Page 1 of 1
VR + LM1815 + 60-2 pyörä, MT asetukset?
Posted: Mon Aug 08, 2005 20:39
by Jonsku
Elikkä 60-2 pyörä, VR anturi haistelemassa + LM1815N signaalimuunnin. Sytkä FIdlestä puolan kautta jakajalle.
Kone bemarin 3,5l kutonen.
PC-oskilloskoopilla aloin mittailemaan että mitä VR puskee ulos mutta loppu akku ni en pahemmin mitään saanu kateltua. MUTTA, suurimpana ongelmana on megatunen asetukset. Eiköhän huomenna tuoreen akun kanssa saa ainakin tarkistettua että signaali on oikeenlainen.
Eli mitä megatuneen pitäs iskeä näihin
-Trig pos 1/2/3 - trig return 1/2/3? Ihmetyttää "jako", 120ast (20 hammasta) väleinhän noi pitää laittaa mutta mikä "ykköseksi" ja kuinka monta hammasta / triggaus?
-Trigger angleksi mitä? 100ast eykk on puuttuvat hampaat mutta mites toi kerrotaan tonne megatuneen..?
Tossa datasheetti vauhtipyörästä
http://www.behindmatrix.com/e30/fotost/f00884/06.jpg (vanha motronicci eli 100 ast EYKK puuttuvat hampaat)
Kiitoksia etukäteen vastauksista, nyyppäkysymyksiä mutta toivon mukaan joku viitsii valaista

Posted: Tue Aug 09, 2005 7:49
by Jonsku
Tuli tossa yöllä mietiskellessä mieleen että toimiiko homma näin:
MT haistaa 2 puuttuvaa hammasta (nrot. 59 & 60 (?)) (60. 100 ast EYKK).
Trig. 1 on 60 ast EYKK ja kestää 3 hampaan ajan, joten trig. 1 on 7. hammas ja trig. return 9. => ensimmäinen triggaus.
Vastaavasti 2. ja 3. triggaus ovat 27/29 ja 47/49.
Vai olenko nyt ihan hakoteillä?
edittiä: korjaanpa itse itseäni; triggerit "oikein" kunhan saa selville että mikä hammas on VR anturin alla kun kone on yläkuolokohdassa. Trig. returnia käytetään ainoastaan käynnistyksen yhteydessä

Posted: Wed Aug 10, 2005 17:59
by Benkku
Jonsku wrote:edittiä: korjaanpa itse itseäni; triggerit "oikein" kunhan saa selville että mikä hammas on VR anturin alla kun kone on yläkuolokohdassa.
Mittasin allaolevan -89 mallin M20B25 moottorin pulssipyörästä
http://www.vems-group.org/wiki/index.ph ... %2FTrigger
eli YKK ylläolevassa on hampaan 15:sta laskevalla reunalla.
Posted: Wed Aug 10, 2005 21:28
by Jonsku
Kiitos! Tuli varmuus tuohonkin asiaan
Ei vieläkään tosin kipinöi kunnolla, kolme kipunaa heittää ok mut siihen jää. Pitänee koittaa napata LED17:stä spark outputti ja vedellä vahvemmalla piuhalla ettei ota häikkää. Palaan asiaan.
Posted: Thu Aug 11, 2005 7:54
by TVH
Jonsku wrote:Kiitos! Tuli varmuus tuohonkin asiaan
Ei vieläkään tosin kipinöi kunnolla, kolme kipunaa heittää ok mut siihen jää. Pitänee koittaa napata LED17:stä spark outputti ja vedellä vahvemmalla piuhalla ettei ota häikkää. Palaan asiaan.
Näkyykö Megatunessa kierrokset vaikka kipinää ei tulekaan?
Posted: Thu Aug 11, 2005 20:09
by Jonsku
Kiekkoja ei näy, tipauttaa välillä nollaan ja sit taas kohoaa. Muuten on 250-450 välillä kiekat...
Mistäköhän vikaa kannattais lähtee ettimään? Itse aattelin kokeilla vahvempaa piuhaa signaalijohtoon ja 024s9 versiota (nyt 025s11 tjms).
Mulla tuli piikkejä huonolla johdolla. Koita 025i6 versiota joka on ainakin tunnettu toimivaksi wheel decoderin osalta, sisältää myös parannetun trigger protectionin ja uudistetun dwell-laskennan. Noi kaikkein uusimmat alphat kannattaa yleensä jättää pelkkän testikäyttöön koska se on jo monta kertaa nähty kuinka wheel decoder on niissä rikki koska rotary-koodia on paranneltu.

