Elikä megasquirt 1 v 2.2 lykkää tämmöisen tekstin kun yritän yhdistää tietokoneeseen:
Controller code version does not match signature in Megasquirt-II.ini
(see audit log for where the above file was found)
Expected "MSII Rev 2.88600 " (found in ini file)
Received ""(from controller)
Table corruption may occur, this is usually a very serious problem.
Terminat megatune now?
Yhteys läppärin ja megan välillä usb sarjaportti adapterin avulla. Mikä neuvoksi? Yhteyden vissiin kuitenkin saa kun tuo teksti tulee.
Ongelma megan kanssa!
Moderator: Masi_K
-
- Megajumala
- Posts: 1167
- Joined: Wed Dec 07, 2005 17:41
- Location: Pohjois-Karjala
Re: Ongelma megan kanssa!
Ei saa. Sulla on megatunen asetukset väärin. Hakua kehiin, ohjeita löytyy.jesper.e wrote:Yhteyden vissiin kuitenkin saa kun tuo teksti tulee.
Re: Ongelma megan kanssa!
Olen tuolla kys. tekstillä koittanut löytää täältä ja googlesta ratkaisua, mutta mulla meni hieman ymmärryksen yli. Eli onko joku koodi vanhentunut? Entä koodin päivitys, miten onnistuu? Yritin tästäkin lueskella mutta meni pahasti ohi.
Re: Ongelma megan kanssa!
Noniin, nyt saatu megan ja koneen välille yhteys! Auto oli jopa käynnissä, mutta tyhjäkäyntiä ei tahdo käydä. Mites map anturin letku, mihin tulisi sijoittaa? Imusarjaan vaiko ahtoputkeen? kyseessä bmw m10b20 ahdettu moottori. Ja tulpanjohdoista vielä, että onko järjestys millä kuuluis kytkeä keulilta 1,2,3,4 sylinterit vaiko sytytysjärjestyksen mukaan (oliko se nyt 1,3,4,2) Eli kumpaa järjestystä käyttäen johdot tulpille? Vielä vr-anturista sen verran, että miten sen asento määritetään? Ohjeet tuli mukana mutta ei nyt ihan selkovastausta niistä saanut. Ihan ulapalla koko hommassa tämä ukko. Jos joku viisaampi viitsisi vaikka yv:llä pistää ohjetta niin ei tähän tarvitsisi kirjotella. 

-
- Megajumala
- Posts: 1167
- Joined: Wed Dec 07, 2005 17:41
- Location: Pohjois-Karjala
Re: Ongelma megan kanssa!
MAP-letku tulee imusarjaan. Voipi auttaa aika paljon tyhjäkäynnin löytymiseen.
Ja jos siinä koneessa on jakajasytytys niin järjestys on 1-3-4-2 kun katsot ensin mihin suuntaan pyörrin kulkee. Jokatapauksessa sylinterit 1 ja 4 ovat eripuolilla virranjakajan kantta.
Kyllä tänne kannattaa kirjoitella, että muutkin saa näistä keskusteluista apua. Aika moni asia on vaan jo käsitelty ja löytyy kaivelemalla foorumia. Monesti olisikin hyvä hieman lueskella näitä juttuja että megan maailma avautuisi. Ehdottomasti kannattaa ja pitää lukea megamanuaali. Se on kaiken megan kanssa touhuamisen perusta. Ilman megamanuaalista saatavaa perustietoa ei juuri kannata yrittää yksin moottorin säätämistä.
Ja jos siinä koneessa on jakajasytytys niin järjestys on 1-3-4-2 kun katsot ensin mihin suuntaan pyörrin kulkee. Jokatapauksessa sylinterit 1 ja 4 ovat eripuolilla virranjakajan kantta.
Kyllä tänne kannattaa kirjoitella, että muutkin saa näistä keskusteluista apua. Aika moni asia on vaan jo käsitelty ja löytyy kaivelemalla foorumia. Monesti olisikin hyvä hieman lueskella näitä juttuja että megan maailma avautuisi. Ehdottomasti kannattaa ja pitää lukea megamanuaali. Se on kaiken megan kanssa touhuamisen perusta. Ilman megamanuaalista saatavaa perustietoa ei juuri kannata yrittää yksin moottorin säätämistä.
Re: Ongelma megan kanssa!
Jees, täytyy selvittää imusarjasta sopiva paikka letkulle. Sainpa koneen käymään jo nätisti, vr-anturi oli väärällä paikalla (ohjeissa kuva vastapäivään pyörivästä moottorista).