Itsellä käytössä 2ohm suuttimilla 40% ja 1ms säädöt.. 3 suutinta/bankki eli yhteensä 6 suutinta.
http://www.racetronix.biz/itemdesc.asp? ... 42&eq=&Tp=
Voiko tuollainen säätö rasittaa suutin ohjaimia jotenkin varsinkin isoilla aukiolo ajoilla?
Autossa on meinaan kiusallinen ongelma. Toimii kadulla hienosti.. tehoa reilu 500hp ei mitää murhetta.. Hienosti sutii ja kadulla ei millään prosoimallakaan saa ajettua niin tyhmästi että vian saisi "päälle". Mutta radalla alkaa mystinen prötääminen jo n.1,5 kovaa ajetun kierroksen jälkeen. Kun prötääminen alkaa menee seos laihalle.. ahdot kyllä nousee mutta puhisee vain.. ja seos on siis siellä n.19,99 afr tasossa mihin mittari pysähtyy.. No tätä ongelmaa "vasten" ei viitsi hirveän pitkään ajaa ettei mitään sula. Bensan paineet pysyy ja mitään selvää hyvää ideaa ei ole tullut mieleen. Ei eroa onko vesi/metanoli ruiskutus päällä vai ei.
Tutkin tätä ekaa kertaa mantorpissa gatebil kemuissa n. kuukausi sitten ja vaihdettiin silloin tulpat(NKG iridium vakio kärkivälillä) ja puolien lataus aikoja laimennettiin roimasti, mutta näillä ei ollut mitään vaikutusta.. Siellä oltiin ajaen liikkeellä ja aloin tässä vaiheessa petaamaan koti matkaa kun oletin vian olevan nyt aktiivinen kun ensimmäistä kertaa oltiin kysyiseisellä setupilla kuivalla radalla ja vika ilmeni siis siellä vasta ekaa kertaa-> No koti matka meni taas ihan hienosti ja laitteet rokkaa.. ja hetken luottoa kerättyä kotiin ajettiin aika kovaakin ilman mitään prötäilyjä..
Jotenkin oletan ettei kyse ole kipinä ongelmasta.. kierrosluku näkyy oikein.. ei hukattuja hampaita ym. ahtopaineella ei ole väliä.. vika tuli päälle oli painetta sitten 0,7 tai 1,4bar.
Ja puolat on noi AEM versiot IGN-1 puolasta.
Bensalla on erillinen keruusäiliö josta A1000 pumppu jakaa soppaa eteenpäin ja kun prötäys alkaa nousee edelleen bensapaineet normaalisti ahtojen mukaan. -> siitä ei pitäisi olla kyse että radalla bensa heiluisi jotenkin hukkaan pumpulta.
Kun vika tulee päälle voi saada taas hiukan ajettua jos ajelee muutaman mutkan pinta kaasulla.. sen jälkeen se kestää taas hiukan kovaa ajoa(n.10sek).. -> selkeesti joku kuumenee tai muuten hyytyy.
Tuossa kohtaa kun seos yhtäkkiä romahtaa laihalle on edelleen suuttimien duty fiksulla tasolla.. jostain syystä joko bensaa ei oikeasti tule vaikka pyydetään tai sitten kipinä hukkuu ja palamaton bensa sekoittaa afr anturin.
Eli olen nyt alkanut miettiä tuota PWM ohjausta suuttimille.. olisiko fiksumpaa siirtyä vastuksiin? Onko tuolla PWM ohjeuksella jotain tämän tyyppisiä mahdollisia murheita? Kannattaako kokeilla jotain muita arvoja? Toimiiko vastukset yleensä luotettavammin?
Tällä setupilla on siis ajettu jo viime kesä ilman tällaista ongelmaa.. Syksyllä vaihdoin noi puolat mutta en ole sen jälkeen osunut kuivalla kelillä radalle jotta rasitusta olisi tullut kunnolla. Talvella muutin molemmat suutin pankit käyttöön kun ennen kaikki 6 suutinta oli toisessa bankissa jostain syystä.. tein tämän juuri sen vuoksi jotta suutin ohjain pääsisi kevyemmällä kuormalla mutta menikö siinä metsään?
Tosiaan kun prötäys alkaa toimii auto pinta kaasulla mutta ei kestä yhtään kaasun painallusta.
Vika on harmittava kun sitä ei tosiaan saa päälle tuossa motarillakaan rajusti kiihdyttämällä ja jarruttamalla kiinnittämättä huomiota liikaa.. Vähän kyllä koitettu... pääsin nyt kertaalleen alastarolle etsimään vikaa mutta en kyllä hirmuisesti viisaammaksi tullut sen 3h prötäilyn ihmettelyn seurauksena.
Rata aikoja on niin harvoinkin tarjolla sopivaan aikaan, että hiljaksiin olisi kiva päästä radalle oikein nautiskelemaan eikä vain tutkimaan murhetta.
Ideoita voisiko toi suutin ohjaimen nyykähtäminen olla oikea vaihtoehto?
Perus tietoja:
M50b25 moottori ja holset HX40 Super Nissan Silviassa
V.3,0 PCB
MS2 Extra 2.1.0p koodilla(uudempiakin ehkä on mutten ole vaihtanut kun toimii valta osin.. pitäisikö vaihtaa?)
2Ohm 788cc suuttimet x6
AEM puolat ign-1 x6kpl
DG sähkövesipumppu
10,5:1 rutut
Vesi/met ruiskutus imusarjaan
Bensalla toistaiseksi.. seuraava tankki varmaan jo e85
ym. enempi epäolennaista.
509hv/598nm@1,4bar nyt keväällä