Toyota Carina II
Posted: Fri Dec 24, 2010 19:57
Sen verran auton kanssa on nyhjätty että jonkinmoinen menestystarina tästäkin syntyi, vaihtelevalla menestyksellä tietysti.
Auto on valmistettu Japanissa ja rekisteröity Suomessa 80,luvun loppupuolelta. Moottori on 2.0 ja alunperin oli A/T vaihteistolla.
Eli kyseessä on ihan perinteinen perheauto johon ei saa mitään viritysosia lukuunottamatta jotain putkistoa ja vapaa-virtaus filtteria moottoriin.
Siitä sitten syntyikin idea lähteä tavoitelemaan lisää hevosia carinaan omalla 3s-fe moottorilla, tietäen että ylimääräiset hevosvoimat eivät tule olemaan helppoja. Jotain Race hengistä autosta siis löytyy mutta en oikein tiennyt mikä, kunnes löysin ihan äskettäin Youtubesta mihin kyseiset autot pysyvät.. Tässä on jokaiselle jotain.
http://www.youtube.com/watch?v=IyksAUMJ2Ow
Oman auton kohdalla en ole ollut hakemassa mitään älyttömiä tehoja ja rata-ominaisuuksia, vaan ihan keskivertoa nopeampaa autoa pienillä parannuksilla. Ettei kauppareisulla, kuumana kesäpäivänä maidot ehdi muuttua piimäksi kun auto on vaan niin hidas ja koti niin kaukana.
Muutoksia on tehty pikkuhiljaa kerrallaan. Ensin olen parannellut imupuolen, sorvannut kaasuläpän isommaksi ja niin edell.. sitten vähän putkistoa ja alusta modifioitu ainakin 110 h. A/T laatikko sai väistyä. Nyt on neljäs M/T laatikko menossa testissä joka on osoittautunut sopivaksi välitykseiltä. Eli töitä on piisannut ihan sopivasti moneksi vuodeksi ja omaksi iloksi!
Nyt on helelppo päivitellä, kuvia ja videoita lisän ehtiessä.
http://kuvablogi.com/blog/15844/6/
Auto on valmistettu Japanissa ja rekisteröity Suomessa 80,luvun loppupuolelta. Moottori on 2.0 ja alunperin oli A/T vaihteistolla.
Eli kyseessä on ihan perinteinen perheauto johon ei saa mitään viritysosia lukuunottamatta jotain putkistoa ja vapaa-virtaus filtteria moottoriin.

http://www.youtube.com/watch?v=IyksAUMJ2Ow
Oman auton kohdalla en ole ollut hakemassa mitään älyttömiä tehoja ja rata-ominaisuuksia, vaan ihan keskivertoa nopeampaa autoa pienillä parannuksilla. Ettei kauppareisulla, kuumana kesäpäivänä maidot ehdi muuttua piimäksi kun auto on vaan niin hidas ja koti niin kaukana.
Muutoksia on tehty pikkuhiljaa kerrallaan. Ensin olen parannellut imupuolen, sorvannut kaasuläpän isommaksi ja niin edell.. sitten vähän putkistoa ja alusta modifioitu ainakin 110 h. A/T laatikko sai väistyä. Nyt on neljäs M/T laatikko menossa testissä joka on osoittautunut sopivaksi välitykseiltä. Eli töitä on piisannut ihan sopivasti moneksi vuodeksi ja omaksi iloksi!
Nyt on helelppo päivitellä, kuvia ja videoita lisän ehtiessä.
http://kuvablogi.com/blog/15844/6/