Page 1 of 1

Sähköinen kaasuläppä

Posted: Sun Sep 12, 2010 22:38
by mxu
Onko kukaan koittanut ympätä megaan sähköistä kaasuläppää? Esim. mitä uudemmista vag-konsernin tai mersun vehkeistä löytää? Boschin tuotetta tarkoitan...

Onko tuo edes mahdollista?

Posted: Mon Sep 13, 2010 7:31
by teg
Mega ei tue sellaisen ohjausta.

Re: Sähköinen kaasuläppä

Posted: Sun May 07, 2017 11:40
by NiceMan
Ratsastan vanhalla topicilla että osaako Mega3+ lukea sähköisiä kaasuläppiä ? Ohjata ei tarvitse vain lukea...

Kaveria auttelen sähköjen teossa niin tämä on minulle uusi juttu, Kaverilla Mega3 Pro Ultimate boxsi.

Re: Sähköinen kaasuläppä

Posted: Sun May 07, 2017 12:02
by Masi_K
No jos analogisia tuloja llöytyy ja kyseinen läppä analogisignaaleja antaa. Niin saapa ne virittelemällä näkyviin.

Jatkossa voi näyttää valoisammalta (tai ei)
http://www.msextra.com/forums/viewtopic ... re#p491619

Re: Sähköinen kaasuläppä

Posted: Sun May 07, 2017 12:13
by NiceMan
En mitään hajua mitä antaa ulos... Ei ole kytkentäkaaviota... OEM boxsi tulisi ohjaamaan itse läppää niin pitää jostain yrittää löytää kytkis tuohon josko saisi toimimaan...
Mutta eikös Megan saa toimimaan ilman TPS tietoa vai tarviiko sitä 100% aina ?

Re: Sähköinen kaasuläppä

Posted: Sun May 07, 2017 13:37
by Höylä
NiceMan wrote:En mitään hajua mitä antaa ulos... Ei ole kytkentäkaaviota... OEM boxsi tulisi ohjaamaan itse läppää niin pitää jostain yrittää löytää kytkis tuohon josko saisi toimimaan...
Mutta eikös Megan saa toimimaan ilman TPS tietoa vai tarviiko sitä 100% aina ?
ei tarvitse tps tietoa pakosta, kiihdytysrikastukset ym. perus jutut voi kyllä hoitaa alipainetiedon avulla (imusarjan painetiedon avulla ahdetussa)...

ahdetussa tietysti tps anturista olis enemmän hyötyä, mutta tulee siis toimeen ilmankin (ainakin lievästi ahdetuissa), joihinkin sähköisiin kaasuläppiin voi olla mahdollista ympätä erillinen tps anturi (luultavasti kaikkiin, jos vain jaksaa askarrella), josta sitten vois varastaa tiedon esim. megalle...

Re: Sähköinen kaasuläppä

Posted: Sun May 07, 2017 14:18
by NiceMan
Kun käyn tallilla niin yritän selvittää mistä pelistä alunperin kotoisin... Mukana kun ei tullut edes kytkentä kaaviota, vain 30cm valkoisia johtoja ilman merkintöjä.
Tämä ei ole mikään kevyesti ahdettu peli joten kaiken pitää toimia muuten tulee kallista harrastusta =)
Tuplaturbo V8 jossa reiluisti yli 1000Hp... Ollut toisella moottoriohjaimella jolla oli ongelmia, poltti puolia etc.

Re: Sähköinen kaasuläppä

Posted: Sun May 07, 2017 14:34
by Höylä
NiceMan wrote:Kun käyn tallilla niin yritän selvittää mistä pelistä alunperin kotoisin... Mukana kun ei tullut edes kytkentä kaaviota, vain 30cm valkoisia johtoja ilman merkintöjä.
Tämä ei ole mikään kevyesti ahdettu peli joten kaiken pitää toimia muuten tulee kallista harrastusta =)
Tuplaturbo V8 jossa reiluisti yli 1000Hp... Ollut toisella moottoriohjaimella jolla oli ongelmia, poltti puolia etc.
kyllä 1000 hp pitää lähteä tuplaturbo v8:sta kevyesti ahtamalla (eli n. 1 bar.) :wink: yli 4 bar. alkaa olla sitten sitä rankkaa ahtamista :P

no joo, kyllä tuollaisten kanssa saa olla jo tarkkana... mutta eikö tuollaiseen kannattais jo vaihtaa sellainen varmatoimisempi analoginen (vaijerilla toimiva :wink: ) kaasuläppä... itse ainakin vierastaisin tuollaisen kanssa pelata/toimia, kun ikinä ei tiedä mitä tapahtuu, jos/kun on sähköä mukana toiminnassa... megan kanssa tulen jotenkin toimeen, kun se on ns. välttämätön paha (parempi siis kuin vanhat mekaaniset ruiskut/kaasuttimet tiettyyn rajaan asti) muuten pyrin aina laittamaan niin paljon "mekaanisesti toimivaa" komponenttia, kuin vain mahdollista...

Re: Sähköinen kaasuläppä

Posted: Sun May 07, 2017 14:44
by NiceMan
Varalla on onneksi ihan mekaaninen läppärunko jos sähköisestä mitää tule ..
Palaan astialle kun tiedän lisää.