Toyota 2NZ-FE trikkeröinti
Posted: Fri Jun 28, 2013 10:21
Eli kyseessä yariksen 1.3 VVT-I moottori joka tulossa hieman vanhempaa koriin. Kammella anturin reiästä katseltuna näyttäis olevan 36-2 pyörä (edit: olikin 36-1) ja imunokalla 4-1. Nokan anturi nyt ei tuommoisenaan taida kelvata, vaan siitä joutunee 2 tappia poistamaan. Mutta mitenkäs tuo tupla trikkaus menee puuttuvan hampaan pyörän kanssa? Onko 1 hammas ensimmäinen kammen puuttuva sen jälkeen kun nokan anturilla on hammas luettu, vaiko heti seuraa joka tulee kammelta nokan hampaan lukemisen jälkeen? Puuttuvat hampaat ei osu samaan kohtaan minkään nokan tapin kanssa, eikä se muutenkaan pysy vakio asennossa kampeen nähden kun kerran imunokalla on muuttuva ajoitus. Orkkis ohjaus käsittääkseni säätää nokkaa portaattomasti ja valvoo nokan anturilla takaisin kytkettynä ajoitusta, mutta mulle piisaa jos saa edes on/off säädöllä ajoituksen, pieni nykäisy ei haittaa. Mutta tuo nokka nyt ei ole päällimmäinen ongelma, joten sitä ihmetellään sitten kun kone muuten käy. Eli toimiiko tuo anturointi kun vain nokalta pari tappia poistaa, vai unohdanko koko nokka-anturin ja ohjaanko orkkis cop puolia hukkakipinänä? Aluksi olis tarkoitus pistää ms1 v2.2 mikä oli jo vanhaa museomoottoria ohjaamassa, ja myöhemmin päivittää ms2 tai ms3 versioon ja pistää samalla etanolianturi ja ahdin.
edit, nyt on jo ollu vähän aikaa käynnissä, ei ole vielä bensalinjoja joten sumupullolla alkoholia suoraan läppärunkoihin ni lähti käymään, ja joka pakosarjan primääri lämpeni. ens viikolla pääse ajamaan. bensalekut, pumppu, pakoputki ja kytkimen nesteputket on vielä tärkeimmistä osista puutelistalla.
edit, nyt on jo ollu vähän aikaa käynnissä, ei ole vielä bensalinjoja joten sumupullolla alkoholia suoraan läppärunkoihin ni lähti käymään, ja joka pakosarjan primääri lämpeni. ens viikolla pääse ajamaan. bensalekut, pumppu, pakoputki ja kytkimen nesteputket on vielä tärkeimmistä osista puutelistalla.