Page 1 of 1
Megan säätämisestä
Posted: Wed Aug 31, 2005 12:26
by Matzu
Nonniin, löytyykö täältä yhtään mega ex-perttiä jostain helsinki-lahti välillä? Täällä yksinäinen Audi 2.2 10vt & Megaextra kaipaisi osaavalta säätäjältä kunnon asetuksia! Tämä siis siksi, että en itse vielä osaa säätää megaa, saati omista läppäriä, niin se on multa mahdoton homma.
Purkissa _pitäisi_ olla ohjelma sisällä, jolla moottori toimi edellisessä autossa. Megan mulle asensi Kalsi, joka samalla testasi että kaikki pelittää, mutta Kalsin ollessa paikalla, ei autoa saatu viimeisteltyä, ja esim säätäminen jäi kokonaan väliin. Joten jos löytyy kivoja immeisiä, niin olisin hyvin kiitollinen, ja tarjoon pullakahvit jos joku tänne vaivautuu megaani säätämään.
Helsinki - Mäntsälä ~61.2km
Lahti - Mäntsälä ~44.2km
Järvenpää - Mäntsälä ~27,9km
Inari - Mäntsälä ~1082,0 km
Toinen mahdollisuus olis, jos auto toimii tuolla sisällä olevalla ohjelmalla, niin tarkoituksena on tulla eurocruisingeihin ens perjantaina, joten sielläkin vois säätää sitten.
Kiitos.
Posted: Thu Sep 01, 2005 14:53
by Matzu
55 luettua kertaa, eikä kukaan ole vaivautunut vastaamaan

Posted: Thu Sep 01, 2005 19:31
by teg
No vastataan:
En ole lähimailtakaan. Happy?
Posted: Thu Sep 01, 2005 20:04
by JesseT
Vastataan:
Auton säätäminen on sen verran iso homma tehdä hyvin, että siihen menee viikonloppu, tarvii analysaattorit raahata mukaan, pullapalkalla sitä ei tee kukaan eikä ainakaan missään kruisingeissa. En halua kuulostaa ilkeältä, mutta tuntuu että sulla on hieman väärä käsitys hommasta.
Posted: Thu Sep 01, 2005 20:51
by Aleksi
Eikös tuo mega osteta ihan siksi että se on harrastus joka vie aikaa...
Posted: Fri Sep 02, 2005 5:53
by JaniM
Joo ja saa itse tehdä. Sen takia on erikseen valmiit sarjat ja pajat jotka virittävät ne valmiiksi avaimet käteen.
Posted: Fri Sep 02, 2005 15:50
by PE-LE
olen harrastellut vanhempien autojen kanssa kohta 20 vuotta rakennellen omiin ja kavereiden autoihin kaikenlaista,,,enemmän tai vähemmän tarpeellista,,tai järkevää...
toisinaan on jäänyt ne kahvit juomatta ja pullatkin syömättä, muttei se haittaa, en harrasta tehdäkseni bisnestä,
omasta mielestäni toista harrastajaa pitäisi auttaa harrastus pohjalta,, tottakai löytyy liikkeitä jotka säätävät auton 45-55--)) euron tuntihinnalla, itselläni on harvoin varaaa käyttää ammattilaista ,,toisaalta tuo säätö voi olla niin suuritöinen ettei se ihan äkkiä hoidu,
ellei sinulla ole läppäriä käytössä ,kannattaisi mielestäni sellainen hommata,,tuossahan menee puolet koko megaruutta ideasta hukkaan ellet pysty itse säätämään ,,tuohon säätelyyn kelpaa vanhempikin romu, hommaa sellaisen mihin saa autosta invertterillä virtaa tai suoraan 12volttinen, yleensä vanhoista läppäreistä on akut paskana,
Posted: Fri Sep 02, 2005 16:21
by Ridge
Niinhän niistä tuntuu olevan. Sain pilkkahintaan kaksi läppärii toisessa akku kestää 10min hyvällä tuurilla ja toisessa 10 sek aina. Niin kuinkahan läppärit pelittää inventterillä ja kuinka tehokas inventterin pitäs olla?
Posted: Fri Sep 02, 2005 17:42
by SamiH
Hyvinhän tuo invertterillä tuntui toimivan. Oma on 300W, mutta pienempikin riittänee. Riippuu ihan läppärin virrankulutuksesta.
Ainut ongelma mikä esiintyy on että ilman akkua, tai tosi huonolla akulla ei voi autoa käynnistää niin että läppäri pysyisi käynnissä. Mutta jos akku kestää edes hetken, niin tuo ei haittaa.
Posted: Fri Sep 02, 2005 21:12
by Matzu
Läppäri on nyt hommattu, mega asennettu extroineen, ja urli megan asetuksiin löytyy
http://koti.msoynet.com/ruusunenmsoy/au ... ga/mc1.msq tuosta. Tyhjäkäynnillä seosmittari on 4 pistettä vaille täydet punaiset, 2000rpm 4 pistettä vaille täydet punaiset, mutta yli 2700rpm ei saa kiertämääm. Auto käy kyllä tasaisesti tyhjäkäyntiä, ja tuota 2000rpm. (Jos ei lasketa nakuttavia hydr. nostajia) Mistä pitäisi lähteä liikkeelle?
Edit: Autona 2.2litrainen 5cyl 10v ahdettu audi, jossa S4:sen suuttimet (oisko joku 350cc@3bar?) Säädettävä bensanpaine joka yrittää pysyä noin 3bar paikkeilla.
Posted: Sat Sep 03, 2005 0:31
by MrFairlane
Luet tuon Megamanualin suomenkielisen version läpi muutamaan kertaan.
http://www.finsquirt.net/manual/MegaSquirt_ohje_v1.pdf
Kohta 5 käsittelee säätämistä.
Sitten tuolta
http://megasquirt.sourceforge.net/extra/
Extra versiota koskevat muutokset.
Oiskos tässä alkuun, ite en ole päässyt pitemmälle.
Posted: Sat Sep 03, 2005 7:50
by JesseT
Kaikesta päätellen käytät virranjakajaa ja yllättävän vanhaa koodiversiota (022i6) uudeksi asennukseksi. Oletkos katsonut ihan sellaiset mekaaniset asiat, kuten että virranjakajan pyörijä on sopivassa asennossa kaikille käytetyille ennakoille. Voit kokeilla laittaa ennakoksi esim kiinteät 20astetta kartan käyttämisen sijasta ja kokeilla auttoiko. Ajoituslampulla näkee myös hyvin, että alkaako kipinät puuttua tai sinkoilla väärille tulpille.
Tuo 4 pistettä vajaa täydet punaiset ei kyllä kerro yhtään mitään minulle. Lambdakorjaus oli kuitenkin aktivoitu (tarkoituksella?) ja konetyypiksi ilmoitti oddfire mikä on varmaankin väärin.