Hukkakipinäpuolan johdotus
Posted: Mon Nov 19, 2012 10:56
Eli MS 1.22, boschin 407 puola. Aikansa tässä tapeltu toimimaan saamisen kanssa, alkuperäisellä johdotuksella
ei toiminu kylmänä (ei startannu), lämpimänä ku laitto käyntiin niin pelas niinkuin unelma. Tässä kohtaa puolan virrat auton omalta sulakerasialta (mb w124, carburator electrics sulake). Toimimattomuuden syyksi pääteltiin että jostain syystä kylmänä ei anna virtaa oikein, startatessa löi vastaan.
Ei muutakuin uutta releohjausta megan bensapumpun johdon kautta, ja tässä se ongelma nyt sitten syntyi. Releelle kytkennät oikein, moneen kertaan tarkistettu, mega antaa maata bp-johtoon just niinkuin sen pitääkin, mutta kun laittaa releen paikoilleen, se vetää itsensä saman tien kiinni. Mittailin megan johdon, se ei anna maata, mutta jostain syystä se kuitenkin maadoittaa, boksissa syttyy valot ja sitä rataa. Releenä on diodilla varustettu ja 85 ja 86 on kytketty oikein päin. Tarviiko tuo nyt vielä jotain erikoista nippeliä johtoon vai mikä kumma siinä nyt sitten on?
ei toiminu kylmänä (ei startannu), lämpimänä ku laitto käyntiin niin pelas niinkuin unelma. Tässä kohtaa puolan virrat auton omalta sulakerasialta (mb w124, carburator electrics sulake). Toimimattomuuden syyksi pääteltiin että jostain syystä kylmänä ei anna virtaa oikein, startatessa löi vastaan.
Ei muutakuin uutta releohjausta megan bensapumpun johdon kautta, ja tässä se ongelma nyt sitten syntyi. Releelle kytkennät oikein, moneen kertaan tarkistettu, mega antaa maata bp-johtoon just niinkuin sen pitääkin, mutta kun laittaa releen paikoilleen, se vetää itsensä saman tien kiinni. Mittailin megan johdon, se ei anna maata, mutta jostain syystä se kuitenkin maadoittaa, boksissa syttyy valot ja sitä rataa. Releenä on diodilla varustettu ja 85 ja 86 on kytketty oikein päin. Tarviiko tuo nyt vielä jotain erikoista nippeliä johtoon vai mikä kumma siinä nyt sitten on?