Page 1 of 1

MS2 Extra ja Max dwell duration muutos

Posted: Tue Aug 24, 2010 18:43
by Kiertäväkanki
Terppa!

Haluaisin päästä käyttäää extra koodia ja sen tuomia etuja, mutta Tuner Studio ei anna muuttaa max dwell durationia vaikka sen muuttas Muistiolla INI filusta. Kyseisen muutoksen tarvitsee, että saa kipunan MSD:n boxin kanssa:

MegaTune Settings for the MSD 6A Module

When using the MSD 6A ignition modules, use MegaTune2.25+ to set MegaSquirt-II to:


Maximum Spark Duration 25.5


Under the dwell settings: Parameter Value
Maximum Dwell Duration 25.5


To set the dwell to 25.5, you'll have to change the megasquirt-II.ini file. Edit the following line with Notepad.exe (installed on most Windows systems, look under 'Start/All Programs/Accessories') or a similar text editor:


max_coil_dur = scalar, U08, 4, "ms", 0.10000, 0.00000, 1.00, 8.00, 1 ; * ( 1 byte)
to


max_coil_dur = scalar, U08, 4, "ms", 0.10000, 0.00000, 1.00, 25.50, 1 ; * ( 1 byte)

Posted: Tue Aug 24, 2010 20:53
by teg
Mahtaakohan ohje toimia tunerstudiolle... Koita megatunella.

Posted: Wed Aug 25, 2010 18:14
by Kiertäväkanki
Toimi ainakin edellisellä normi koodilla 2.890 ja tunerilla. En ole saanu mitään kipunaa extra koodilla ja nyt kun latasin vanhan koodin takasin, että saan liikuttua autolla menetin yhteyden megaan kokonaan. :cry:

Posted: Wed Aug 25, 2010 21:06
by Vauhtivaunu
Minkäs vuoksi noita dwell-asetuksia pitäisi rukata kun MSD käyttää "fixed duty"-asetusta jossa siis ei puolan latausaikaa purkilla ohjata?

Posted: Thu Aug 26, 2010 18:09
by Kiertäväkanki
Tuo fixed duty homma onki ihan uus tuttavuus. Eli jos ymmärsin oikein, niin extralla ei tarvii kikkailla enää tuon latausajan kanssa, kun laittaa fixed dutyn. Mikäs ois sopiva tuolle dwell duty %:lle ja cranking dwell timelle? Eikös starttauksen aikanaki pitäs saada MSD hoitamaan latausaikaa? Ihme homma myös tuo yhteyden katkeaminen megaan. Oon käyny läpi kaikki yhteys testit ja läpäissy, mut en saa läppäriin yhteyttä.

Posted: Thu Aug 26, 2010 19:25
by Vauhtivaunu
MSD on kapasitiivinen sytytys"vahvistin" eikä se lataa puolaan mitään vaan purkaa kondensaattoriin varastoidun sähköenergian puolan kautta sytytyshetkellä. Puolan latausaikoja tarvitsee miettiä vain induktiivisissa (eli "perinteisissä") järjestelmissä.

Toisinsanoin: megan pitää vain "liipaista" msd:n triggeripiiri ja tämä tapahtuu suoraan esim. led-17 ohjaustrankulla.

tuosta lisää mega+MSD yhdistelmästä:

http://www.msextra.com/doc/ms2extra/MS2 ... on.htm#msd

http://www.msextra.com/doc/ms1extra/MS_ ... m#msdout22

Posted: Thu Aug 26, 2010 19:39
by Kiertäväkanki
Kiitos noista sivuista. Perhana ku ei aina näillä puusilmillä osaa suunnistaa oikeille sivuille, vaikka kuinka ehtis. Mainitsemani yhteys ongelma johtu ilmeisesti huonosti latautuneesta koodista, kun nyt sain yhteyden uuden downloaderilla lataamisen avulla.