PerfectPower PRS8 ongelma
Posted: Thu Dec 09, 2010 23:39
Terve jokaiselle!
Ongelmana on "Error: FRMP RMP"
Kierosluku näyttää 502 ...
Eli vaikka konetta pyörittää startilla niin boxi ei näe että kone pyörii...
Anturin merkkiä en nyt muista mutta on 3 johtoinen, +5v, signaali ja maa.
Jännite tulee anturille sen mittasin...
Noin 1mm rako...
Pyörä tehty A1 materiaalista, noin 6mm paksu(3x2mm).
Signaali kaapelin päällä on kuparinen suoja verkko.
Kytkennän tarkistin ja pitäisi olla oikein eli kytketty ruskeaan.
Kaasuläpän anturin tieto tulee boxille oikein, sama 5v syöttö ja maa.
Lämpöantureita ei ole kytketty vielä.
Suuttimille omat lähdöt tosin muutan varmaan 2 suuttimen pareiksi jolloin säästyy 2 lähtöä muuhun.
Polttoaine pumppu käynistyy ja käyn sen normaalin 14s kunnes pysähtyy.
Olisi kiva kokeilla käyntiin...
*
The missing tooth operation requires the following parameter to be set:
1. Enable missing tooth operation: F6, Missing tooth: Y
-Tämä ok
2. Set the pulses per turn to the FULL amount of teeth per turn, including the missing teeth.
-Käytössä 36-1 Triger joten arvoksi 36
3. Set the TEETH PER FIRING to the amount of teeth per turn, divided by half the cylinders.
-Mitäs tämä tarkoittaneen?
36/2 = 18 joten 18 laitoin.
4. Set the base pulse position to 1-n, where n=teeth per turn. A zero entry is not allowed.
-Entäs tämä?
Kokeiltu 1 ja 2... ei aukene mulle.
*
Mittasin anturin johdosta Sig vs moototin runko ja se vaihtelee kun räikällä pyöritän konetta, 0.023v / 4.86V
Ylösvetovastuksena on 4.7K joka valmiina boxissa.
Startilla pyöritin niin yleismittarissa numerot vilisi joten anturilta tulee siis signaalia ulos mutta miksi boxi ei sitä tajua?
En ymmärrä... katsoin asetukset ja ne pitäisi olla mielestäni kohdalla.
Pitäiskö kokeilla sitten Hal anturin sijasta MAGNETIC mallia?
*
Anteeksi sekainen aloitus... Yllä pari copya avuksi... Eli ongelmana on että en saa boxia "herämään" tai siis herää mutta en saa sitä tajuamaan että moottori pyörii... Olen tässä parit viikonloput ihmetellyt ongelmaa...
Johtosarja on kokonaan tehty mutta kytkettynä on vain suuttimet, puolat, kaasuläpän anturi ja kampiakselin anturi...
Hall anturina on Honeywell 1GT101DC ja kokeilin http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu ... id=10-9194 anturiakin mutta tuo ei antanut mitään ulos tosin syötin vain 5v sille, 12v en kokeilut...
Kun esim. Startilla pyöritän moottoria niin boxille ei tule tietoa tai boxi ei ymmärrä... Piirtää vaan suoraa viivaa.
Olen nyt 3 anturia kokeillut.
Signaali johto on suojattu kuparisukalla ulkoisia häiriöitä vastaan.
Akkuina on 2kpl Optima YT 75Ah akkuja joten virtaa pitäisi riittää.
Kaapeloinnit olen katsonut moneen kertaan.
Nokkaakselin anturin tulo maadoitettu.
http://www.riceracing.net/gal/displayim ... play_media
Kuva anturista, pidike rosteria samoin ruuvit.
Kokeiltu eri ilmarakoja...
Olen pikkuhiljaa epätoivoinen tämän kanssa...
Kiva jos jaksoit lukea näin pitkälle.
Ongelmana on "Error: FRMP RMP"
Kierosluku näyttää 502 ...
Eli vaikka konetta pyörittää startilla niin boxi ei näe että kone pyörii...
Anturin merkkiä en nyt muista mutta on 3 johtoinen, +5v, signaali ja maa.
Jännite tulee anturille sen mittasin...
Noin 1mm rako...
Pyörä tehty A1 materiaalista, noin 6mm paksu(3x2mm).
Signaali kaapelin päällä on kuparinen suoja verkko.
Kytkennän tarkistin ja pitäisi olla oikein eli kytketty ruskeaan.
Kaasuläpän anturin tieto tulee boxille oikein, sama 5v syöttö ja maa.
Lämpöantureita ei ole kytketty vielä.
Suuttimille omat lähdöt tosin muutan varmaan 2 suuttimen pareiksi jolloin säästyy 2 lähtöä muuhun.
Polttoaine pumppu käynistyy ja käyn sen normaalin 14s kunnes pysähtyy.
Olisi kiva kokeilla käyntiin...
*
The missing tooth operation requires the following parameter to be set:
1. Enable missing tooth operation: F6, Missing tooth: Y
-Tämä ok
2. Set the pulses per turn to the FULL amount of teeth per turn, including the missing teeth.
-Käytössä 36-1 Triger joten arvoksi 36
3. Set the TEETH PER FIRING to the amount of teeth per turn, divided by half the cylinders.
-Mitäs tämä tarkoittaneen?
36/2 = 18 joten 18 laitoin.
4. Set the base pulse position to 1-n, where n=teeth per turn. A zero entry is not allowed.
-Entäs tämä?
Kokeiltu 1 ja 2... ei aukene mulle.
*
Mittasin anturin johdosta Sig vs moototin runko ja se vaihtelee kun räikällä pyöritän konetta, 0.023v / 4.86V
Ylösvetovastuksena on 4.7K joka valmiina boxissa.
Startilla pyöritin niin yleismittarissa numerot vilisi joten anturilta tulee siis signaalia ulos mutta miksi boxi ei sitä tajua?
En ymmärrä... katsoin asetukset ja ne pitäisi olla mielestäni kohdalla.
Pitäiskö kokeilla sitten Hal anturin sijasta MAGNETIC mallia?
*
Anteeksi sekainen aloitus... Yllä pari copya avuksi... Eli ongelmana on että en saa boxia "herämään" tai siis herää mutta en saa sitä tajuamaan että moottori pyörii... Olen tässä parit viikonloput ihmetellyt ongelmaa...
Johtosarja on kokonaan tehty mutta kytkettynä on vain suuttimet, puolat, kaasuläpän anturi ja kampiakselin anturi...
Hall anturina on Honeywell 1GT101DC ja kokeilin http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu ... id=10-9194 anturiakin mutta tuo ei antanut mitään ulos tosin syötin vain 5v sille, 12v en kokeilut...
Kun esim. Startilla pyöritän moottoria niin boxille ei tule tietoa tai boxi ei ymmärrä... Piirtää vaan suoraa viivaa.
Olen nyt 3 anturia kokeillut.
Signaali johto on suojattu kuparisukalla ulkoisia häiriöitä vastaan.
Akkuina on 2kpl Optima YT 75Ah akkuja joten virtaa pitäisi riittää.
Kaapeloinnit olen katsonut moneen kertaan.
Nokkaakselin anturin tulo maadoitettu.
http://www.riceracing.net/gal/displayim ... play_media
Kuva anturista, pidike rosteria samoin ruuvit.
Kokeiltu eri ilmarakoja...
Olen pikkuhiljaa epätoivoinen tämän kanssa...
Kiva jos jaksoit lukea näin pitkälle.