Megasquirt?
Posted: Sun Mar 13, 2011 16:25
Terve kaikille!
Nytten tarvitsisin hieman kokeneenpien squirttaajien neuvoja, vinkkejä ja tietoutta!
Elikkä nyt hieman johdatusta tapahtumiin. Omistan Seat Cordoba SX.än joka on varustettu 2.0i 16v ABF koneella. Eli moottori on sama kuin Golf mkIII GTI.ssä. Tuo moottori ei nyt ole aivan vakio ja se on alkujaan trimmattu Seat Sportsin toimesta. Ja ilmeisesti tuo alkuperäinen ECU on myös tehty nimenomaan tuohon moottoriin. Tuohon ajettiin uudet päivitykset noin 3vuotta sitten Laakkosella Tampereella ja eihän se lähtenyt edes käyntiin ohjausyksikön päivityksen jälkeen. Puolat ovat maistuneet koko omistukseni ajan ja niitä on saanut uusia aika usein.
Tuossa pariviikkoa sitten moottorin ollessa kylmä alkoi ihme nykiminen ja lopulta sammahteli kuin avaimesta kääntäen. Siis ilman mitään päkimisiä tai yskähtelyitä. Lämpöisenä ei ongelmia ilmennyt. No tuli korjaamolta soitto että hyvin suurella mahdollisuudella on tuo ECU nyt kärvähtänyt. Uutta ECU.a ei ole löytynyt ja sitä että käykö edes auton moottori sillä on aivan kysymysmerkki!
Ajaako tämä Megasquirt saman asian kuin ECU?? Ja minkä hintaisia nämä sarjat ovat?? Ja mikä tämmöiselle koneelle sopisi?? Koska itselläni ei ole mitään käsitystä tämän toiminnasta.
Kiitos opastuksesta ja vinkeistä jo etukäteen!!
Matti Rannikko
Nytten tarvitsisin hieman kokeneenpien squirttaajien neuvoja, vinkkejä ja tietoutta!
Elikkä nyt hieman johdatusta tapahtumiin. Omistan Seat Cordoba SX.än joka on varustettu 2.0i 16v ABF koneella. Eli moottori on sama kuin Golf mkIII GTI.ssä. Tuo moottori ei nyt ole aivan vakio ja se on alkujaan trimmattu Seat Sportsin toimesta. Ja ilmeisesti tuo alkuperäinen ECU on myös tehty nimenomaan tuohon moottoriin. Tuohon ajettiin uudet päivitykset noin 3vuotta sitten Laakkosella Tampereella ja eihän se lähtenyt edes käyntiin ohjausyksikön päivityksen jälkeen. Puolat ovat maistuneet koko omistukseni ajan ja niitä on saanut uusia aika usein.
Tuossa pariviikkoa sitten moottorin ollessa kylmä alkoi ihme nykiminen ja lopulta sammahteli kuin avaimesta kääntäen. Siis ilman mitään päkimisiä tai yskähtelyitä. Lämpöisenä ei ongelmia ilmennyt. No tuli korjaamolta soitto että hyvin suurella mahdollisuudella on tuo ECU nyt kärvähtänyt. Uutta ECU.a ei ole löytynyt ja sitä että käykö edes auton moottori sillä on aivan kysymysmerkki!
Ajaako tämä Megasquirt saman asian kuin ECU?? Ja minkä hintaisia nämä sarjat ovat?? Ja mikä tämmöiselle koneelle sopisi?? Koska itselläni ei ole mitään käsitystä tämän toiminnasta.
Kiitos opastuksesta ja vinkeistä jo etukäteen!!
Matti Rannikko