Ford Zetec squirttaus
Posted: Mon Nov 07, 2011 22:52
Elikkäs harkinnassa on harrasteauton squirttaus.
Moottoriksi on tulossa Escortista peräisin oleva 1,8 Zetec, johon on jo hommattu Focuksen imusarja kaikkine tykötarpeineen. Tarkoituksena olisi käyttää Focuksen imusarjaa sekä suuttimet, kaasuläpän asentoanturi ja tyhjäkäyntimoottori. Escortin antureista käytetään lämpöanturit, lambda (yleismallinen varmaankin?), kampiakselin asentotunnistin, nokka-akselin asentotunnistin(tartteeko tätä?), sekä ajatuksena olisi pitää edis-sytytys. Muuten kone pysyy jotakuinkin vakiona.
Minkälaisia muutoksia pitää tehdä boksiin että voi käyttää alkup. antureita yms? Jos joku voisi kirjoittaa sellaisen selkokielisen selvityksen, että asiaan vähän vähemmän perehtynytkin sen ymmärtää
Boksina luultavimmin MS 1 v.2.2 jos ei joku kerro perusteita siihen että miksi tämä ei olisi hyvä tai miksi joku toinen versio olisi huomattavasti parempi suhteessa sijoitettuun euromäärään.
Alkuun en tarvitse mitään ihmeempiä hienouksia, vaan sellaisen paketin, jolla voin opetella perusasioita ja ehkä sitten jos tarpeet muuttuu niin päivitellään kokoonpanoa myöhemmin.
Kiitos.
Moottoriksi on tulossa Escortista peräisin oleva 1,8 Zetec, johon on jo hommattu Focuksen imusarja kaikkine tykötarpeineen. Tarkoituksena olisi käyttää Focuksen imusarjaa sekä suuttimet, kaasuläpän asentoanturi ja tyhjäkäyntimoottori. Escortin antureista käytetään lämpöanturit, lambda (yleismallinen varmaankin?), kampiakselin asentotunnistin, nokka-akselin asentotunnistin(tartteeko tätä?), sekä ajatuksena olisi pitää edis-sytytys. Muuten kone pysyy jotakuinkin vakiona.
Minkälaisia muutoksia pitää tehdä boksiin että voi käyttää alkup. antureita yms? Jos joku voisi kirjoittaa sellaisen selkokielisen selvityksen, että asiaan vähän vähemmän perehtynytkin sen ymmärtää

Alkuun en tarvitse mitään ihmeempiä hienouksia, vaan sellaisen paketin, jolla voin opetella perusasioita ja ehkä sitten jos tarpeet muuttuu niin päivitellään kokoonpanoa myöhemmin.
Kiitos.