Page 1 of 1
moottoripyörän rpm. megaan?
Posted: Sun Aug 07, 2005 20:16
by sami9
mitä asetuksia pitäs muuttaa jotta mega saisi oikean kierrosluvun moottorilta . eli kahdella puolalla olevassa sytytyksessä kierrosluku on puolet oikeasta rpm:stä jos moottorityyppi on valittu 4sylinteriseksi - kaksisylinterisenä tietysti näyttää oikeaa mutta kuitenkin väärä tapa korjata kyseinen ongelma.
taisikin jo ratketa tätä viestiä kirjottaessa

.. ottaa molempien puolien - navasta sen impulssin , silloinhan näyttämän pitäisi olla oikea?vai onko sittenkään...
Posted: Sun Aug 07, 2005 20:27
by ArttuH
Itse olen vaan laittanut kylmästi sylinterien määräksi kaksi enkä ole vielä keksinyt mitään tästä aiheutuvaa haittaa. Suuttimien määrät ja muut arvot kannattaa tietysti laittaa oikeaksi ja squirt/rev kohtaan vähintään 2.
Jos otat signaalin molemmilta puolilta, niin puolien väliin tarvitaan diodit. Tämäkin toimii todennäköisesti, mutta ei välttämättä.
Posted: Sun Aug 07, 2005 21:14
by sami9
oikeassa olet. diodithan se tarvitsee, muutenhan puolat räpsisi yhtä aikaa. . pitää laittaa 2sylinteriseksi niin ei tule turhia kötöstyksiä tehtailtua
Posted: Wed Aug 10, 2005 10:27
by Teeli
Onko teillä ollut ongelmia korkeilla kierroksilla? Minulla +10000rpm ei ainakaan megatune oikein pysy perässä ja tuntuu että squirttikin takkuilee. Minkä kokoisia suuttimia muuten olette käyttäneet moottoripyörässä? Kawa zx-6r
Posted: Wed Aug 10, 2005 10:44
by sami9
minkälaisia oireita on ilmenny?
Posted: Wed Aug 10, 2005 17:59
by ArttuH
Teeli wrote:Onko teillä ollut ongelmia korkeilla kierroksilla? Minulla +10000rpm ei ainakaan megatune oikein pysy perässä ja tuntuu että squirttikin takkuilee. Minkä kokoisia suuttimia muuten olette käyttäneet moottoripyörässä? Kawa zx-6r
Ei varsinaisesti korkeilla kierroksilla, pienemmillä kylläkin. Aluksi 2000-3000rpm alueella oli tolkuttomasti häiriöpiikkejä joista sitten pääsin eroon lisäämällä vähän suodatusta triggerisignaaliin. Nyt ei enää näy Megatunessa eikä logeissa piikkejä kierrosluvussa. Ihan kokonaan en ilmeisesti ole häiriöistä päässyt eroon, sillä kierrostenrajoittimen käyttäminen aiheuttaa satunnaista nykimistä etenkin reilummassa kiihdytyksessä. En ole vielä viitsinyt perehtyä asiaan tarkemmin, koska haaveilen vielä laittavani tuon wheel decoder-sytkän toimintaan.
Mulla on n.200cc suuttimet, riittävät hyvin reilun 120hv:n konetehoihin, kuten pitäisikin.
Posted: Fri Aug 12, 2005 6:56
by valtsus
Itselläni on V2 VTR 1000 ja siinä mulla on kiekka tieto MS:lle kiekkamittarin johdosta. Tuo liitin piti vaan hioa seka laittaa rasvaa, että se yhdisti mah. hyvin, niin kyllä on pelannu hienosti. Mulla on tuossa kaks suorasytkä puolaa eli yks kummallekkin. Megatunessa mulla on sylinterimäärä 4 ja suutin määrä tuo 2 jolloin kiekka tieto on OK.
Suuttimet muuten on mulla 2 x 460 cc. (=920 cc) joilla lähtee n, 120+ HP ja duty cycle on max 79 % eli just riittää.
