyhjäkäynnillä. Mäkin haluisin rautalankatietona.
Posted: Thu Sep 22, 2005 21:10
by PE-LE
ylempi on laskimella laskettu polttoainemäärä, alempi boksissa oleva arvo,
14,7 jos polttoaineena on bensiini,
Posted: Fri Sep 23, 2005 6:36
by JesseT
Se alempi on vain korjattu ruiskutuksien määrällä. Eli jos on esim "2 squirt simultanous" niin alempi on tasan puolet ylemmästä.
Se ylempi on taas se yhden suuttimen aukioloaika jolla ilmanpaineeseen täytetty sylinteri saadaan 14,7 seokseen.
Posted: Fri Sep 23, 2005 12:49
by Masi_K
Eli nyt kun on 15.2 ylemmässä ja alemmassa 7.8. Niin kuluu 15 millisekunttia et saa seoksen 14.7 ? Eikai ny sentään.
Posted: Fri Sep 23, 2005 14:14
by JesseT
Kyllä se niin on jos VE on 100%. Tuossa vielä noista ylä/ala ruuduista:
In the tuning software, the upper REQ_FUEL box is the amount per cylinder, as noted above. The lower REQ_FUEL box is the value down loaded to MegaSquirt. It is the REQ_FUEL number on top, but scaled by your selected injection mode (number of squirts and alternate/simultaneous).
For example, if you inject simultaneous and one injection, and have the same number of injectors as cylinders [i.e. port injection], then REQ_FUEL on the bottom is the same as REQ_FUEL on top. Same with alternate and two squirts. If you put in simultaneous and two squirts, then REQ_FUEL is divided in half - because you squirt twice, you need to inject 1/2 the fuel on each shot.