Page 1 of 1

Megasquirt:in valinta.

Posted: Sun Jan 30, 2011 12:25
by järviin
Mikähän versio kannattaisi ostaa?
Autona on volvo 740 2.3. Tehoja yritän saada ulos kevään mittaan noin 200 vaparina(Jos rahat piisaa).
Katselin jotain versiota jossa oli 12x12 bensakartta, mutta se vaikuttaa mielestäni pieneltä. Eli onko isompaa karttaa missään mallissa?

Re: Megasquirt:in valinta.

Posted: Sun Jan 30, 2011 12:40
by JaniM
16x16 bensakartat MS2/MS3, levyksi v3.0 tai v3.57 (tähän hankalempi tehdä modauksia).

Re: Megasquirt:in valinta.

Posted: Sun Jan 30, 2011 13:28
by Höylä
12x12 kartat riittää vapariin todella hyvin ja miksei ahdetussakin...

oletko ymmärtänyt kuinka ne megan kartat toimii :roll:

itse kokeilin käyttää omassa 300E mersussa 5x8 karttoja ja toimi tosi hienosti niilläkin...

Re: Megasquirt:in valinta.

Posted: Sun Jan 30, 2011 13:42
by järviin
Höylä wrote: oletko ymmärtänyt kuinka ne megan kartat toimii :roll:
? Vähän niinku hestecissä?

Re: Megasquirt:in valinta.

Posted: Sun Jan 30, 2011 14:10
by Höylä
järviin wrote:
Höylä wrote: oletko ymmärtänyt kuinka ne megan kartat toimii :roll:
? Vähän niinku hestecissä?
no, kuinka ne hestecissä toimii :roll: en minä tiedä, kun en ole sellaisen kanssa ikinä leikkinyt... voiko sinne esim. vetää vain 4 arvoa ja kone toimii... eli 500 rpm ja 7000 rpm kierroksia ja 30 kpa ja 100 kpa painetta... mega osaa jo noista 4 arvosta laskea tyydyttävästi seokset... jotku kaupalliset ratkaisuthan vaatii 500 rpm välein tietoa...

Re: Megasquirt:in valinta.

Posted: Sun Jan 30, 2011 14:41
by järviin
Jaa. Mutta, jos piirrät originaalin ECU:n bensakäyrän 12x12 kartalle, niin ainankin paperilla se näyttää aikalailla "loivennetulta" käppyrältä.

Re: Megasquirt:in valinta.

Posted: Sun Jan 30, 2011 21:34
by teg
Missäs niitä originaaleja karttoja voisi hämmästellä?

Re: Megasquirt:in valinta.

Posted: Sun Jan 30, 2011 21:41
by järviin
ecuproject.com

Re: Megasquirt:in valinta.

Posted: Sun Jan 30, 2011 23:45
by teg
LH Jetronic? Volvossa taitaa olla 8x13 kartat? Anyway, mega interpoloi pisteiden välillä, joten säätö sinänsä ei ole karkea.

Re: Megasquirt:in valinta.

Posted: Sun Jan 30, 2011 23:58
by Höylä
teg wrote:Anyway, mega interpoloi pisteiden välillä, joten säätö sinänsä ei ole karkea.
tuo interpolarointi oli se hieno sana jota en muistanut :D kuitenkin 12x12 kartta ei ole niin suppea, miltä se ensialkuun vaikuttaa :wink:

Re: Megasquirt:in valinta.

Posted: Mon Jan 31, 2011 11:28
by järviin
LH-jetronic ver.2.4:ssä on 16x16 kartta.
Mutta oli miten oli, onko MS2 päässyt eroon "lapsentaudeista", jos niitä nyt on ollutkaan ja mistä kannattaisi ostaa? Yhden tarjouksen olenkin jo saanut.

Re: Megasquirt:in valinta.

Posted: Tue Feb 01, 2011 9:10
by escortmk2
Mun mielestä se ykkönen on liian epätarkka. Tasakaasu ajossa hieman nykivästi meni kun ennakko ja seos heiluu, mutta MS2 ei ole mulla ainakaan niitä ongelmia

Re: Megasquirt:in valinta.

Posted: Wed Feb 02, 2011 10:38
by jantunen
escortmk2 wrote:Mun mielestä se ykkönen on liian epätarkka. Tasakaasu ajossa hieman nykivästi meni kun ennakko ja seos heiluu, mutta MS2 ei ole mulla ainakaan niitä ongelmia
Olisko nyt kuitenkin ollut jotain muuta vikaa? Tällästä ominaisuuutta en ainakaan ole huomannut :shock:


Erääseen volvo 740 2.3:een tuli laitettua juurikin MS1. Hyvin ne kartat piisaa ainakin ratakäytöön :lol: Ohan nuo uudet purkit nykyaikaa, joskus olis tarkotus kokeilla kakkosta tai kolmosta onko merkittävää parannusta?

Re: Megasquirt:in valinta.

Posted: Wed Feb 02, 2011 11:12
by Höylä
jantunen wrote:
escortmk2 wrote:Mun mielestä se ykkönen on liian epätarkka. Tasakaasu ajossa hieman nykivästi meni kun ennakko ja seos heiluu, mutta MS2 ei ole mulla ainakaan niitä ongelmia
Olisko nyt kuitenkin ollut jotain muuta vikaa? Tällästä ominaisuuutta en ainakaan ole huomannut :shock:


Erääseen volvo 740 2.3:een tuli laitettua juurikin MS1. Hyvin ne kartat piisaa ainakin ratakäytöön :lol: Ohan nuo uudet purkit nykyaikaa, joskus olis tarkotus kokeilla kakkosta tai kolmosta onko merkittävää parannusta?
minä huomasin saman ominaisuuden, mutta sitten tajusin, että yritin ajaa liian laihalla seoksella :mrgreen:

Re: Megasquirt:in valinta.

Posted: Wed Feb 02, 2011 19:22
by järviin
Mitä toi ms2extra-kortti pitää sisällään?

Re: Megasquirt:in valinta.

Posted: Wed Feb 02, 2011 19:32
by JaniM
Mitä meinaat tuolla MS2extra-kortilla?
http://www.msextra.com/doc/ms2extra/
Tuolla kaikki suunnilleen mitä voi lisäillä ja mitä ominaisuuksia löytyy MS2 prossulla.

Re: Megasquirt:in valinta.

Posted: Wed Feb 02, 2011 19:36
by järviin
Protopartsin sivulla on vaihtoehto, joko MSExtrakortilla(151,23€) tai ilman.

Re: Megasquirt:in valinta.

Posted: Wed Feb 02, 2011 19:44
by JaniM
Tuo sun korttis on jo 90e, tohon sun hintaan ei saa muuta osia.
Ja tuo ei käy ruiskun ohjaukseen, jos sitä meinasit.
Tarvit edelleen jonkun rakennussarjan tai valmiin purkin ja sit siihen voit lisätä tuon extra-kortin lisää, jos tarvit.
Ja huomaa sit että tarttet kotelonkin vielä noihin sarjoihin.

Re: Megasquirt:in valinta.

Posted: Wed Feb 02, 2011 19:48
by järviin
JaniM wrote:Tuo sun korttis on jo 90e, tohon sun hintaan ei saa muuta osia.
Ja tuo ei käy ruiskun ohjaukseen, jos sitä meinasit.
Tarvit edelleen jonkun rakennussarjan tai valmiin purkin ja sit siihen voit lisätä tuon extra-kortin lisää, jos tarvit.
Ja huomaa sit että tarttet kotelonkin vielä noihin sarjoihin.
Kyllä ,kyllä. Tiedän. Mutta mikä per..le toi extrakortti on?

Re: Megasquirt:in valinta.

Posted: Wed Feb 02, 2011 20:43
by JaniM
http://www.protoparts.fi/catalog/produc ... ucts_id=73
Tuossahan tuo kerrotaan. Eli voit kytkeä noi omituisuudet tuolla kortilla, sun ecuus mikä sulla nyt sattuu oleen.
Eli kaikki suunnilleen mitä extrasivuilla on.

Re: Megasquirt:in valinta.

Posted: Wed Feb 02, 2011 23:48
by Höylä
järviin wrote: Kyllä ,kyllä. Tiedän. Mutta mikä per..le toi extrakortti on?
itseasiassa se on siis se MS2 prosessori, heivaat MS1 prossun pois ja asennat "lisäkortin" paikalleen, niin sulla on sitten MS2...