Page 1 of 1

Megatune extra hukkakipinällä

Posted: Mon Jul 16, 2012 19:54
by Tikkar
MS1 2.2 Extra.
Kertokaapas miten mun pitää laittaa asetukset megatuneen, että saan sytyn kohdalleen.
Puola on protopartsin hukkakipinä ja omalla vr anturilla + muuntimella.
hammastus on 60-2 ja ykk on 114".
Ja kyseessa pösön xu10j4r.
:roll:

Re: Megatune extra hukkakipinällä

Posted: Mon Jul 16, 2012 19:57
by JaniM
Onko puola omilla päätteillä vai ulkoisella moduulilla vai sytkäkivillä?
Eikö tullut ohjeita toimittajan suunnalta?

http://www.msextra.com/doc/ms1extra/MS_ ... _Index.htm

Tuolla liki kaikki ohjeet asetuksille.

Re: Megatune extra hukkakipinällä

Posted: Mon Jul 16, 2012 21:48
by Tikkar
sytkäkivillä.
Lähinnä en ole ymmärtänyt kuinka tuo ennakko säädetään kohdalleen...

Re: Megatune extra hukkakipinällä

Posted: Mon Jul 16, 2012 21:51
by Tikkar

Re: Megatune extra hukkakipinällä

Posted: Tue Jul 17, 2012 7:24
by JaniM

Re: Megatune extra hukkakipinällä

Posted: Tue Jul 17, 2012 19:27
by Tikkar
eli???

Base teeth:60
Missing teeth: -2
Trig pos A: 10
Trig return pos A: 18
Trig pos B: 40
Trig return pos B: 48

Re: Megatune extra hukkakipinällä

Posted: Fri Aug 24, 2012 20:31
by Tikkar
jos taas alkais ruuvailla pienen tauon jälkeen.
Eli apua tarvittais.
Edelleenkään en saa romua käymään!

Re: Megatune extra hukkakipinällä

Posted: Tue Sep 04, 2012 15:41
by Tikkar
:roll:

Re: Megatune extra hukkakipinällä

Posted: Wed Sep 05, 2012 7:47
by ArttuH
:roll:

Mulla on kristallipallo vähän sumea tällä hetkellä. Mitä ongelmaa nyt on? Tuleeko kierroslukua startatessa, tuleeko kipinää, tuleeko bensaa?

Re: Megatune extra hukkakipinällä

Posted: Thu Sep 06, 2012 21:14
by Tikkar
kierrosluku tulee. kipinä tulee, bensaa tulee ehkä liikaakin.. kastelee tulppia.
tuntuu että sytty ois ihan metässä?

Re: Megatune extra hukkakipinällä

Posted: Thu Sep 06, 2012 21:38
by Benkku
Anturiennakon/asetusten oikeellisuutta ei voi tarkastaa ajoituslampulla, eikä polttoaineen annostelua vähentää**?

**tai lisätä, liian laiha seos on syttymiskelvoton, jolloin kastelee myös tulppia.

Re: Megatune extra hukkakipinällä

Posted: Fri Sep 07, 2012 7:54
by ArttuH
Sytkänohjauksen kanssa ihan ensimmäinen toimenpide ennen varsinaisia käynnistely-yrityksiä on tarkistaa ajoituslampun kanssa, että ajoitus on edes suunnilleen kohdallaan. Tässä vaiheessa ei tarvitse välittää mistään asteen heitoista eikä välttämättä vielä kymmenenkään. Mutta jos sytkä on useamman kymmentä astetta poskellaan, niin aika turha siinä on yrittää käynnistellä. Sytkän kanssa on aika monta paikkaa, jossa saa helposti aikaiseksi tuollaisia kymmenien asteiden heittoja vaikka kuinka olisi laskeskelevinaan anturin paikan, triggerihampaat, trigger anglet ja kaiken muun kohdilleen. Eli aina pitäisi tarkistaa ja jos ei ole kohdallaan, niin korjata asetukset niin että on. Sitten voi siirtyä käynnistelemään konetta.

Bensansyötön kanssa säädellään ensimmäiseksi cranking PW:tä. Jos tulpat ei kastu eikä kone lupailekkaan, niin lisää. Sitten jos tulpat kastuu, niin vähemmän. Tietty tarpeeksi pitkään sahaamalla saattaa saada tulpat märiksi liian vähällä bensallakin, mutta harvemmin tuota on itselle tullut vastaan. Ja tulppia kannattaa tarkistella aika tiuhaan noiden starttailuyritysten aikana, ne on aika helppo kastella tai noeta toimimattomiksi. Ja on aika typerä tunne kun älyää käyneensä asetukset läpi laidasta laitaan ja starttailleensa pari akkua ja yhden starttimoottorin loppuun pelkästään pimeiden tulppien takia :wink:

Re: Megatune extra hukkakipinällä

Posted: Sun Sep 09, 2012 17:33
by Tikkar
Tulipa kokeiltua ajostuslampun kans ja tais syy selvitä...
Ei tuu kipinä kuin kerran starttauksen alus ja sen jälkeen on pimeää.
Eli oisko puolan latausajat perseellänsä??
Ja toshan on toi protopartsin puola + sytkäkivet.

Re: Megatune extra hukkakipinällä

Posted: Mon Sep 10, 2012 1:10
by Benkku
Puutteellisen latausajan sijasta, todennäköisempi vaihtoehto olisi virheelliset wheel coder asetukset, anturin ja/tai VR-muuntimen kyktentävirhe - tällöin megatune ei näytä startatessa kierroslukua.

Re: Megatune extra hukkakipinällä

Posted: Mon Sep 10, 2012 5:32
by Tikkar
kierrosluku näkyy kyllä ihan oikein.

Re: Megatune extra hukkakipinällä

Posted: Wed Sep 12, 2012 20:06
by Tikkar
http://s255.photobucket.com/albums/hh155/tikkar/mega/

Mikähän näissä mättää?
Hoksaisko kukaan viisaampi... :shock:

Re: Megatune extra hukkakipinällä

Posted: Wed Sep 12, 2012 20:34
by teg
Asetukset näyttäisivat olevan kohdillan, joten etsisin vikaa rautapuolelta. Onhan kaikki kytkennät varmasti oikein ja mega modattu oikein? Tarkista kytkennät varmuuden vuoksi vielä 2-3 kertaa.

Re: Megatune extra hukkakipinällä

Posted: Thu Sep 13, 2012 20:00
by Tikkar
Täytyy tarkastella liitoksia vielä.
Kierrosluku tosiaan näkyy startatessa ja on jotain luokkaa 190-200rpm.
Eli luulisin VR-anturin ja sen johtojen olevan kunnossa?

Re: Megatune extra hukkakipinällä

Posted: Fri Sep 14, 2012 8:24
by zalama
ArttuH wrote:Sytkänohjauksen kanssa ihan ensimmäinen toimenpide ennen varsinaisia käynnistely-yrityksiä on tarkistaa ajoituslampun kanssa, että ajoitus on edes suunnilleen kohdallaan. Tässä vaiheessa ei tarvitse välittää mistään asteen heitoista eikä välttämättä vielä kymmenenkään. Mutta jos sytkä on useamman kymmentä astetta poskellaan, niin aika turha siinä on yrittää käynnistellä. Sytkän kanssa on aika monta paikkaa, jossa saa helposti aikaiseksi tuollaisia kymmenien asteiden heittoja vaikka kuinka olisi laskeskelevinaan anturin paikan, triggerihampaat, trigger anglet ja kaiken muun kohdilleen. Eli aina pitäisi tarkistaa ja jos ei ole kohdallaan, niin korjata asetukset niin että on. Sitten voi siirtyä käynnistelemään konetta.

Bensansyötön kanssa säädellään ensimmäiseksi cranking PW:tä. Jos tulpat ei kastu eikä kone lupailekkaan, niin lisää. Sitten jos tulpat kastuu, niin vähemmän. Tietty tarpeeksi pitkään sahaamalla saattaa saada tulpat märiksi liian vähällä bensallakin, mutta harvemmin tuota on itselle tullut vastaan. Ja tulppia kannattaa tarkistella aika tiuhaan noiden starttailuyritysten aikana, ne on aika helppo kastella tai noeta toimimattomiksi. Ja on aika typerä tunne kun älyää käyneensä asetukset läpi laidasta laitaan ja starttailleensa pari akkua ja yhden starttimoottorin loppuun pelkästään pimeiden tulppien takia :wink:
Joo tulpat voi kyllä pimetä, kannatta tsekkata heti jos alkaa tuntua kummalta. Autojen kanssa on noin käynyt ja nyt juuri motskarin Megasennuksessakin, toisin bensa loppui ja siinä sahatessa ne uudet tulpat jotenkin pimeni.

Re: Megatune extra hukkakipinällä

Posted: Thu Sep 20, 2012 21:17
by Tikkar
tulppia on tullut vaihdeltua ei auta, kun ei tule virtaa tulpille kuin kerran starttauksen alussa.
Voiskohan VR anturi olla paskana tai johdot väärinpäin?