Page 1 of 1

MS1 v.2.2 ja Bmw:n DISA -venttiilin ohjaus

Posted: Fri Aug 05, 2011 10:14
by quisma
Suunnitteilla on siis m50b25 moottoriin m54b30 imusarjan sovitus, jossa on tuo muuttuva"pituuksinen" imusarja DISA -venttiilillä. Olen yrittänyt etsiskellä tietoa vaadittavista muutoksista megaan, mutta tuloksetta. :oops:

Megalle täytyisi siis tehdä ohjauspiiri on/off tyyppiselle venttiilille, joka toimii kierrosten mukaan. Minkälaisia muutoksia boksille ja ohjelmapuolelle pitäisi tehdä?

Re: MS1 v.2.2 ja Bmw:n DISA -venttiilin ohjaus

Posted: Fri Aug 05, 2011 11:05
by JaniM
http://www.msextra.com/doc/ms1extra/MS_ ... .htm#boost

Ahtopaineohjauksella vois muuten ohjata, mutta taulukko taas menee mapin mukaan.

Toinen vois olla tyhjäkäyntiventtiilin ohjauksen valjastaminen, mikä vois toimia asetuksien osalta.
Mutta tällöin taas et voi jättää tyhjäkäyntiventtiiliä käyttöön, jos sellainen käytössä.

http://www.msextra.com/doc/ms1extra/MS_ ... .htm#Fidle

Sit olis seuraava vaihtoehto kolmosmega, mutta se ei nyt tähän auta.
http://www.msextra.com/doc/ms3/genericpwms.html

Ei taida oikein ykkösessä olla noita ohjelmoitavia pwm lähtöjä.

Re: MS1 v.2.2 ja Bmw:n DISA -venttiilin ohjaus

Posted: Sat Aug 06, 2011 2:56
by Vauhtivaunu
quisma wrote: Megalle täytyisi siis tehdä ohjauspiiri on/off tyyppiselle venttiilille, joka toimii kierrosten mukaan.
JaniM wrote:
Ei taida oikein ykkösessä olla noita ohjelmoitavia pwm lähtöjä.
En nää tässä mitään ongelmaa.

Ykkösessä on vaikka kuinka paljon on/off-lähtöjä. Tuosta löytyy ohjeet:

http://www.msextra.com/doc/ms1extra/MS_ ... tm#outputs

Re: MS1 v.2.2 ja Bmw:n DISA -venttiilin ohjaus

Posted: Sat Aug 06, 2011 7:49
by JaniM
Puhtaita on/off-lähtöjä kylläkin.
Toimiiko tuo imusarja muunnin ihan että on päällä tai ei?
Sit ei mitään ongelmaa ottaa ohjelmoitavaa lähtöä käyttöön.

Mut mites, jos täytyy ohjata pwm:llä? Sit vaihtoehdot vähissä?
Tämä nyt tuli kuitenkin itelle mieleen, kun en sit tiennyt miten tuo DISA toimii.

Ajattelin että pituus muuttuu lineaarisesti kierroksien mukaan. Liian hitecci lähestymisajatus tuohon
mulla :oops: