Page 1 of 1

Carillo & JE pistons.

Posted: Sun Feb 03, 2013 11:04
by kamski
Arvasinhan minä että jotain vikaa carillossa on :D Laitetaan äkkiä linkki ennenkuin se poistuu yotubesta siinä kun on ihan liikaa fakta tietoa niille jotka osa lukea rivien välistä.

http://www.youtube.com/watch?v=laXApz3-8LE

Re: Carillo & JE pistons.

Posted: Sun Feb 03, 2013 12:18
by Benkku
Kanki kuin kanki katkeaa ns. tuntien tullessa täyteen - tuossa kolmen vuoden aikana tuntematon määrä rasitussyklejä tai rasitus ylittää myötörajan, kuten tuossa on tapahtunut.

Videon 3.50 ja 6.12 kohdalla näkyy miten kangelle käy kun rasitus ylittää myötörajan. 60 psi on päälle 4 kiloa.

Varmaan oli kanget mitoitettu kyseiselle ahtopaineelle - epäilen, näytti sen verran ohuelta poikkipinta-ala.

Mistä tuon Carillon tempaisit - tyyppi videolla toistaa moneen otteeseen 'Crower rods', liekö nämä?
http://realstreetperformance.com/store/ ... -2643.html

Re: Carillo & JE pistons.

Posted: Sun Feb 03, 2013 13:24
by kamski
No eikös ne kaikki veivit carrilloja :lol: ? Luulis nyt olevan made in USA niin miks ei corrillo onhan siinä USAn vai känadan JE männätkin. Mutta hienosti näkyy kun metalli väsyy :o veivin heikkoin lenkki. videon lopussa näkyy murtoosa sekunnista veivin merkki.


Minä ei ainkaan laitas Crower rods ,Brian Crower H Beam "Sportsman" Rods for Toyota Supra MK4 2JZGTE Engines.
As a general rule of thumb, we tend to use Brian Crower H Beam Rods on anything that will be making up to 175hp per rod. Eikös ne alkuperäiset kestää samanverran.

Re: Carillo & JE pistons.

Posted: Sun Feb 03, 2013 15:22
by Benkku
kamski wrote:...videon lopussa näkyy murtoosa sekunnista veivin merkki.
Juu, Carillon logohan se. Aussin mongerrus kuulosti Crowerilta.

Re: Carillo & JE pistons.

Posted: Mon Feb 04, 2013 19:11
by MrFairlane
Taitaa Carrillot olla nykyään Kiinan poikien tekosia, jos oikein muistan, kun omani ostin.
koneistukset ovat sitten Amerikkaa.

Re: Carillo & JE pistons.

Posted: Tue Feb 05, 2013 0:30
by kamski
En minäkään saanut selostuksesta oikein mitän järkevä irti. Sen sain että kolme vuotta on kisattu ja kolme vuotta on ollut paikalla kyseiset osat. Käyttötuntimäärä on kuitenkin tuntematon.
Näitä kittiä on näköjän muutaman erilaista, mutta aika hyvän hintaisia tuntu olevan -Regular Price $8,800.00 http://www.suprastore.com/su34li2jstki.html
Siihen lisätään lohkon, niin 10 000 usd $ alkaa olee herkässä. Ja kunnon yläkerta+10 000 niin 20 000 $ voisi olla aika lähellä. sitten kun rahdataan suomeen tullit ja alvet niin sitten tietää mitä on rakentamassa. Ja kun tuo joskus hajoa niin tietää mitä on tullut rakennettua :)

Mut Kiinassa ne veivit ilmeisesti tehdään kuten kaikki muut kilpa osat tänäpäivänä ellei sitten halua ihan välttämättä jotain tiettyä "herkkutavara" joka on valmistettu muualla kuin kiinassa.

Re: Carillo & JE pistons.

Posted: Sat Feb 09, 2013 1:35
by Benkku
On muuten tuo videon moottori eräänlainen 'huonon hyötysuhteen ennätys', 4.1 kiloa ahtopainetta ja voimaa 'vain' 1400-1500 yksikköä. Täälläpäin eräs rakennettu 2JZ-GTE moottori tuottaa 2.2 kilon paineella about 1160 yksikköä.

Re: Carillo & JE pistons.

Posted: Thu Feb 14, 2013 19:42
by kamski
Jos ne lopuiilla +2 Baarilla saadaan siihen 1500 hv. asti :) Taikka sitten ne on USAn villien orien hevosvoimat.
Kun taas suomessa mitatut 1160 (työ hevosen, hevosvoimaa)
Mut ihan hyvin on saatu tehoa litraa kohti jos lukemat pitä tosiaan paikanssa.

Re: Carillo & JE pistons.

Posted: Thu Feb 14, 2013 22:58
by Benkku
Eiköhän ne kohtuu hyvin pidä, luotettavassa kampiakselijarrussa 'about Lahden ja Helsingin puolivälin paikkella sijaitsevassa' mitattu.

Re: Carillo & JE pistons.

Posted: Fri Feb 15, 2013 0:55
by PQatPIT
Benkku wrote:...eräs rakennettu 2JZ-GTE moottori tuottaa 2.2 kilon paineella about 1160 yksikköä.
Eli "vaparina" tuottaisi "362,5hv". Lasku siis 1160/(2,2+1) = 362,5hv. Hmm. HMMmmm.