MS1 kiekkasignaali katoaa startatessa
Posted: Fri May 06, 2011 23:52
Eli motti ei enää starttaa, seiso koko talven, ja pienellä suostuttelulla lähti käyntiin.
Ajelin pari päivää, kylmästartti oli hankala, mutta starttasi aina lopulta, lämpimänä heti tulille aina.
Sitten piti lähteä liikkeelle kylmänä taas, eikä lupaa. Tutkin, ja säätelin HALL anturin etäisyyttä hammasrattaasta, ja totesin jotta kiekkasignaali tulee 0,5s ajan about megalle, sitten nollaa, ja välillä startatessa ei tule singaalia ollenkaan (megan "mittari" näyttää 0).
Anturina siis Honeywell 1GT101DC ja 20-1 polkupyörän takaratas Volvon B230+16v koneessa IMUnokan päähän pultattuna.
Veneessä 99% sama setuppi (turbo puuttuu on ero) ja se toimii moitteetta, ja molemmat toimineet 4-5 vuotta.
Mikäs ihme vois olla vikana?
Volvofoorumilla epäilivät hapettumia, ettei anturi saa tarpeeksi virtaa startissa, kylmäjuotosta jne... mutta missä?
Ajelin pari päivää, kylmästartti oli hankala, mutta starttasi aina lopulta, lämpimänä heti tulille aina.
Sitten piti lähteä liikkeelle kylmänä taas, eikä lupaa. Tutkin, ja säätelin HALL anturin etäisyyttä hammasrattaasta, ja totesin jotta kiekkasignaali tulee 0,5s ajan about megalle, sitten nollaa, ja välillä startatessa ei tule singaalia ollenkaan (megan "mittari" näyttää 0).
Anturina siis Honeywell 1GT101DC ja 20-1 polkupyörän takaratas Volvon B230+16v koneessa IMUnokan päähän pultattuna.
Veneessä 99% sama setuppi (turbo puuttuu on ero) ja se toimii moitteetta, ja molemmat toimineet 4-5 vuotta.
Mikäs ihme vois olla vikana?
Volvofoorumilla epäilivät hapettumia, ettei anturi saa tarpeeksi virtaa startissa, kylmäjuotosta jne... mutta missä?