Page 1 of 1
Esim. cordona quick shifterin toiminta, ulostulot ym?
Posted: Sat Jan 08, 2011 16:29
by suihkukone
Kellään faktatietoa, kun ei arvannu kysellä cordonan tekijältä itseltään.
Eli mitä nuista johdoista tulee ulos(signaalia?) vai kytkeekö/aukooko se vaan virtapiiriä samoin kuin rele?(ainoastaan vaihdepolkimen kytkin signaalista pitää auki/kiinni virtapiirin, asetetun ajan mukaan?)
(Ainaki nuo 2 on laitteen + ja - johdot).
Tarkotus ois kytkeä megaan ja megan shiftihän toimii esim. pelkän vaihtokytkimen toimesta(pitäs tehdä tietenki viivepiiri).
Tosin pitäs olla varmatoiminen (paine)kytkin niinku tuossa ja ajanki saa laitettua suoraan, joten ei hinnan takia kannata ostella paskoja osia ja värkätä ite.
Posted: Sat Jan 08, 2011 16:51
by Benkku
Venymäliuska mittaukseen (veto ja puristus) eli kytkentäpisteeltään säädettävään vaihteen siirtimen voiman tunnistukseen tuo näyttää perustuvan ja eiköhän 'ulostulo' ole rele tai puolijohdekytkin, jolla sytytysmuuntajan ensiö ts. sähkönsyöttö muuntajalle katkaistaan.
http://www.cordona.net
http://www.cordona.net/installations/pdf/gpsg001.pdf
Posted: Sat Jan 08, 2011 21:06
by suihkukone
jep, eli tuo vaihdetankoon tuleva motukka-kytkinhän on selvillä ja toimii kytkimenä. Mutta mitä lähtee tuosta ajansäätöboxista, mihin voi asettaa viiveen...esim. 60ms:n asetus------>pitääkö suljettuna/avattuna virtapiiriä 60ms ajan(vrt.viiverele, viivepiiri) vai antaako esim. signaalia 60ms ajan jolla voi ohjata joitain säätöboxeja, relettä tms.
Jos tuo toimii vaan ns."viivereleenä" niin senhän voi kytkeä lähes suoraan megan launchiin, jossa on variable launch käytössä.
Posted: Sun Jan 09, 2011 2:40
by Benkku
Noissa merkkikohtaisissa sarjoissa lienee kaikki kilkkeet eli liitä ja käytä - tietty tuohon kontrolleriin säädetään aika sopivasti.
Vastaus kysymykseesi - mitä lähtee... oli edellisessä viestissäni.
<clip>
...sähkönsyöttö muuntajalle katkaistaan.
</clip>
Todennäköisesti muuntajien syöttö kiertää tuon ohjaimen kautta, ainakin jos tuotepaketissa ei erillistä mekaanista- tai puolijohderelettä johtosarjassa ole.
Posted: Sun Jan 09, 2011 12:11
by suihkukone
[quote="Benkku"]Noissa merkkikohtaisissa sarjoissa lienee kaikki kilkkeet eli liitä ja käytä - tietty tuohon kontrolleriin säädetään aika sopivasti.
On joo, mutta tuolla pystyy ohjaamaan tiettyjä boxeja suoraan ja pitäs modifioida megalle sopivaksi.
Vastaus kysymykseesi - mitä lähtee... oli edellisessä viestissäni.
<clip>
...sähkönsyöttö muuntajalle katkaistaan.
</clip>
Sitä faktatietoahan tässä on tarkoitus hakea, että onko sopiva omaan projektiin. Jos tuo toimii nuin niin pitäs tehä muutoksia(jotaki väliin, että voi ohjata sulkevaa relettä).
Posted: Sun Jan 09, 2011 12:54
by suihkukone
Tuommonenhan tuolta löyty ku otti silmän käteen ja katto.
Eli analoginen signaali lähtee aina vaihdoissa...piti viellä lähettää kysely cordonalle minkälaiset arvot signaalilla on(voltti, virta), että voiko ohjata esim. relettä.
-Up shift and downshift analogue signal, for advanced ECU’s that can blip the throttle at downshifts,
such as Marelli, Motec, MotoGP and WSBK ECUs.
Posted: Sun Jan 09, 2011 15:17
by suihkukone
noniin tulihan tuolta cordonalta vastaus.
eipä säädetäkään säätimellä kuin painekytkimen kilomäärä millä paineella kytkin kytkee eli viivepiirin joutuis laittamaan.