RPM tieto sekoaa
Posted: Fri Aug 31, 2012 9:28
Eli asennus on tehty moottoripyörään GSF1200 turbo. Mega I v3.0, 3bar map.
Vain polttoaineen ohjaus nyt käytössä, sytkä hoituu omalla vakiojärjestelmällä paitsi Dyna puolat on vaihdettu. Tämähän on wasted spark tyyppinen CDI sytkä.
Kierrostieto Megalle on otettu toisen puolan ensiojännitteestä.
Ensikilometrien jälkeen on todettu ongelma että RPM tieto sekoaa n.5000 kieroksen paikkeilla. Sitä ennen loggerin mukaan aivan tasainen tieto tulee megalle, mutta sen jälkeen RPM tieto alkaa sahaamaan tiheästi aivan tappiin n. 13 000 rpm asti. Suuttimien Duty cycle sahaa samalla tahdilla eikä konne kierrä enempää.
Signaali oli alkuun otettu puolalta asti foliotyyppisellä häiriösuojatulla johdolla (maadoitettu toisesta päästä) sitten johtoliitos muutettu CDI boxille aivan akun viereen, ei vaikutusta, kierrokset sekoavat edelleen. Pitäskö tuohon väliin laitta joku konkka tms. häiriösuojaksi vai mikä mahtaa olla? Kaasuläppäanturin, mapin ym. tiedot ovat ihan tasaisia.
Vain polttoaineen ohjaus nyt käytössä, sytkä hoituu omalla vakiojärjestelmällä paitsi Dyna puolat on vaihdettu. Tämähän on wasted spark tyyppinen CDI sytkä.
Kierrostieto Megalle on otettu toisen puolan ensiojännitteestä.
Ensikilometrien jälkeen on todettu ongelma että RPM tieto sekoaa n.5000 kieroksen paikkeilla. Sitä ennen loggerin mukaan aivan tasainen tieto tulee megalle, mutta sen jälkeen RPM tieto alkaa sahaamaan tiheästi aivan tappiin n. 13 000 rpm asti. Suuttimien Duty cycle sahaa samalla tahdilla eikä konne kierrä enempää.
Signaali oli alkuun otettu puolalta asti foliotyyppisellä häiriösuojatulla johdolla (maadoitettu toisesta päästä) sitten johtoliitos muutettu CDI boxille aivan akun viereen, ei vaikutusta, kierrokset sekoavat edelleen. Pitäskö tuohon väliin laitta joku konkka tms. häiriösuojaksi vai mikä mahtaa olla? Kaasuläppäanturin, mapin ym. tiedot ovat ihan tasaisia.