Page 1 of 1

spark advance katosi, missä vika?

Posted: Fri Nov 18, 2011 16:39
by Teersen Joonas
Hei.
Megalla takana noin 2tkm ja aamulla kesken vedatyksen ahdoilla tippu tuo spark advance mittari pohjaan ja meni punaiseksi auto hyytyi tienposkeen eikä lähtenyt käyntiin, kierrosluku näkyi startatessa ja kun vaihdepäällä rullasin tien sivuun. katoin megan sulakkeet läpi ja kaikki oli ok. autosta oli virrat pois päältä pari minuuttia kun soitin emännälle, että tuu köyden kans hakemaan :D
No koitin kuitenki vielä käyntiin, virrat päälle laitettaessa spark advance mittari näyttikin normilukemia ja sain auton käyntiin :shock: kävi normaalisti ja ajoin kotiin, alussa tuntui normaalia enemmän nykimistä , mutta sekin väheni "normaalin" jonkun ajan päästä.

Tuo normaali tarkottaa semmosta pientä pätkäsyä sillon tälön ajossa, jotuu varmaan laittaa vastusta tuonne Hall-signaalijohtoon??

Hall-anturin(1GT101DC) pää on on saanut hieman osumaa triggeristä kun oli liian lähellä, nyt anturia siirretty kauemmas, voiko tuo tehdä tommosta?

tuossa kotipihalla sitten kierrättelin ja kuulostelin konetta ja toimi ok jonkin verran tuli kiekkapiikkeja Imagekierrättelyn jälkeen löysin katalysaattorin palasia maasta :lol: syy vai seuraus :?
Katti on varmaan jo saanut siipeensä aiemmin kun kävi paksulla ja paukutteli putkessa.

setuppi on
Mazdan 1.6 16V turbo
MS1 V3.0 hires10G
12-1+Hall 1GT101dc
Bosch hukkakipina


Mistä voi johtua tuo sytkäennakko tiedon katoaminen?
Ei oikeen tohi ajella kun ei tiedä millon jää "oikeasti" tienpäälle.
logia sain tuosta onneksiImage

Re: spark advance katosi, missä vika?

Posted: Sat Nov 19, 2011 12:33
by Vauhtivaunu
Honeywell ottaa aika herkästi itseensä. Veikkaan että halli paskana. Piikkejä kun ei saisi tulla yhtään.

Re: spark advance katosi, missä vika?

Posted: Sat Nov 19, 2011 19:49
by Teersen Joonas
hmm... Tuossa ku mietiskelin niin tuo hall tulee tosi lähelle runkopalkkia (juotu lekalla tehä tilaa, että ylipäänsä sopi paikoilleen) eli oiskohan kone liikkunu niin paljon vedossa, että anturi ois osunu runkoon/triggeriin ja kadottanu kampuran asentotiedon, kuitenkin pystyi näyttämään kierrosluvun muttei enää tiennyt milloin iskeä kipinää. Vai oisko kierroslukutiedon pitäny kadota samalla? Oisko tuossa mitään järkeä?

Re: spark advance katosi, missä vika?

Posted: Mon Jan 02, 2012 17:55
by olafu
Kyllä vois melkein antaa äänen anturille. Kontakti "rahisee" tai anturi on muuten vaan sillä tavalla rikki, että tulee ylimääräisiä pulsseja, niin wheel decoder sekoaa eikä pysty laskemaan ennakkoa.