Page 1 of 1

Honda Civic 1.6i -89 @ ATdriveboard MS3

Posted: Tue Feb 14, 2012 17:07
by t_muikku
Tehdään tästä pieni tarinan tynkä.
Ostin Civic:n ahdettuna ja Ms1 v2.2:lla varustettuna.
Leimattu viimeksi 5v. sitten ja ei muutoskatsastettu ahtimelle.
Ahtanut ei juuri ollenkaan, syynä katalysaattorin sisuskalut pitkin pakoputkea, myös aivan liian pieni putkisto.
Onneksi tuli vaparipakosarja ja putkisto mukana, niin auto vapaastihengittäväksi ja pari iltaa tallilla ja auto leimalle.
Sitten nälkä kasvoi taas syödessä ja päivitin Megan Megasquirt II v3.0:n, mutta häiriöitä ilmeni, kun johtosarja kytketty auton omaan johtosarjaan ja sytytys systeemi olikin sit aivan kauheaa katseltavaa.
Oli Hei-modulia, sytytys-yksikköä, vastuksia paljaana johtosarjassa (ei tinattu, pyöritetty vaan johtojen ympärille), esim. virranjakajan antureiden johdot pyörittämällä kiinni :shock:
Sitten tuli mieli päivittää sytytyspuoli kohdalleen uusilla johdoilla, VAG:n puolalla ja 36-1 triggerillä (3mm), mutta kampiakselin pää on hakkaantunut ja hihnapyörää ei saa suoraan pyörimään.
Eihän sieltä sitten kunnon signaalia ulos saanut, kun triggerissäkin on pystyheittoa ja sivuttaisheittoa.
No jakaja takaisin paikoilleen ja menoks, mutta eihän se lysti pitkään kestänyt, kun ilmeisesti hajosi Hei-moduli, kun hävisi jälleen kerran kierroslukutieto.
Auto halliin ja kiekkotietoa etsimään jakajalta ja välillä 36-1 triggeriltä.
Pitkän mittailun ja monen megan modauksen jälkeen kierroslukutieto löytyi 36-1 triggeriltä.
Signaali kuitenkin hävisi aika ajoin, enkä saanut signaalia toivotunlaiseksi tuolla MS2 v3.0:n omalla vr-muunnin piirillä.
Tilattiinpa sitten kaverin kanssa ATdriveboard (MS3) ecut ja johtosarjat.
Viikon ihmettelyn jälkeen auto kävi jälleen (ATdriveboard + LS2 suorasytytys puolat).
Sama triggeripyörä ja anturi paikoillaa, mutta tuolla AutoTunen eculla homma rokkaa. :shock: 8)

Erittäin paljon kiitoksia AutoTune Finland Oy / JaniM !

Ongelmia oli paljon, mutta onneksi JaniM auttoi tarpeen mukaan.

Civic olisi tarkoitus ahtaa uudestaan ja muutoskatsastaa, kunhan päätän, mitä palikkaa laitetaan :mrgreen:

Re: Honda Civic 1.6i -89 @ ATdriveboard MS3

Posted: Wed Feb 15, 2012 1:12
by mazajns
Mistä päin maailmaa kävit hakemassa? Mun toinen turbo projekti ikinä... eli 2006 rakentelin tuota.

Kone jos on sama niin se on 1.4 alakerta jossa 1.6 männät tiputtamassa puristuksia. Ilmeisesti se oululainen kaveri ei sitten tehnyt johtosarjaa uusiksi... Se johtohässäkkä joka siinä oli multa lähtiessä oli tarkoitettu vain outokumpu-joensuu välin ajamista varten :D Ja muuten hyödynnettiin kaikki äidiltä löytyneet kaiutin johdot yms... :D

Ostin tuon auton "kaverilta" halvalla kun se hajoitti siinä kopassa 2 kappaletta 1.6 koneita. Molemmista tuli kolmospytyn kanki pihalle. Ihme että on vielä olemassa tämä vehje. Onko puskurin sisällä vielä sellainen leveä ja matala cooleri? Amiksen budjetilla värkkäilin niin kaikki piti tehdä itse :D Myös ahtimen laakerointi 8)

Re: Honda Civic 1.6i -89 @ ATdriveboard MS3

Posted: Wed Feb 15, 2012 7:55
by t_muikku
mazajns wrote:Mistä päin maailmaa kävit hakemassa? Mun toinen turbo projekti ikinä... eli 2006 rakentelin tuota.

Kone jos on sama niin se on 1.4 alakerta jossa 1.6 männät tiputtamassa puristuksia. Ilmeisesti se oululainen kaveri ei sitten tehnyt johtosarjaa uusiksi... Se johtohässäkkä joka siinä oli multa lähtiessä oli tarkoitettu vain outokumpu-joensuu välin ajamista varten :D Ja muuten hyödynnettiin kaikki äidiltä löytyneet kaiutin johdot yms... :D

Ostin tuon auton "kaverilta" halvalla kun se hajoitti siinä kopassa 2 kappaletta 1.6 koneita. Molemmista tuli kolmospytyn kanki pihalle. Ihme että on vielä olemassa tämä vehje. Onko puskurin sisällä vielä sellainen leveä ja matala cooleri? Amiksen budjetilla värkkäilin niin kaikki piti tehdä itse :D Myös ahtimen laakerointi 8)
Kävin juurikin Oulun läheltä, Tyrnävältä ja ajamalla tuotiin sit Lieksaan (siirtokilvillä)
Kaikki kaiutinjohdot olivat edelleenkin paikoillaan, ei tosin kaiuttimissa vaan megan johtosarjassa :mrgreen:

Moottori taitaa olla sit 1.4i :lol:
Aikakin D14A1:n lohko on, sisuskaluista ei mitään hajua.
Cooleri on nyt romuvaraston hyllyllä ja ahdin on jäärata Sierrassa 8)

Koriltaan yllättävän hyvässä kunnossa säilynyt, muuten alkaa olemaan jo aika "kauhtunut".
Pari kuvaa Civic:stä --> https://picasaweb.google.com/1047528510 ... ic16iTIC88

Millaisilla paineilla tuo 1.6i hajosi?
Paljonko oli sinulla max. paineet tuolla 1.4i koneella?

Re: Honda Civic 1.6i -89 @ ATdriveboard MS3

Posted: Wed Feb 15, 2012 12:17
by mazajns
1.6 hajosi ihan vaparina... Molemmat... Tosin tämä kaveri ajoi mm. joensuu ylämylly väliä 2:sella rajoittimella poltellen "karstoja". :lol:

1.4:nen se kone sitten vielä on. 1.6 sisuskaluja ei saa kokonaisuudessaan vaihdettua 1.4 lohkoon. alakerran laakeroinnit on isommat 1.6:sessa. Samoten lohko on vähän korkeampi d16:sessa. Huomaa hyvin kun yrittää saada laturia pois sieltä ruiskun imusarjan kanssa... 1.6 sopii tulemaan tehostajan ja imusarjan välistä mutta 1.4:sessa ei...

Joo mä tein salapoliisi työtä ja qooglailin sun sähköposti osoitteella niin löysin nuo kuvat :D Harmittaa kun intin jälkeen ei ollut paikkaa missä rakentaa ja säilyttää. Joutui hävittää silloin. Koriltaan oli nätti kuitenkin. Lukuun ottamatta toista takaovea... Emännän naapuri peruutti oven sisään. Vaihdoin sen seuraavana päivänä mutta eihän se värisävy osunut ihan.

Kovimmillaan mulla oli 1.2 bar tuossa ahtoja, jotain 1 kilon pintaan oli jatkuvasti. Silloin ei ollut laajakaista lambdaa käytössä niin korvakuulolta säätelin kapeakaistan kanssa. Joten tehoja ei varmaan ihan kauheasti ollu...

Pitää kyylätä jos tätä näkyy joensuussa niin tulla häiriköimään. Hauska olisi nähdä livenä.

Re: Honda Civic 1.6i -89 @ ATdriveboard MS3

Posted: Wed Feb 15, 2012 12:52
by t_muikku
mazajns wrote:1.6 hajosi ihan vaparina... Molemmat... Tosin tämä kaveri ajoi mm. joensuu ylämylly väliä 2:sella rajoittimella poltellen "karstoja". :lol:

1.4:nen se kone sitten vielä on. 1.6 sisuskaluja ei saa kokonaisuudessaan vaihdettua 1.4 lohkoon. alakerran laakeroinnit on isommat 1.6:sessa. Samoten lohko on vähän korkeampi d16:sessa. Huomaa hyvin kun yrittää saada laturia pois sieltä ruiskun imusarjan kanssa... 1.6 sopii tulemaan tehostajan ja imusarjan välistä mutta 1.4:sessa ei...

Joo mä tein salapoliisi työtä ja qooglailin sun sähköposti osoitteella niin löysin nuo kuvat :D Harmittaa kun intin jälkeen ei ollut paikkaa missä rakentaa ja säilyttää. Joutui hävittää silloin. Koriltaan oli nätti kuitenkin. Lukuun ottamatta toista takaovea... Emännän naapuri peruutti oven sisään. Vaihdoin sen seuraavana päivänä mutta eihän se värisävy osunut ihan.

Kovimmillaan mulla oli 1.2 bar tuossa ahtoja, jotain 1 kilon pintaan oli jatkuvasti. Silloin ei ollut laajakaista lambdaa käytössä niin korvakuulolta säätelin kapeakaistan kanssa. Joten tehoja ei varmaan ihan kauheasti ollu...

Pitää kyylätä jos tätä näkyy joensuussa niin tulla häiriköimään. Hauska olisi nähdä livenä.
Tarkoitus oli laittaa joku T04E T3/T4 ahdin, uusi isompi välijäähy, rosteri pakosarja ja painetta aluksi 1bar 8)
Voin tulla näyttämään civic:ä, kunhan saan kaiken kohdalleen :wink: