Ei kierrä yli 6000rpm????
Moderator: Masi_K
Ei kierrä yli 6000rpm????
Mikähän mahtaa olla vikana rs turbo escortissa kun ei kierrä yli 6000rpm vakio nokka-akselin kanssa? veto loppuu kuin rajoittajaan. sama homma oli myös kireemmän nokan kanssa mutta se veti väkisin 6300rpm.
Sytkänä edis ja rajoitin pitäis olla soft 6700 ja hard 7000rpm. Koodi hr11 ja ms1 v2.2. suuttimet 470cc ja 1600cc moottori
Logia katsottu ja ei mun mielestä mitään ihmeellistä näy. seokset tasaisesti siinä 10,5-11 nurkillä. ennakot pysyy samana ja myös suuttimien aukioloaika. kun meno alkaa loppumaan niin kierrokset 6000, 5950, 6030, 5930 jne.
Ja hyvin kiihtyy sinne kuuden tonnin paikkeille ja vetäis varmaan hyvin ainakin 6500 pienillä vaihteilla...
Sytkänä edis ja rajoitin pitäis olla soft 6700 ja hard 7000rpm. Koodi hr11 ja ms1 v2.2. suuttimet 470cc ja 1600cc moottori
Logia katsottu ja ei mun mielestä mitään ihmeellistä näy. seokset tasaisesti siinä 10,5-11 nurkillä. ennakot pysyy samana ja myös suuttimien aukioloaika. kun meno alkaa loppumaan niin kierrokset 6000, 5950, 6030, 5930 jne.
Ja hyvin kiihtyy sinne kuuden tonnin paikkeille ja vetäis varmaan hyvin ainakin 6500 pienillä vaihteilla...
-
- Megajumala
- Posts: 1167
- Joined: Wed Dec 07, 2005 17:41
- Location: Pohjois-Karjala
Kyllä mä lottoan että siitä katoaa syystä tai toisesta kierroslukutieto kuuden tonnin kohdalla.
Selvittele että johdotukset on kunnossa ja että EDIS saa hyvän signaalin anturilta jne. Onhan ennakko katsottu lampulla? Ja seurattu että se muuttuu kun mega sitä muuttaa eli samat asiat tapahtuu lampulla katsoessa kun megassa.
Onko sen moottorin alkuperäinen järjestelmä vai onko se EDIS jälkiasennettu?
Monesti ikääntyneiden osien johtojen kunto on surkea. Öljy, tiesuola ja aika tekee tehtävänsä.
Selvittele että johdotukset on kunnossa ja että EDIS saa hyvän signaalin anturilta jne. Onhan ennakko katsottu lampulla? Ja seurattu että se muuttuu kun mega sitä muuttaa eli samat asiat tapahtuu lampulla katsoessa kun megassa.
Onko sen moottorin alkuperäinen järjestelmä vai onko se EDIS jälkiasennettu?
Monesti ikääntyneiden osien johtojen kunto on surkea. Öljy, tiesuola ja aika tekee tehtävänsä.
Re: Ei kierrä yli 6000rpm????
Lähettämäsi logi on tässä: http://koti.mbnet.fi/kolonen/muut_touhut
itte en saa logvieweriä tässä koneessa toimimaan (liian keltanokkanen linux käyttäjä), mutta joku muu saa, kun logi on noin helposti saatavilla
itte en saa logvieweriä tässä koneessa toimimaan (liian keltanokkanen linux käyttäjä), mutta joku muu saa, kun logi on noin helposti saatavilla

Re: Ei kierrä yli 6000rpm????
Niin ja boksi vaihtunut ms2 v3 wasted spark ja boksi ohjaa suoraan hukkakipinäpuolaa . ja aika samanlainen se oire vieläkin on.
MS2:lla en meinannut käyntiin alkuun saada, koska ei tunnistanut starttaus kierroksia, mutta sitten siirsin anturia lähemmäs ja johan alkoi toimimaan.
Voisiko vika olla että olisi jokin johto liian pieni? Mitä muuta olisin voinut kämmiä?
Ja tosiaan se tekee sen ilman ahtoa ja veto päällä
MS2:lla en meinannut käyntiin alkuun saada, koska ei tunnistanut starttaus kierroksia, mutta sitten siirsin anturia lähemmäs ja johan alkoi toimimaan.
Voisiko vika olla että olisi jokin johto liian pieni? Mitä muuta olisin voinut kämmiä?
Ja tosiaan se tekee sen ilman ahtoa ja veto päällä
-
- Megasquirttaaja
- Posts: 62
- Joined: Fri Jul 15, 2011 17:21
Re: Ei kierrä yli 6000rpm????
Ettei vika olisi nytten mekaanisella puolella?
Eli jos tuntuu että mega skulaa. Niin siirtyisin tarkastelemaan ventiili jousia. Omassa V8 kikkareessa oli venajouset shimmattu väärin (ei tullut ohjeita jousten mukana, joten shimmasin ne alkuperästen rajoihin) Jälkeen päin ihmettelin että tunne on 6000rpm kohdalla että tulisi rajotin peliin, säädin rajottajan 6500rpm, Otin läppärungoista imutorvet pois, jos ois tullut joku resonanssi peliin, ei vaikutusta, seoksia säätelin välille 10.5-13.5 pikkusen muuttu, mutta ei paljoa. Sitten rupesin kyseleen isoilta pojilta ja enemmistö veikkasi ventiilijousia. Sain sitten selville jousien valmistajan ja kysin heiltä asennuskorkeuden. Mitta oli imupuolella n:2mm pielessä. Eli jouset olivat shimmattu liika löysäksi, mutta silti alkuperäisten rajoissa. Nyt vetää ilosesti sen mitä tohtii vedättää.
Mulla huomas siitä että ilmanpuhdistin rupes pullistumaan ulospäin kun paikallaan polkas. niinkun ois räjähtämässä ja kauhee karjunta imusarjassa 6000rpm kohdalla, Ja ei oikeen vetänny yli 6000rpm. Ihan niinku soft rev limiter ois pelissä.
Onko sulla vakioventiilijouset? Ja missä kierrosluvussa alkuperäisessä "ruiskussa" on rajotin?
Eli jos tuntuu että mega skulaa. Niin siirtyisin tarkastelemaan ventiili jousia. Omassa V8 kikkareessa oli venajouset shimmattu väärin (ei tullut ohjeita jousten mukana, joten shimmasin ne alkuperästen rajoihin) Jälkeen päin ihmettelin että tunne on 6000rpm kohdalla että tulisi rajotin peliin, säädin rajottajan 6500rpm, Otin läppärungoista imutorvet pois, jos ois tullut joku resonanssi peliin, ei vaikutusta, seoksia säätelin välille 10.5-13.5 pikkusen muuttu, mutta ei paljoa. Sitten rupesin kyseleen isoilta pojilta ja enemmistö veikkasi ventiilijousia. Sain sitten selville jousien valmistajan ja kysin heiltä asennuskorkeuden. Mitta oli imupuolella n:2mm pielessä. Eli jouset olivat shimmattu liika löysäksi, mutta silti alkuperäisten rajoissa. Nyt vetää ilosesti sen mitä tohtii vedättää.
Mulla huomas siitä että ilmanpuhdistin rupes pullistumaan ulospäin kun paikallaan polkas. niinkun ois räjähtämässä ja kauhee karjunta imusarjassa 6000rpm kohdalla, Ja ei oikeen vetänny yli 6000rpm. Ihan niinku soft rev limiter ois pelissä.
Onko sulla vakioventiilijouset? Ja missä kierrosluvussa alkuperäisessä "ruiskussa" on rajotin?
Re: Ei kierrä yli 6000rpm????
en tiedä mitkä jouset, mutta voi olla että siellä on yhden nokkasarjan jouset ja ne ovat ainakin ohkaisemmat kuin vakiot, ettei pohjaa. Nyt on vakio nokkakin paikassa, kun oli aika hanurista se virinokka.
Täytyy varmaan käydä lueskelemassa englannin poikien rs turbo foorumilla, oisko siellä ollut jollain samaa ongelmaa.
Niin ja vakio ruiskussa taitaa rajoitin olla 6250rpm.
Täytyy varmaan käydä lueskelemassa englannin poikien rs turbo foorumilla, oisko siellä ollut jollain samaa ongelmaa.
Niin ja vakio ruiskussa taitaa rajoitin olla 6250rpm.
Re: Ei kierrä yli 6000rpm????
niin ja kun vedättää vaikka kolmosella ja vedättää vaan väkisin 6000 kierrosta, niin seuraavalla vaihteella ei lähde vetämään ja ahtopainemittari vispaa kovin.
Oisko siellä paljon palamatonta bensaa jäänyt ja ei jaksa oikein sytyttää?
Oisko siellä paljon palamatonta bensaa jäänyt ja ei jaksa oikein sytyttää?
Re: Ei kierrä yli 6000rpm????
Ahtopainemittarin vispaaminen viittais ahtimen sakkaamiseen tai sitten juurikin niihin venttiilijousiin. Viritysnokan kanssa moottoria voi usein kierrättää pidemmälle samoilla jousilla, jos vertaa vakio akseliin missä venttiilin liikkeet on äkkinäisempiä.
Re: Ei kierrä yli 6000rpm????
Niin ja tosiaan ahtomittari myös vispaa kun vedättää sinne kuuteen tonniin.
Kovasti alkaa tuntua siltä, että vika on venttilinjousissa...
Kovasti alkaa tuntua siltä, että vika on venttilinjousissa...