Page 1 of 1

vika vai ominaisuus

Posted: Fri Aug 19, 2005 23:08
by PE-LE
kyseessä hukkakipinä puola, vahvistimena bosch 0 227 100 200 jota ohjataan led 17 ja 19 kautta, ohjauksessa ylösveto 12volttiin,, kun kierroslukutieto häviää (moottori pysähtyy) pyörii polttoainepumppu muutaman sekunnin,(sytytys virta jää siis päälle) ,ja kun pumppu pysähtyy antaa mega kipinän ohjauksen molemille puolille, sama ongelma on kun virrat kytketään päälle ,eli kone toisinaan ampuu imusarjaan tai putkeen, ehkei tuosta ole ongelmaa normaali käytösä , silloin virtojen katkaisun jälkeenhän puola ei toimi, mutta säätöjä hakiessa huomasin tuollaisen kiusallisen ongelman, projekti muutenkin hieman vaiheessa kun tuntuu kipinä olevan kovin heikko,

P_L

Posted: Mon Aug 22, 2005 9:24
by passi
Taitaa fuel pump priming tehdä tepposia. Kun päivitin extra koodini 021->024 niin tämä ominaisuus tuli minullekkin. Suuttimet naksahtaa kerran kun pistää virrat päälle ja kierroksia näkyy 2rpm megatunessa.


T. Pasi

Posted: Tue Aug 23, 2005 19:49
by TVH
Puolan virta kannattaa ottaa bensapumpun releen takaa, jolloin noi paukuttelut jää pois. Koodi kytkee ensin sytkälähdöt kipinätilaan ja sen jälkeen pumpun virrat, ja sammuessa toisin päin. Teki mulla samaa kunnes tein tuon muutoksen.

Re: vika vai ominaisuus

Posted: Fri Sep 01, 2017 11:19
by hukka
tosi vanha topicci enkä löytänyt muuta. mutta samaa ongelmaa täälläkin sytytys 6syl hukka kipinä + erillinen pääte ecuna atecuv3 ms2/extra 3.4.2
kyseessä opelin 6syl cih ja ongelma ei poistu kokonaan vaikka priming pulset pistäisi pois ilmeisesti jää e85:sta koneeseen.(ongelma vain jos seisoo 5-60min)

eli saako ton turhan kipinän pois kokonaan virta puolalle otettu boksin sisältä ja mittaamalla tulee samoin kuin bensa pumpulle