Page 1 of 1

Prossu korruptoituu?

Posted: Sat Jul 30, 2011 19:34
by Tikkeri
Morjesta.
Onkelma on melkoisen utopistinen ainakin itselleni.
Mulla on autossani ms1 v 2.2 ja diyautotunelta tilattu. 137 päätteinen sytkänohjaus hall anturilla ja boostcontrol modeina uusimmalla extrakoodilla.
Laite pelasi pari vuotta vaparina mukisematta ja ilman onkelmia. Nyt on auto ahdettu ja säädöt saatu suht hollillensa, mutta nyt ongelmana on moottorijarrulla pätkiminen ja lopulta sillointällöin totaali sammuminen. Muutaman kerran megatune on kertonut ennakon olevan kiinteä 60 astetta ja välillä auto jää käymään kolmella. Korjaantunut kyllä kun koodin on ajanut uusiksi.
Resettiä näkyy megatunessa vähän väliä PELKÄSTÄÄN MOOTTORIJARRULLA ja välillä siis megatune kertoo että koodi purkissa eroaa koodista läppärillä, eli purkin koodi on korruptoitunut.

Onko jollain ollut samansuuntaista onkelmaa tai osaisiko joku kertoa mistä etsiä ongelmaa, kun johdotukset tarkistettu jne mekaaninen katseltu.

Re: Prossu korruptoituu?

Posted: Sat Jul 30, 2011 21:44
by Purtsi
Mulla on ollut vastaavia ongelmia tuon purkin ilmoittaessa, että koodi on eri kuin läppärissä. Vika on korjaantunut kunnollisella usb-com-adapterikaapelilla.

Re: Prossu korruptoituu?

Posted: Sun Jul 31, 2011 10:03
by ArttuH
Pelkästään moottorijarrulla resetoiminen kuulostaa hiukan oudolta. Tuossa tapauksessa alkaisin ehkä ensimmäisenä katselemaan johdotuksia, ettei vain jossain tulisi katkoksia tai oikosulkuja koneen heilahtaessa toiseen suuntaan. Sähköiset häiriöt esim. sytkän puolelta voivat myös aiheuttaa resettejä, mutta näitä esiintyy tyypillisesti kaasu pohjassa/ahdoilla kun kipinältä vaaditaan eniten jännitettä. Näihin elektromagneettisten häiriöiden aiheuttamiin resetteihin yksi korjausniksi on lisätä 100nF konkka prossun resettipinnin (muistaakseni 6) ja maan väliin.

Jatkuvat resetit voivat hyvinkin aiheuttaa koodin korruptoitumista, etenkin jos syynä on syöttöjännitteen notkahdukset.

Re: Prossu korruptoituu?

Posted: Tue Aug 16, 2011 21:13
by Tikkeri
Joopa joo.

Ny o laitteessa jotain suurempaaki hämminkiä, kun kaksi prossua otti ja kärysi. Ensimmäinen ilmeisesti varotteli kun korruptoitui jne temppuili alkuun, mutta vika hävisi uudella prossulla kunnes tänään suoraan ajosta kuoli taas kerran moottorijarrutuksessa ja laakista kokonaan pimeäksi.

Tarttee siis varmaan vetää KAIKKI johdot uusiksi ihan vaan varmuuden välttämiseksi ja kasata yksi uusi boksi hyllystä varalle.