Page 1 of 1

HR koodi ja turtanan 160-103 *piirilevy risa*

Posted: Sat Jul 14, 2012 9:40
by Masi_K
Moi.
Kummallista vikaa pukkaa. Levy toimii normaalisti niinkauan kun on peruskoodi esim 029y4 sisällä. Ei ole mitään väliä laittaako hr 10g vaiko 11d, ei ruiskuta bensaa. Mikä on voinut mennä levyltä rikki? Ite en osaa elektroniikkaa kolmantena kielenäni, joten jotain jeesiä tarvitaa. Kun modasin levyä vuosia sitten nykyiseen projektiin, olin unohtanut laittaa fettien rinnalle ne 10K vastukset. Niitä tossa pariviikkoa sitten laittaessani huomasin että oli suutin trankkujen 12 voltin syöttö palanut poikki :shock: . Levyllä on ikää se 4 vuotta josta 4 vuotta autossa :P Korjasin 12 voltin linjan ja lisäsin vastukset, tuloksetta. Onko mahdollista että linja on vaan syöpynyt ohueksi ja suuri virta(mikä on aika epätodennäköistä 12 ohmin kuormalla) on polttanut loput? Linja tosin oli irronnut piirilevystä lähes kokomatkan ja vaihtanut väriäkin poikkikohdan alueelta. Jos en väärin muista, niin ongelma oli orastavalla tasolla aikaisemmassa autossa jossa päivän eka startti vaati pitkän pyörityksen kun taas päivän muut toimi kuten buick. :) Logissa ei näy mitään ihmeellistä, mutta ei edes tuoksu bensa vaikka starttaa tuomipäivään asti. Myöskin kaasuläppä on aivan kuiva. Lähellä tuomiopäivää jos vaihdat takas peruskoodiin, ja starttaat, lähtee samantien käyntii aivan kuten ei olisi tapahtunut mitään.

Mistä siis lähteä hakemaan vikaa ? Hr koodi olisi aikalailla must, kun on 1300cc ja 630cc sumu. 80kmh suoralla tiellä tarkoittaa siinä 2ms aukioloaikaa :P

Kuvassa piirilevyn suutin ohjaus.
Logi hr koodilla startista

Ms1...
160-103
wheel decoder
vag hukkapuola
36-1
hall
1 pisteruisku
630cc

Re: HR koodi ja turtanan 160-103

Posted: Sat Jul 14, 2012 17:37
by MrFairlane
Villi veikkaus. Megasta loppuu äly, kun Hires:n kanssa ei voi käyttää suuttimien PWM-ohjausta.

Re: HR koodi ja turtanan 160-103

Posted: Sat Jul 14, 2012 22:20
by Masi_K
Veikkaus meni tälläkertaa täysin metsään. Se ainoa suutin mikä on, on vieläpä korkeaohminen. Ja vaikka ei olisikaan, ei tarvitsisi käyttää pwm ää.

Re: HR koodi ja turtanan 160-103

Posted: Sun Jul 15, 2012 10:04
by Masi_K
Jotenkin tuntuu että Microsquirt olisi korjaus toho :)

Re: HR koodi ja turtanan 160-103

Posted: Mon Jul 16, 2012 18:59
by Jasen2624
Kokeileppa uutta suuttimien ohjaus piiriä. sitä IC8. Se on voinu loukkaantua kerta jotaki palanukki. Kyllä se hiresi tuossaki toimii. Itellä ollut jo 2v ainaki käytössä hiresin 10g eikä mitään ongelmia minkää muun kuin imulämmön korjaimen kans. Mutta sekin alkaa olla likelle hierottu jo.

Re: HR koodi ja turtanan 160-103

Posted: Mon Jul 16, 2012 22:40
by Masi_K
Voinhan koittaa joo ic8 vaihtoa. Hiressillä ja tuolla levyllä ajoin itekkin ainakin vuoden putkeen. Nyt vaan ei enää.

Re: HR koodi ja turtanan 160-103

Posted: Mon Jul 16, 2012 23:52
by Masi_K
Levy oli sittenkin jo 6 vuotta vanha josta koko aika autossa. Alkaa siis rujoutumaan ja on muuteki ottanu osumaa. Kuvasta näkyy mikä linja on kärähtänyt.

Re: HR koodi ja turtanan 160-103

Posted: Mon Jul 23, 2012 13:35
by Masi_K
Joo kyllä se näin on että piirilevy menee roskiin. Microsquirt on tilattu. Vaihtelin IC8n ja totesin ledi "kynällä" että suutinpankki 2 on täysin pimeä oli koodi mikävaan. Eli on trankkujakin rivahtanut tms.