Suuttimine koon vaikutus aukioloaikoihin
Posted: Wed Feb 20, 2013 21:03
Se on moro,
tuosta E30 325 endu-kilpurista on talven ihmettely meneillään. Kun syksyllä kone porsi, niin nyt on toinen m20b25 mylly konehuoneessa. Koneen säätöihin saaminen on meneillään ja kerran on dynotetty. Tuloksena oli koneen meno laihalle yli 5000 rpm ja suuttimien aukioloaikojen lisäys ei tuntunut vaikuttavan, joten johtopäätös oli, että suuttimet olivat liian pienet. Ne olivat M52b25 koneen nelireikäiset about 188 cc tuottavat ja nyt laitoin Boschin 255 cc:n suuttimet. Kone lähti kyllä käyntiin vanhoilla kartoilla, mutta käy tietty hyvin rikkaalla. Kun maksimituotto on noin 37 % isompi, niin onko asia niin yksinkertainen, että lyhennän aukioloaikoja 37 %. Minulla on Miller Performancen ohjelmoitava chippi (sytkä ja suuttimet 12x12 kartoilla) , mutta taustalle ei ole mitään erityisiä laskentaohjelmia, vaan olen hakenut arvoja ihan IFR:n ja laajakaista-lambda-mittarin avulla.
Kyseleepi Jussi
tuosta E30 325 endu-kilpurista on talven ihmettely meneillään. Kun syksyllä kone porsi, niin nyt on toinen m20b25 mylly konehuoneessa. Koneen säätöihin saaminen on meneillään ja kerran on dynotetty. Tuloksena oli koneen meno laihalle yli 5000 rpm ja suuttimien aukioloaikojen lisäys ei tuntunut vaikuttavan, joten johtopäätös oli, että suuttimet olivat liian pienet. Ne olivat M52b25 koneen nelireikäiset about 188 cc tuottavat ja nyt laitoin Boschin 255 cc:n suuttimet. Kone lähti kyllä käyntiin vanhoilla kartoilla, mutta käy tietty hyvin rikkaalla. Kun maksimituotto on noin 37 % isompi, niin onko asia niin yksinkertainen, että lyhennän aukioloaikoja 37 %. Minulla on Miller Performancen ohjelmoitava chippi (sytkä ja suuttimet 12x12 kartoilla) , mutta taustalle ei ole mitään erityisiä laskentaohjelmia, vaan olen hakenut arvoja ihan IFR:n ja laajakaista-lambda-mittarin avulla.
Kyseleepi Jussi