Page 1 of 1

Logista pari kuva

Posted: Thu Jan 20, 2011 18:16
by kamski
Jouduin fysiikan uhriksi viime kesänä. Oli vaikea säätä moottorin näillä arvoilla. Vika ei ollut Megasquitissa. 1 ja 2 kuva vika tilanteesta ja 3.s kuva kertoo milloin kannattaa siirtyä jo TPS pohjaiseksi.

http://kuvablogi.com/blog/15844/7/

Re: Logista pari kuva

Posted: Thu Jan 20, 2011 18:36
by Benkku
Näyttäisi ykköskuvassa anturitiedoissa olevan häiriöitä ts. 'clithejä'. Kolmoskuvassakin map-mittaus vaimentamaton ja sen myötä myös pw pumppaa. Tuossa ei ilmeisesti ole map-linjassa syketasausta?

esim. tässä syketasattu map-anturointi.
http://i241.photobucket.com/albums/ff27 ... /Veto3.jpg

Re: Logista pari kuva

Posted: Thu Jan 20, 2011 19:13
by Jasu
kamski wrote:...milloin kannattaa siirtyä jo TPS pohjaiseksi.
Itse siirryin siinä vaiheessa kun huomasin MAP-arvon pomppaavan "tappiin" vähäiselläkin kaasun raotuksella, säätäminen oli siis täysin mahdotonta...

Re: Logista pari kuva

Posted: Thu Jan 20, 2011 22:05
by Benkku
Omaani vaihdoin alkuperäisen 2x42 kaasuläpän tilalle 67/25 läpän ja otin käyttöön hybrid alpha/N algortimin.

http://i241.photobucket.com/albums/ff27 ... emmall.jpg

Re: Logista pari kuva

Posted: Thu Jan 20, 2011 23:33
by kamski
Kuristuksia olen kokeillut muutamia eri variaatioita, myös pienen vacuum version. Kuristettu jopa niin että MAP ei juurikaan reagoinut läppien avautumiselle. :) Kerran AFR pomppii noin paljon täys vedossa niin en uskaltanut jättää sitä sellaiseksi. Olen kokeilut myös tasoitta VE.n sieltä loppupäästä.
Nyt on ajettu loppu syksy alpha:N llä ennen telakointia. Tuntui heti paremmalta vaikka VE kartan hieromasta jäi vielä alkukevääksi.

1 ja 2 kuvaksi ehdin jo epäillä magnetti myrskyä. Siinä kun hyppivät mitä sattu -arvot. :D Siinä kun ei kovin järjellistä selitystä voinut keksiä koska sykäykset olivat epäjärjestyksessä. Ja kaikkien lisäksi moottori toiminut häiriötä.

Re: Logista pari kuva

Posted: Tue Jan 25, 2011 12:42
by kamski
Ei siinä muu auttanut kun lähteä selvittämän häiriöt MS ja läppärin väliltä.
Testasin ensimmäisenä kaapeli piuhan, toivoin tietysti että vika olisi siinä. Taivutin, käänsin ja väänsin piuhan mutta eipä siinä ollut mitään katkoksia havaittavissa. :shock:
Kieltämättä meinas mennä siinä vaiheessa sormi suuhun, mitä testataan seuraavaksi.

Sitten jotenkin välähti mieleen, Dell, siemens, saab tai ihan mitä vaan- made in : chiina :mrgreen:
Joten pyörä käyntiin, otin logia ja heilutin samalla läppärin sarjaportin liitimen kohdalta piuhan. Pyörä kävi nätisti kuten aina. Eihän login ottaminen vaikuttaa moottorin toimintaan millä tavalla.

Tutkin logia hetken aikaa ja huomasin että aina kun heilautin piuha niin siinä kohtaan logiin tuli isot häiriöt, kuten kuvassa 1 ja 2.

OLEE, vika siis läppärin sarjaportin DB 9 pin. liittimessä! Varmistin asian purkamalla läppärin sen verran että vika voinut todella havaita. Liitin oli osittain irronnut piirilevyn juotoksista!