Page 1 of 1

MS3 DP15 liitin

Posted: Tue Jun 12, 2012 15:31
by kokkolanpoika
Kertokaas viisaammat kun tossa kaverille tilattiin Megasquirt 3 (V3.57) ilman X:ää, ja nyt jälkiviisaana ja ennen kun myyjä kerkee paketin postittaa, niin mitä tuo DP15 liitin sisältää takanaan?
Eli tarvisimme kaverin rojektiin V8 moottoriin hukkakipinäsytytyksen. Niillä VAG konsernin puolilla joissa ohjain sisällä..
Kysynkin että tarviiko tonne MS3 sen sisälle tehdä jumpperi kytkentöjä tinaamalla että liittimestä DP 15 saa 4kpl ulostuloja sytkälle? Vai mitenkä toi hoidetaan? Onko sisällä semmoset viralliset jumpperit? Vai meneekö toi asetuksella tunerstudiosta?
Ei viittis omaa poksia ruveta aukomaan ja tutkimaan kun se rupee juuri pelittämään kunnolla ja on autossa kiinni monen ruuvin takana.

Ehdotettu kytkentä?
http://msextra.com/doc/ms3/hardware.html#wiring-db15

MS2seen löyty ilmeisesti tinausohje?
http://msextra.com/doc/ms2extra/MS2-Ext ... m#layout35

Jos joku osais valaista tyhmää taas.. Kun toi paketti ilman Xää on outo vielä.. :mrgreen:

Re: MS3 DP15 liitin

Posted: Tue Jun 12, 2012 17:25
by JaniM
Näyttäis joutuvan piuhottaan. Eli sen ms3 "kartan" mukaan padit merkitty ja niiden mukaan kytkettävä.
Äksän kanssa ei taas tartte noita ollenkaan.

Re: MS3 DP15 liitin

Posted: Tue Jun 12, 2012 18:05
by kokkolanpoika
Jos laittaa MSX kortin, mitenkä asetukset/kytkentä että käyttää vain 4 sytkälähtöö?

Re: MS3 DP15 liitin

Posted: Tue Jun 12, 2012 18:41
by JaniM
Sieltä valitaan vaan MS3X spark hardware valikosta.
Sequential välilehdessä sytkäjärjestys. Wasted spark kans sit valitaan.

Re: MS3 DP15 liitin

Posted: Tue Jun 12, 2012 22:18
by kokkolanpoika
Ilmeisesti sitten mega osaa laskea käytössä olevan puolamäärän MS3X spark hardware valikosta.
Asetus MS3X spark.
Number of coils: Wasted spark
Sitten sytytysjärjestys engine&sequential asetukseen..

Ilmeisesti voi olettaa seuraavaa kytkentää kun tossa oikea sytytysjärjestys..
http://msextra.com/doc/ms3/ignition.html#fo
Firing order - wasted spark
Here, the cylinders are paired from one output and typically a double ended coilpack is used.
e.g. on a 4 cyl engine with 1342 firing order. SpkA = 1&4, SpkB = 3&2
on a V8 with 18436572 firing order. SpkA = 1&6, SpkB = 8&5, SpkC = 4&7, SpkD = 3&2

Oishan toi pitännyt heti tajuta.. Mutta oman ruiskun säätö, kaverin moottorin rakennus, autotallin rakennus yms pyörii liikaa mielessä sekottaen pakkaa sopivasti.. :mrgreen:

Taidampa rimpauttaa kaverille ja kysyä että mitä teemme..