spark advance katosi, missä vika?
Posted: Fri Nov 18, 2011 16:39
Hei.
Megalla takana noin 2tkm ja aamulla kesken vedatyksen ahdoilla tippu tuo spark advance mittari pohjaan ja meni punaiseksi auto hyytyi tienposkeen eikä lähtenyt käyntiin, kierrosluku näkyi startatessa ja kun vaihdepäällä rullasin tien sivuun. katoin megan sulakkeet läpi ja kaikki oli ok. autosta oli virrat pois päältä pari minuuttia kun soitin emännälle, että tuu köyden kans hakemaan
No koitin kuitenki vielä käyntiin, virrat päälle laitettaessa spark advance mittari näyttikin normilukemia ja sain auton käyntiin
kävi normaalisti ja ajoin kotiin, alussa tuntui normaalia enemmän nykimistä , mutta sekin väheni "normaalin" jonkun ajan päästä.
Tuo normaali tarkottaa semmosta pientä pätkäsyä sillon tälön ajossa, jotuu varmaan laittaa vastusta tuonne Hall-signaalijohtoon??
Hall-anturin(1GT101DC) pää on on saanut hieman osumaa triggeristä kun oli liian lähellä, nyt anturia siirretty kauemmas, voiko tuo tehdä tommosta?
tuossa kotipihalla sitten kierrättelin ja kuulostelin konetta ja toimi ok jonkin verran tuli kiekkapiikkeja
kierrättelyn jälkeen löysin katalysaattorin palasia maasta
syy vai seuraus
Katti on varmaan jo saanut siipeensä aiemmin kun kävi paksulla ja paukutteli putkessa.
setuppi on
Mazdan 1.6 16V turbo
MS1 V3.0 hires10G
12-1+Hall 1GT101dc
Bosch hukkakipina
Mistä voi johtua tuo sytkäennakko tiedon katoaminen?
Ei oikeen tohi ajella kun ei tiedä millon jää "oikeasti" tienpäälle.
logia sain tuosta onneksi
Megalla takana noin 2tkm ja aamulla kesken vedatyksen ahdoilla tippu tuo spark advance mittari pohjaan ja meni punaiseksi auto hyytyi tienposkeen eikä lähtenyt käyntiin, kierrosluku näkyi startatessa ja kun vaihdepäällä rullasin tien sivuun. katoin megan sulakkeet läpi ja kaikki oli ok. autosta oli virrat pois päältä pari minuuttia kun soitin emännälle, että tuu köyden kans hakemaan

No koitin kuitenki vielä käyntiin, virrat päälle laitettaessa spark advance mittari näyttikin normilukemia ja sain auton käyntiin

Tuo normaali tarkottaa semmosta pientä pätkäsyä sillon tälön ajossa, jotuu varmaan laittaa vastusta tuonne Hall-signaalijohtoon??
Hall-anturin(1GT101DC) pää on on saanut hieman osumaa triggeristä kun oli liian lähellä, nyt anturia siirretty kauemmas, voiko tuo tehdä tommosta?
tuossa kotipihalla sitten kierrättelin ja kuulostelin konetta ja toimi ok jonkin verran tuli kiekkapiikkeja



Katti on varmaan jo saanut siipeensä aiemmin kun kävi paksulla ja paukutteli putkessa.
setuppi on
Mazdan 1.6 16V turbo
MS1 V3.0 hires10G
12-1+Hall 1GT101dc
Bosch hukkakipina
Mistä voi johtua tuo sytkäennakko tiedon katoaminen?
Ei oikeen tohi ajella kun ei tiedä millon jää "oikeasti" tienpäälle.
logia sain tuosta onneksi