Posted: Mon Aug 15, 2005 8:00
by Jonsku
Jees, pitääpä koitaa tota i6 versiota. Eilen tsekkasin kaikki liitokset / piuhat ja kokeilin 024s9:ä. Ei pelitä vieläkään

Posted: Fri Aug 19, 2005 20:24
by TVH
Jonsku wrote:Jees, pitääpä koitaa tota i6 versiota. Eilen tsekkasin kaikki liitokset / piuhat ja kokeilin 024s9:ä. Ei pelitä vieläkään

Kyllä 024s9 pitäis toimia. Ellei sitten koko wheel decoder sisällä jonkun bugin kun käytetään kolmea triggeriä.
Lähetätkö taas sun setupin mulle postilla, mähän voin ite koittaa omassa autossa sitä että näkyykö kierrokset oikein vai ei.
Posted: Thu Aug 25, 2005 12:29
by Jonsku
Jees, eilen kaverin oskilloskoopilla kateltii tota ja vika on tossa signaalimuuntimessa. VR-anturilta tulee hyvää singaalia mutta ton muuntimen jälkeen ei mitään järkevää.
Pitää kokeilla kasata tuo uudelle piirilevylle ja kokeilla eri konkka / vastus arvoja. Signaaligeneraattorin ja oskilloskoopin saan lainaan, pitäs alkaa pikkuhiljaa selkenemään.
kymysys
Posted: Wed Apr 21, 2010 22:14
by JJR
nostetaas ylöspäin,en viitsinyt uutta tehdä.
Viikonloppuna olisi tarkoitus autoa käynnistellä ekaa kertaa megan voimin.
Suurinpiirtein olen löytänyt vastauksia eri asetuksiin,mutta tuo trigger ja sytkäasetukset ovat hakusessa.
Eli mitä laitan niihin kohtiin megatunessa?
ms1 v2.2+lm muunnos
vr-anturi,60-2 bmw orkkikset.
jakajasytkä,yksi puola.
ja koneena siis m20b25
Re: kymysys
Posted: Fri Apr 23, 2010 20:54
by Vauhtivaunu
JJR wrote:
Eli mitä laitan niihin kohtiin megatunessa?
Laitat "codebase and outputs" valikosta "wheel decoder"-asetuksen päälle, muut "off". "led17 function : spark A" muut annat olla.
"wheel decoder setting"-valikosta laitat "base teeth : 60" ja "missing teeth : -2". Sitten "Trig pos A: 6", "Trig pos B: 26", "Trig pos C: 46", muut 0
Re: kymysys
Posted: Fri Apr 23, 2010 21:59
by JJR
Vauhtivaunu wrote:JJR wrote:
Eli mitä laitan niihin kohtiin megatunessa?
Laitat "codebase and outputs" valikosta "wheel decoder"-asetuksen päälle, muut "off". "led17 function : spark A" muut annat olla.
"wheel decoder setting"-valikosta laitat "base teeth : 60" ja "missing teeth : -2". Sitten "Trig pos A: 6", "Trig pos B: 26", "Trig pos C: 46", muut 0
Kiitos kaunis
löysinkin samantapaista btcf:n puolelta,mutta ajattelin varmistaa asiantuntijoilta täältä vielä.
Nyt voi yrittää käynnistellä,saas nähä miten äijän käy

Re: kymysys
Posted: Sat Apr 24, 2010 11:29
by Vauhtivaunu
JJR wrote:
Nyt voi yrittää käynnistellä,saas nähä miten äijän käy

Minkäslainen sytkäkivi/yksikkö sulla on? muista laittaa dwell-asetukset oikein ja spark out inverted/no inverted oikein.
Posted: Thu May 13, 2010 8:34
by JJR
purkki on kamukamun kasaama.
jakajasytkä ja yksi puola.
sytkäyksikkö tuli kanssa purkin mukana,oisko se nyt ollu 137/139. voin tarkistaa.