Page 1 of 1

Ongelmia ajoituksessa.

Posted: Fri Nov 05, 2010 15:32
by Kädetön
Osaiskohan kukaan kertoa miten nuo asetukset pitäisi olla BMW:n M20 koneeseen jakajasytyksen ohjauksella, MS2:lla.

Tällä hetkellä asetuksina:

Spark mode: Toothed wheel

Trigger wheel teeth: 60
Missing teeth: 2
Tooth #1 angle: 71

Tuon 71 lukeman löysin jonkun kirjoittamana ja sillä tuo tuntuu toimivan ihan hyvin, tosin ajoituslampulla katsoessa puuttuvat hampaat ovat n. 6 hammasta ennen YKK:taa.
Sitten taas kun laittaa tuohon lukemaksi 105 jolloin ajoitusmerkit suurinpiirtein täsmäävät, niin kone käy liian myöhäisellä (näin ainakin päättelin kun kävi sen verran kuumana että tulpanjohtojen suojamuovikin suli pienen koeajolenkin aikana.)

Mikähän tässä nyt oikeen mättää??? :?

Posted: Fri Nov 05, 2010 17:02
by Vauhtivaunu
Oikea trigger angle on n. 90 astetta. Oletko katsonut tooth loggerilla minkänäköistä triggerisignaali on? "aaltoilua" ei saa olla.

Lisäksi "more ignition options"-välilehdellä on asetus "use prediction" ja huomasin että "no prediction" toimii paremmin.

Posted: Fri Nov 05, 2010 17:28
by Kädetön
Vauhtivaunu wrote:Oikea trigger angle on n. 90 astetta. Oletko katsonut tooth loggerilla minkänäköistä triggerisignaali on? "aaltoilua" ei saa olla.

Lisäksi "more ignition options"-välilehdellä on asetus "use prediction" ja huomasin että "no prediction" toimii paremmin.
Juu, tuolta englannin kielisiltä foorumeilta löysinkin jotain tietoa ja joku neuvoi laittamaan tuohon trigger angleen 87 astetta.
Tooth loggerilla en ole katsonut tuota signaalia. Mistähän tuo pitäisi edes löytyä. Käytän Tunerstudiota mutta ei sattunut ainakaan silmään moista valikkoa...?
Tuo "no prediction" olikin jo valittuna.

Posted: Fri Nov 05, 2010 19:28
by Vauhtivaunu
Tunerstudion yläreunassa on "diagnostics"-välilehti sieltä löytyy "tooth logger"

Posted: Fri Nov 05, 2010 20:13
by Kädetön
Vauhtivaunu wrote:Tunerstudion yläreunassa on "diagnostics"-välilehti sieltä löytyy "tooth logger"
Kah prkl, enpäs tuolta älynny kattoakaan... :D