Page 1 of 1

Ruiskukupla

Posted: Sun Aug 14, 2005 12:43
by Perusjätkä
Nyt olis megapruutta saatu kiinni uuteen koneeseen.Nokka-akseli engle 140.Nyt olis semmoinen ongelma kun toi keksintö pätkii kolmessa tonnissa.Tietokoneen näyttö menee keltaiseksi kyseisillä kierroksilla.Ja kone ampuu kovilla.Voisko pruutta aiheuttaa kyseisen ongelman?Miedommalla nokalla toimi hyvin.Veikkaisin kyllä ongelmia syttypuolella tai tulpissa.Koneessa vakoit syttyvehkeet.

Posted: Mon Aug 15, 2005 19:22
by Masi_K
Vipeltääkö map anturin lukema kuinka ? Vai onko tasainen?

Ruiskukupla

Posted: Wed Aug 24, 2005 18:43
by Perusjätkä
Sytytysosat vaihdettu ja nyt kone toimii.Mutta kierroslukunäyttö kompuutterissa menee keltasille kolmen tonnin jälkeen.Säätämistä on vielä kovasti.

Posted: Thu Aug 25, 2005 5:48
by JaniM
Oisko kuvia imarista ja muutenkin koneesta?

Posted: Thu Aug 25, 2005 10:17
by KariM
RPM-mittarin taustaväri määritellään käytettävässä msns(-extra).ini -tiedostossa. Näyttäisi olevan oletuksena että väri vaihtuu 3000rpm:ssä. Tuo ei siis merkkaa mitään, mutta jos se häiritsee, niin avaa .ini, etsi otsikon [GaugeConfigurations] alta kohta tachometer ja vaihda kohta 3000 joksikin muuksi.

Ruiskukupla

Posted: Thu Aug 25, 2005 14:34
by Perusjätkä
Kuvia löytyy kyllä.Imusarjat on ite tehty.Kaasuläppä on 900 saabista johonka on sovitettu volvon kaasuläppäanturi.Suuttimet on 518i Bemarista.Kone on sähköflekti jäähdytteinen.Laturia ei ole,on kaksi akkua.Vehkeellä ajetaan talvella jäärataa.Katuautoon olisi tarkoitus sovittaa laturi.

Posted: Fri Aug 26, 2005 5:31
by JaniM
Onko jotakin nettisivua vai "irtokuvina"?

Ruiskukupla

Posted: Fri Aug 26, 2005 13:19
by Perusjätkä
Nettisivua ei ole kun ei osaa tehdä.Vähän kiinnostaisi.
Pistä osoite yksityisviestinä niin pistän kuvia.

Ruiskukupla

Posted: Fri Aug 26, 2005 18:50
by Perusjätkä
Kuvia löytyy Oy Air-Foto Ab sivulta-Albumigalleria-Ruiskukupla

Re: Ruiskukupla

Posted: Fri Aug 26, 2005 20:53
by Guest
Perusjätkä wrote:Kuvia löytyy Oy Air-Foto Ab sivulta-Albumigalleria-Ruiskukupla
suora url:

http://airfoto.fujikuvat.fi/album/album ... ?id=165660

Posted: Mon Aug 29, 2005 5:35
by JaniM
Onkos tohon tulossa toisetkin suuttimet vielä? Vai mitkä siihen ylemmäs on tulossa?
Ite pitäis pariin Volsuun vääntää imarit ja kaikkiin tulossa erilaiset imarit kokonaan.

Ruiskukupla

Posted: Mon Aug 29, 2005 15:45
by Perusjätkä
Noi on jäänteet K-Jetronikista,oli suuttimet kiinni noissa ylemmissä jutuissa.Eikä kehdannut rälläköidä pois,sai alipaineletkun tohon hyvin.Katuautoon tehään vähän erilaiset ja paremmin.
Nyt vittuilee toi uus kannettava ja säätämisestä ei tule MITÄÄN.On toi aina rikkaalla ja kun pistää reg fuelia pienimmälle niin koko taulukko sekoaa.Lambda veivaa edestakaisin.Ei oikein tottele säätöä.Mutta kyllä sentään käy.

Moni ei edes kokeilisi

Posted: Mon Aug 29, 2005 15:57
by PE-LE
pieni varoituksen sana noista bensaletkuista,,,teetin aivan samanlaiset letkut matalapaineholkeilla K-jetronic käyttöön ,,konetta ei koskaan saanut käymään tasaisesti tyhjäkäyntiä koska suuttimille menevät letkut "pullisteli" , polttoaineen virtaus ei ollut tasaista,
sähköruutta käytössä ei tietty tule aivan samaa ongelmaa koska paine ei muutu niin paljoa,
kun letkut/putket muutettiin nylonputkiksi em ongelma hävisi,

Ruiskukupla

Posted: Mon Aug 29, 2005 16:32
by Perusjätkä
Missä noita nylonisia putkia teetettyä/tehtyä?
Tampereen HI-FLEX:ssä myivät ei oota.Piti alunperin teettää moiset.

Posted: Mon Aug 29, 2005 17:48
by PE-LE
nylonputkiin nipat voi ruuvata itsekin kiinni,, putken sisään tulee tukiholkki (ettei putki painu kasaan) helmimutteri ja helmi putkeen , päitä on saatavilla monenlaisia,
suutintukin voi esim tehdä 16mm hydrauliikka putkesta (rautaa), johon juottaa holkit suuttimia varten , putken sisäreijän voi porata 14mm,
tälläiseen putkeen voi vetää R1/4" kierteen päähän mihin saa kiinni esim 10mm nylonputken,