Page 1 of 1

Uusi mahdollinen käyttäjä?

Posted: Wed Jul 20, 2011 22:14
by kokkolanpoika
Moi.

Olen harkitsemassa/ostavinani MS3X ecun + 2kpl johtosarjoja ja 36-1triggeripyörä + anturi. yms tarvittava tilpehöörä, liittimet antureille, releet + yms.

Kyseessä on vapari V8si moottori jossa on läppärungot (8kaasuläppää siis) Entuudestaan ohjaan sitä Haltech:kin ruiskulla joka on kohta 10-vuotta vanha. Ongelmana tässä DOS pohjasuus ja tuntuu että resoluutio loppuu kesken kun karttoja voi säätää vain 500rpm välein, ja ei sytkän säätömahdollisuutta. Koska en ole tarvinut sitä vaparikoneessa, kun jakajassa suht laaja säätömahdollisuus. Tuskin sen enempää tulevaisuudessakaan tarve?

Ajatus oli käyttää MS3X ecu:a semisekventiaali muodossa ainakin aluksi + ohjaamaan ennakoita jakajan ja MSD 6AL purkin kautta kipinän tehokkuuden takia. (jakajassa kiinteäksi lukitusmahdollisuus) Kierrostieto otettaisiin 36-1 trigeripyörältä joka pultataan dampperiin (dampperin kiinteään osaan joka on kampurassa kii, ei siis siihen ulkokehään joka voi väristä)
Kuormitustieto TPS sensorin kautta ainoastaan kun mosa ei tee juurikaan alipainetta. -0.35bar joutokäynnillä/tasakaasulla, joten MAP säätö aika hankalaa?

Mielessä käynnyt josko tulevaisuudessa haluaisin ottaa käyttöön täys sekventiaalisen ruiskutuksen + COP sytytyksen vaikka VAG konsernin tai Letukan LS1 puolilla. Joten kysynkin että voinko ottaa nokka-akselin asentotunnistin tiedon nykyisen jakajan sisällä olevalta 2 napaselta hall induktio anturilta, vastakappaleessa 8 sakaraa? Vai pitäneekö tehdä joku custom patentti mallia autotalli? Tämä ei ole ongelma.

Toinen kysymys että olisiko mahdollista saada toimimaan megan kautta auton oma kierroslukumittari? Toi MSD 6AL tappaa signaalin 3000rpm kohdilla. Viisari tippuu nollaan ja nousee taas 3000 vaikka kierroksia enemmän..

Onko jotain muita asioita otettava huomioon megaa hankittaessa/asennettaessa V8siin. Sen ymmärsin että ennenku lähtee ees leikkimään semi sekventtiaali muodossa, niin hakea perus bensakartat kohdilleen?
Sähkötyöt hallussa (kunhan palautuu mieleen 10-vuoden tauon jälkeen :lol: ) kolvi pysyy kädessä jos pitänee juotella jotain. Ja sähkökaavioita osaan lukea ja Englannin ymmärrys hyvähkö.

Uusi Haltekkikin ollut ajatuksissa, mutta karvan huonommilla sytkä asetuksilla + hinta tuplat. Toinen asia vielä että pitäs ostaa samalla uus läppäri. Niin ei viittis 3000e upottaa ruiskuun ja läppäriin.

Megassa isona etuna että korvessa asuva sokea mummokin osaa korjata sen jos iteltä loppuu tietotaito tien päällä. Ja palstalla tuntuu olevan kuitenkin aika paljon tietäjiä, tosin kuin "merkkiruiskuissa".

Re: Uusi mahdollinen käyttäjä?

Posted: Thu Jul 21, 2011 6:58
by JaniM
MS3EFI.COM tuolla kaikki tarpeellinen tieto.
Nokalta voi ottaa tosiaan jakajan kautta tiedon. Varmista ettei jakaja ole väljä, ettei siitä koidu sitten virhettä kierrokseen.
http://www.msextra.com/doc/ms3/trigger-wheel.html
Tuolta löytyy kaikki variaatiot trikkeröintiin.

Tuossa kolmosessa erillinen kierrostietolähtö, jolloin pitäis mittarinkin toimia.

Läppärinä toimii mikä vaan nykyvehe, kun usb piuhalla toimii suoraan tuo kolmosmega. Ilmeisemmin taitaa toimia säätöohjelma W7:ssa?

Re: Uusi mahdollinen käyttäjä?

Posted: Thu Jul 21, 2011 17:08
by SamiH
Tunerstudio ainakin pyörii Windows 7:ssa ja Vistassa ongelmitta.

Re: Uusi mahdollinen käyttäjä?

Posted: Fri Aug 05, 2011 19:31
by kokkolanpoika
Nyt kannettava hankittu jossa W7ka sisällä.
Enään pitäs hankkia se megapurkki.. Kaupat kesken autotunen kanssa. Ilmeni pari kysymystä vielä ennen osoitetietojen antamista.. :?:

Re: Uusi mahdollinen käyttäjä?

Posted: Wed Aug 10, 2011 20:06
by kokkolanpoika
Nyt tilattu autotunelta MS3X squirtti oheis tarpeineen. Asennus rojekti alkakoon talven/kevään päälle. Ajetaan vanhalla purkilla kausi loppuun.

Re: Uusi mahdollinen käyttäjä?

Posted: Tue Sep 13, 2011 22:56
by Tuuba
Tervetuloa joukkoon tummaan =) Mulle on tulossa 205 Turbo -projektiin myös vastaava ohjaus. Antureita tuossa naputtelen paikoilleen, muut itseasiassa jo onkin mutta nakutustunnistimelle on vielä paikka etsinnässä. Kone on aivan levällään vielä ja yhtä mäntää huutaa, mutta eiköhän se siitä ennen pitkää hyväksi saada. :mrgreen:
Että on sulla sitten vertaistukeakin, tosin vain vajaapyttyisestä koneesta