Page 1 of 1

RATKAISTU: Palanut haisee

Posted: Sun Sep 04, 2005 14:55
by JTbo
Jeps, eli olen nyt ihmetellyt mikä käryää palaneelle sähkölaitteella muutamalla viimeisellä ajokerralla ja otin nyt megasquirtin sisälle tutkittavaksi, mitään outoa ei näy, mutta ledien/sarjaliittimien luota vehjes haisee palaneelle.

Mitään ongelmia ei tosin ole ajossa ollut, enkä ole tajunnut sormeillakkaan eri komponenttejä.

Onko kellään ollut vastaavaa?

Täytyy alkaa selvittelemään ihan ensin vaikka lääppimällä komponenttejä kun mega virroissa, pitää vaan viedä autoon ja nyt jo kehtuuttaa :P

Jatkoa seuraa jossain vaiheessa ;)

Posted: Sun Sep 04, 2005 21:16
by Ridge
Kerran helle päivänä minullakin haiskahti ektroniikalle ja otin megan auki ja tutkin mut en keksiny mitää vikaa. Taisi olla minullakin siitä ledien tuntumasta.

Posted: Sun Sep 04, 2005 22:21
by JTbo
Kuvittelenkohan vain, mutta ihan niinkuin kiihdytettäessä reilummin olisi enemmän pukannut käryä.
Ikkunaa joutui välillä aukomaan, oli sen verran pahaa kitkua, tämä nimenomaan huolellisen polkemisen jälkeen.

Jospa seuraavana viikonloppuna pääsisi tuota jo aloittamaan, viikolla vähän heikkoa.

Posted: Mon Sep 05, 2005 8:11
by KariM
Kiihdyttäessä suuttimien aukioloaika on pidempi, eli virtakin niille megan kautta kulkee pidempään, kenties samalla paikkoja lämmittäen.

Posted: Mon Sep 05, 2005 15:37
by JTbo
KariM wrote:Kiihdyttäessä suuttimien aukioloaika on pidempi, eli virtakin niille megan kautta kulkee pidempään, kenties samalla paikkoja lämmittäen.
Näinhän se menee, mutta eikös suutinpuoleen liittyvät osat ole juuri päinvastaisella puolella lautaa, se tuossa vähän hämää. Tosin kun en elektroniikasta paljoa tajua, niin voin olla aika pahasti väärässäkin :D

Tuli mieleen, että jos olisi vettä päässyt tuonne, joskus saattanut tippaista tuulilasin tiivisteen välistä tipan tai kaksi, ei kyllä mielestäni tänä kesänä ole moista tapahtunut, mutta voisiko vesi aiheuttaa jotain tuollaista vaikka olisikin kuivanut pois ennen virtojen laittoa?

Posted: Thu Sep 08, 2005 19:06
by JTbo
Jahas, eipä ole ainakaan tuo ruutta, nyt se on testattu eikä mitään löytynyt.

Ei mitään häikkää löytynyt muualtakaan sähköistä, mitä nyt olen tutkinut, joten jää nuo moottori ja pakoputkisto yms. jäljelle. Nimenomaan reilummassa kiihdytyksessä ja sen jälkeen pölähtää, outoa. Tämä ei enää kyllä kuulu megasquirttiin.

Posted: Wed Sep 14, 2005 19:10
by JTbo
Selvisi tämäkin, kojetaulun uumenissa yksi rele teki piikin kärkien väliin ja alkoi johdot lämpiämään, seurauksena releen kanta sulahti.

http://www.janiervast.com/kuvat/volvotemp/releet/

Megasquirt ei liittynyt ongelmaan millään tavalla, vaikka kuvittelin siitä tulevan tuon käryn alussa...

Posted: Thu Sep 15, 2005 5:45
by JaniM
No jos noin paljon ois katkua tullut boxista olis kyllä menokin pysähtynyt aikasemmin.