Page 1 of 1

RPM tieto sekoaa

Posted: Fri Aug 31, 2012 9:28
by zalama
Eli asennus on tehty moottoripyörään GSF1200 turbo. Mega I v3.0, 3bar map.

Vain polttoaineen ohjaus nyt käytössä, sytkä hoituu omalla vakiojärjestelmällä paitsi Dyna puolat on vaihdettu. Tämähän on wasted spark tyyppinen CDI sytkä.

Kierrostieto Megalle on otettu toisen puolan ensiojännitteestä.
Ensikilometrien jälkeen on todettu ongelma että RPM tieto sekoaa n.5000 kieroksen paikkeilla. Sitä ennen loggerin mukaan aivan tasainen tieto tulee megalle, mutta sen jälkeen RPM tieto alkaa sahaamaan tiheästi aivan tappiin n. 13 000 rpm asti. Suuttimien Duty cycle sahaa samalla tahdilla eikä konne kierrä enempää.

Signaali oli alkuun otettu puolalta asti foliotyyppisellä häiriösuojatulla johdolla (maadoitettu toisesta päästä) sitten johtoliitos muutettu CDI boxille aivan akun viereen, ei vaikutusta, kierrokset sekoavat edelleen. Pitäskö tuohon väliin laitta joku konkka tms. häiriösuojaksi vai mikä mahtaa olla? Kaasuläppäanturin, mapin ym. tiedot ovat ihan tasaisia.

Re: RPM tieto sekoaa

Posted: Fri Aug 31, 2012 11:40
by ArttuH
Aika tyypillinen ilmiö kun puolalta otetaan triggaus. Laita puolan ja Megan väliin vastus ja sitten vastuksen Megan puolelta konkka maihin. Molempien arvoja voi joutua vähän hakemaan optimitulokseen, tyypillisesti sopivat arvot liikkuu välillä 300-3000 Ohmia ja 100nF-3uF. Aloita vaikka 1kOhm ja 100nF.

Re: RPM tieto sekoaa

Posted: Fri Aug 31, 2012 13:47
by zalama
Oukei, kiitti vinkistä. Pitääpä kaivella jos noi komponentit löytys laatikosta :)

Re: RPM tieto sekoaa

Posted: Wed Sep 12, 2012 10:48
by zalama
Joo, heitin heti alkuun 1000 ohm & 1uF filtterin RPM linjaan > Kiekat pelaa ihan OK. Kiitti vinkistä!

Sittenpä siirrytäänkin seuraavaan ongelmaan, mutta teen siitä toisen topicin...