Page 1 of 1

Auttakaa tyhmää.. BMW 60-2 triggeri ja hall

Posted: Thu Oct 18, 2012 13:38
by Jtoivonen
Eli Voiko BMW M20 koneessa käyttää 60-2 triggeriä hall anturin kanssa? Vai onko ainoa vaihtoehto alkuperäinen VR anturi muunnospiirin kanssa? Mega olisi MSII v2.2

Re: Auttakaa tyhmää.. BMW 60-2 triggeri ja hall

Posted: Fri Oct 19, 2012 9:06
by Vauhtivaunu
M52:sessa on siemensin valmistama hall-anturi joka pystyy sitä 60-2 kiekkoa lukemaan

Re: Auttakaa tyhmää.. BMW 60-2 triggeri ja hall

Posted: Wed Jan 30, 2013 19:27
by Obi-Lan
Mulla on Corradossa volkkarin myöhemmistä tuototksista OEM 60-2 + hall ja toimii. KDFI:ssä tosin oli mulkero kytkentä optoerottimen edessä mikä tällä kombolla leikkas signaalin jossain 4krpm kieppeillä.

Re: Auttakaa tyhmää.. BMW 60-2 triggeri ja hall

Posted: Sun Oct 13, 2013 13:11
by olafu
Just kaverin 325:een laitettiin toi Siemensin hall-anturi, juurikin M52 koneesta. Toimii hyvin.

Re: Auttakaa tyhmää.. BMW 60-2 triggeri ja hall

Posted: Sun Oct 13, 2013 19:01
by MrFairlane
Onko antaa vaikka Motonetin osanumeroa kun en tiedä noista bemarin kirjainnumerosarja-yhdistelmistä yhtään mitään ja Opelin HALL:n kanssa on pieniä ongelmia noin 5000-6000 kierroksen kohdalla, jotka voivat johtua kyllä jostain muustakin.

Re: Auttakaa tyhmää.. BMW 60-2 triggeri ja hall

Posted: Sat Oct 19, 2013 21:22
by Vauhtivaunu
MrFairlane wrote:Onko antaa vaikka Motonetin osanumeroa kun en tiedä noista bemarin kirjainnumerosarja-yhdistelmistä yhtään mitään ja Opelin HALL:n kanssa on pieniä ongelmia noin 5000-6000 kierroksen kohdalla, jotka voivat johtua kyllä jostain muustakin.
Osta autotunelta cherryn GS100502-anturi:

http://www.autotune.fi/tuote/656/hallan ... y-gs100502

Tänään tuli testattua että em. anturi toimii bemarin 60-2 kiekon kanssa 8000rpm asti (!) häiriöttä. Prosuna MS2 levynä V2.2 ja oma optopiiri 680ohm ylösvedolla. 1mm ilmarako. Optopiiristä piti tosin poistaa kondensaattorit C11 ja C12 (V3-levyssä lisäksi C30).

Bemarinkin hallit toimii pienien hampaiden kanssa,mutta ovat paljon kalliimpia.

Ps. kokeile sen opelin hallin kanssa ensin poistaa nuo konkat. Ne ainakin empiirisen tutkimuksen perusteella häiritsee signaalia.

Re: Auttakaa tyhmää.. BMW 60-2 triggeri ja hall

Posted: Sun Oct 20, 2013 9:55
by MrFairlane
Vauhtivaunu wrote:
MrFairlane wrote: Ps. kokeile sen opelin hallin kanssa ensin poistaa nuo konkat. Ne ainakin empiirisen tutkimuksen perusteella häiritsee signaalia.
Eli tuo ed vielä pois.

Image

Re: Auttakaa tyhmää.. BMW 60-2 triggeri ja hall

Posted: Sun Oct 20, 2013 10:42
by Vauhtivaunu
C11 ja C12 pois

Re: Auttakaa tyhmää.. BMW 60-2 triggeri ja hall

Posted: Fri Jan 24, 2014 17:32
by suihkukone
Vauhtivaunu wrote:
MrFairlane wrote:Onko antaa vaikka Motonetin osanumeroa kun en tiedä noista bemarin kirjainnumerosarja-yhdistelmistä yhtään mitään ja Opelin HALL:n kanssa on pieniä ongelmia noin 5000-6000 kierroksen kohdalla, jotka voivat johtua kyllä jostain muustakin.
Osta autotunelta cherryn GS100502-anturi:

http://www.autotune.fi/tuote/656/hallan ... y-gs100502

Tänään tuli testattua että em. anturi toimii bemarin 60-2 kiekon kanssa 8000rpm asti (!) häiriöttä. Prosuna MS2 levynä V2.2 ja oma optopiiri 680ohm ylösvedolla. 1mm ilmarako. Optopiiristä piti tosin poistaa kondensaattorit C11 ja C12 (V3-levyssä lisäksi C30).

Bemarinkin hallit toimii pienien hampaiden kanssa,mutta ovat paljon kalliimpia.

Ps. kokeile sen opelin hallin kanssa ensin poistaa nuo konkat. Ne ainakin empiirisen tutkimuksen perusteella häiritsee signaalia.

Palijon tuossa kiekossa on nuo hampaiden mitat? (leveys, pituus, korkeus, hampaiden väli)..itellä tulossa sama anturi niin mietin vaan nuita hampaiden kokoja...hampaiden specsit on tiedossa mitä pitäs olla (manuaalista), mutta ne on jotain yleisarvoja, mitkä ei välttämättä pidä paikkaansa.