Page 1 of 1

ensikysely

Posted: Thu Mar 03, 2005 18:04
by maukka
Kytketäänkö 6syl. mootorin suuttimet kolmenryhmiin-samoihin napoihin kuin 4-syl. versiossa? Käykö normaali lambda? Onko kukaan kokeillu imulämpöanturiksi komponenttikaupan NTC-vastusta?Kaasuläppä tarvii potentiometrityyppisen anturin? vai toimiiko katkaisija tyyppisellä(tyhjäk.osakuor.täysik.)Onko MS laite joka toimii pitkään ja varmasti autossa jolla on tarkoitus ajaa antaumuksella?

Posted: Thu Mar 03, 2005 20:54
by MOPOHULLU
Oma ruuttu ei oo viel valmis ett omaa kokemusta ei ole eliniästä. Mutt ruottis ainakin on ihan käyttöpeleis käytös. Kattoo vaan tarkkaan alus ett ei erityisesti jotkut komponentit ylikuumene. Olen ymärtänyt ett et ei toimi anturilla joka antta vaan "on/off" koska kyseiset anturit kuulu ilmmääräanturiseen ruisku systeemiin. Ruuttu käyttää kaasuläpäm anturia map sekä imuilman lämpö anturia kartan laskemiseen niin ja kone lämpö myös. Lambda ei ole pakolinen mutt ittellä olis tarkotus kyll käyttää. Luin kyll yhest ruottalaisest joka teki itte imuilma lämpöanturin mutt jos uus maksaa sen 8-10 eskoo niin ei se ny niin kauheen paljo ole.
Suuttimista viel ett nehän kytketään kahteen eri "sarjaan" joten esim 3+3.

Posted: Thu Mar 03, 2005 21:25
by Ykä
MOPOHULLU wrote:Oma ruuttu ei oo viel valmis ett omaa kokemusta ei ole eliniästä. Mutt ruottis ainakin on ihan käyttöpeleis käytös. Kattoo vaan tarkkaan alus ett ei erityisesti jotkut komponentit ylikuumene. Olen ymärtänyt ett et ei toimi anturilla joka antta vaan "on/off" koska kyseiset anturit kuulu ilmmääräanturiseen ruisku systeemiin. Ruuttu käyttää kaasuläpäm anturia map sekä imuilman lämpö anturia kartan laskemiseen niin ja kone lämpö myös. Lambda ei ole pakolinen mutt ittellä olis tarkotus kyll käyttää. Luin kyll yhest ruottalaisest joka teki itte imuilma lämpöanturin mutt jos uus maksaa sen 8-10 eskoo niin ei se ny niin kauheen paljo ole.
Suuttimista viel ett nehän kytketään kahteen eri "sarjaan" joten esim 3+3.

mulla on bmw 6 koneessa meka paikalla ja suuttimet kytketää 3+3 eli kahtee paikkaa ja kaaslupäpäntunnistin on volvo v70 lineaari kaasuläppätunnistin sekä boschin 085 imuilmanlämpö anturi tuo imuilmanlämpö anturi on tarkotettu ahettuu autoo eli reagoi paljo nopeempaa kun toiset no joku jotka tietää enemmä neuvoo lisää mutta tässä nyt jotain

Posted: Thu Mar 03, 2005 21:47
by JesseT
Vuodenpäivät ajettu päivittäistä ajoa ilman mitään matkalle jäämisiä tai isompia murheita. Säädetty on toki silloin tällöin.

Re: ensikysely

Posted: Wed Mar 09, 2005 22:25
by ArttuH
maukka wrote:Kytketäänkö 6syl. mootorin suuttimet kolmenryhmiin-samoihin napoihin kuin 4-syl. versiossa? Käykö normaali lambda? Onko kukaan kokeillu imulämpöanturiksi komponenttikaupan NTC-vastusta?Kaasuläppä tarvii potentiometrityyppisen anturin? vai toimiiko katkaisija tyyppisellä(tyhjäk.osakuor.täysik.)Onko MS laite joka toimii pitkään ja varmasti autossa jolla on tarkoitus ajaa antaumuksella?
Mulla on toiminut tavallinen NTC ihan mainiosti. Kiinnitystä tosin kannattaa miettiä vähän, että siitä tulee luotettava. Suosittelisin kuitenkin käyttämään valmista imuilman lämpöanturia, mikäli se vain sopii ongelmitta systeemiin. Pääsee ehkä hiukan helpommalla.

Itse olen ajellut MS:n kanssa yhden kesän ja 10000km ilman mitään ongelmia, jos ei oteta huomioon omien kokeilujen vaikutuksia. Tosin mun piirilevy ei pahemmin muistuta alkuperäistä, joten sen perusteella ei voi oikein tehdä yleisempiä päätelmiä. Mutta en näe mitään syytä miksi ei toimisi luotettavasti, jos asennuksen tekee huolella.