Page 1 of 1
Kipinä katosi
Posted: Mon Aug 29, 2005 10:15
by markosa
Kipinä katosi mystisesti viikonloppuna

.
Megaan tulee kierroslukutieto HALL-anturilta ja kaikki näyttää olevan kunnossa, ei vain iske puolalta kipinää.
Koitin vaihtaa sytkäyksikön, ei apua.
Q5 trankku ehjä.
Ainoastaan lopettaessa starttaaminen lyö yhden kipinä puolalta.
Mikä voisi olla vikana ?
Posted: Mon Aug 29, 2005 12:23
by teg
Kerro hiukan tarkemmin järjestelmästäsi.
Antaako RPM tietoa megatuneen?
Posted: Mon Aug 29, 2005 12:35
by markosa
Honeywell Hall-anturi
bosch 139 sytkäyksikkö / puola, jakaja.
Fidlen kautta sytkän ohjaus yksikölle.
MegaTune lukee kierrokset startatessa ok.
Saako jotenkin mitattua onko tuolla fidle lähdössä elämää.
Posted: Mon Aug 29, 2005 13:00
by JesseT
Laittaa sinne vaikka ledi+vastus virityksen, niin näkee toiminnan.
Posted: Mon Aug 29, 2005 14:49
by Sivonen
Puola paskana?
Posted: Mon Aug 29, 2005 15:08
by Perkkis
Sivonen wrote:Puola paskana?
Mistäs sää tuommoiseen päätelmään tulit

:D:D "muillekkin tiedoksi 2-puolaa poltettu"
Posted: Mon Aug 29, 2005 17:05
by markosa
Pitää koittaa vaihtaa se seuraavaksi.
Posted: Fri Sep 02, 2005 8:35
by passi
Mulla se trankku joka maadotteli sytkälastua niin näytti yleismittarilla toimivan, mutta oli kumminkin paskana kun kuormitti.
Vaihoin isomman tilalle ja eijo ollu ongelmia sen suhteen enään.
T. Pasi
Posted: Fri Sep 02, 2005 13:26
by markosa
Minkä laitoit tilalle
Posted: Tue Sep 06, 2005 7:40
by markosa
Jaa tuntuu puola / sytkäyksikkö toimivan. Kun megalta sytkäyksikölle menevää piuhaa maadoittaa niin iskee kipinää ok.
Megan trankku vaihdettu ja muutkin fidleen liittyvät komponentit/juotokset tuntuis olevan kunnossa, voisko prossu olla vioittunut ?
Toisaalta omituista on että kun tuon kanssa on taistellut niin nyt se antaa satunnaisesti kipunaa startatessa, ei tehnyt tätä alkuun ??
Posted: Fri Sep 16, 2005 21:37
by markosa
Alkaa järki lähteä
Stimulaattorin kanssa kun testaa niin fidle ledi vilkkuu aivan kuten pitääkin.
Purkki paikalleen autoon --> fidlen signaali (maadoitus) joko satunnaista tai ei ollenkaan. Piuhat on mitattu, kokeiltu kahta eri puolaa/sytkäyksikköä ja hall-signaali vaikuttaa olevan tasaista??
Omituista on myös se että joskus bensapumppu jää pyörimään vaikka virran katkaisee??
Jos fidle ulostuloa mittaa pelkästään virran ollessa päällä, ei starttausta tuntuu se maadoittelevan miten sattuu ??
Ihmetyttää kuitenkin kun stimulaattorilla kaikkii tuntuu pelaavan ok.
Jos spark outputin ohjaa johonkin lediin, samanlaista sekoilua.
Posted: Fri Sep 16, 2005 22:05
by teg
Taas se ainainen vihje:
TARKISTA MAADOITUKSET!
Posted: Mon Sep 19, 2005 7:57
by markosa
Kun mega on irroitettu johtosarjasta ja sytkäyksikölle menevää piuhaa maadoittaa, kipinä OK.
Jostain syystä Mega tuntuu vetävän sytkälähdön kokoajan maihin kun purkin laittaa laittaa kiinni, stimulaattorin kanssa samaa ongelmaa ei esiinny. Koitin vielä vaihtaa kaikki Fidleen liittyvät komponentit +prossun ja tarkistin kaikki maadoitukset, ei apua.
Nyt ois hyvät neuvot tarpeen.
Posted: Mon Sep 19, 2005 9:44
by passi
markosa wrote:Minkä laitoit tilalle
2N3440 tais olla. Joku yleistrankku isommalla kotelolla on ihan passeli. Toi 2N3440 on joku 300Volttia ja 1A.
http://users.evtek.fi/~k0201253/harrastukset/mega/
Tollasenki sivun tein joskus. Tsekkaa jos ois apuja.
Ja sitä zeneriäkään ei tartte poistaa, jos vedät ylösvedon +12V:hen.
T. Pasi
Posted: Sat Aug 11, 2007 9:27
by sagg
Selviskö tää homma koskaan? Mulla on kanssa kipinä hukassa, voi olla tietysti puola tai syttymoduulikin paskana kun oli jäänyt melkeen viikoksi autoon virrat päälle..
Posted: Tue Aug 28, 2007 21:04
by Laikka
sagg wrote:Selviskö tää homma koskaan? Mulla on kanssa kipinä hukassa, voi olla tietysti puola tai syttymoduulikin paskana kun oli jäänyt melkeen viikoksi autoon virrat päälle..
Ja aivan sama ongelma, onko tähän mitään ratkaisua?
Koodi on 029J1.
Puola + muut himmelit pitäisi olla kunnossa sillä toimii mainiosti kiinteellä ennakolla kun MS:n sytkäohjaus on ohitettu.
Posted: Sat Sep 01, 2007 18:24
by Laikka
No nyt soi ja haisee!!!
Vaihdoin kipinän ulostulon tohon lediin.
Toivottavasti nyt vaan jaksaisi toimia edes jonkun aikaa...
Posted: Sun Sep 02, 2007 8:43
by Laikka
Ja nyt enää vain haisee...
Aamusella piti lähteä ajamaan ja eihän sieltä enää mitään kipinää tullut.
Piti taas laittaa kiinteät ennakot että sai talliin sisään.
On aikas epävarmoja laitteita nämä ruutat!
Posted: Sun Sep 02, 2007 11:47
by Jaska
Laikka wrote:
On aikas epävarmoja laitteita nämä ruutat!
Varsinaiseen ongelmaasi en osaa auttaa, mutta tuohon epävarmuuteen voisin hieman kommentoida..
Itse aikonaan tappelin tuon v.2.2 levyn kanssa, kun se jotenkin on suojauksiltaan ja Partcon piralevyn osalta erittäin surkealaatuinenkin, niin olin kirota koko systeemin.
En kuitenkaan luovuttanut vaan hommasin sitten joltain foorumilaiselta ylimääräisen parannellun levyn, niin se lähti laakista pelaamaan ja ongelmat loppu siihen.
Eli suosittelen hankkimaan joko v3 levyn tai sitten jonkun valmistaman levyn, jossa on paranneltuja suojauksia ym.
Posted: Mon Sep 03, 2007 7:32
by Laikka
Kyllä varmaan pitää hankkia evo-boksi tässä jos ei ala toi purkki pelaamaan.
Nyt se tosin taas toimii ja autolla on jopa ajettu n.5 km ilman hämminkiä. Olisikohan se pirun tarkka tuosta akun varaustilasta...?