tere taas pitkästä aikaa.
Nyt kun sain auton vihdoin toimiviin (ei täydellisiin kuitenkaan) säätöihin, niin päätin vaihtaa pakosarjan paremmin virtaavaan peltipakosarjaan. Sen mukana vain tuli pieni pulma: AFR heittelehtii idlenä tavallista enemmän (yleensä 0-0.3 ja nyt 0-1)ja putkessa paukkuu vähän väliä. Nimenomaan läpät kiinni tuo paukkuminen on yleistä ja hivenen häiritsevää varsinkin kun kyseessä ei ole täyspainoinen ratapeli.
Saako tuota paukkumista säätämällä pois (sytkä/bensa) vai onko tuo nyt sitten auton uus ominaisuus vai onko vika ollut asentajassa?
Pakosarjan vaihdon vaikutus - paukkuu
Moderator: Masi_K
Pakosarjan vaihdon vaikutus - paukkuu
MS2v3. MSextra 3.2.1. ITB-mode. '77 Mini, tekniikkana 1.3L Swift Gti twincam gsxr:n läppärungoilla. Edis4, LC-1.
Re: Pakosarjan vaihdon vaikutus - paukkuu
Vähän vanha aihe mutta silti. Jos rätinä ja paukkuminen esinty moottorijarrutuksessa silloin yleenssä moottori käy laihalla. Eli vähän rikastat alhalta VE kartan.
TOYOTA mS 2000 BT SC & No everlasting projects !
Re: Pakosarjan vaihdon vaikutus - paukkuu
Joo, pääasiassa moottorijarrutuksessa paukkuu. Ei ne seokset kyllä silloinkaan juuri yli 15sta mene ja muistaakseni ovat huomattavasti alhaisemmat silloin. Pitää taas sitä seurata. Voisi tuota seoksen rikastamista tietenkin kokeilla. Sekin hieman häiritsee, että tuon pakosarjan vaihdon myötä tuo bensankulutus on kasvanut vaikka olen pyrkinyt säätämään matka-ajoseokset sinne 16 pintaan jolla se kulkee ihan mukavasti. Jotain hyvääkin, vääntöä sentään on lisää jonka pystyy ihan perstuntumalla toteamaan.
MS2v3. MSextra 3.2.1. ITB-mode. '77 Mini, tekniikkana 1.3L Swift Gti twincam gsxr:n läppärungoilla. Edis4, LC-1.
Re: Pakosarjan vaihdon vaikutus - paukkuu
Overrun fuel cutti päälle, niin ei polta putkessa moottorijarrulla.
Re: Pakosarjan vaihdon vaikutus - paukkuu
Kiitoksia vinkistä. Pitääkin testata. Onkos nuo vakioasetukset toimivat vai kannattaako niitä samantien säätää johonkin suuntaan? Jos oikein ymmärsin, niin vaikka EGO control on päällä, niin tuo säätö yliajaa sen?
edit: Nyt tuli testattua. Säätö tosiaan yliajaa egon ja vakioasetukset eivät toimi läppärungoilla. Tuo ominaisuus kun olisi ollut päällä saksan alppitietä ajaessa, niin ois kyllä bensaa säästynyt. Noh, näin sitä oppii. Mutta sitä en tiedä, että auttoiko tuo kuinka paljon paukkumiseen, koska sään vuoksi piti ajaa (taka)ikkunat kiinni jolloin ei kaikki äänet kantaudu sisään.
edit: Nyt tuli testattua. Säätö tosiaan yliajaa egon ja vakioasetukset eivät toimi läppärungoilla. Tuo ominaisuus kun olisi ollut päällä saksan alppitietä ajaessa, niin ois kyllä bensaa säästynyt. Noh, näin sitä oppii. Mutta sitä en tiedä, että auttoiko tuo kuinka paljon paukkumiseen, koska sään vuoksi piti ajaa (taka)ikkunat kiinni jolloin ei kaikki äänet kantaudu sisään.
MS2v3. MSextra 3.2.1. ITB-mode. '77 Mini, tekniikkana 1.3L Swift Gti twincam gsxr:n läppärungoilla. Edis4, LC-1.