Page 1 of 1
Käy huonosti lämpimänä
Posted: Sun Aug 22, 2010 20:28
by MrFairlane
Missähän mahtaa olla vika, kun kone käy huonosti lämpimänä kaikilla kierrosalueilla varsinkin veto päällä?
Kylmärikastukset eivät vaikuta asiaan, eikä bensapuoli muutenkaan.
Vika tuntuisi olevan triggeröinnissä tai jossain vastaavassa, kun kierrosluku seilaa. Resetointia ei logissa näy.
Tunerstudion tooth logger näyttää yhtä mössöä, mutta en varmaankaan osaa vain käyttää sitä.
ITB, EDIS8, MS2
Siinä ois logi kuvaa tyhjäkäynnistä. Kovemmilla kierroksilla alkaa tulemaan selittämättömiä PW-piikkejä, mutta siitä pitää ottaa vähän parempaa dokumenttia.
http://img641.imageshack.us/img641/2643/logih.jpg
Posted: Sun Aug 22, 2010 22:06
by teg
PW piikit yleensä johtuvat kiihdytysrikastuksista.
Posted: Sun Aug 22, 2010 22:16
by Höylä
eihän tuo vain ole jotenkin yliherkkä akkujännitteen muutoksille, kun näyttäis olevan jotain samankaltaisuutta batt V ja lambda käyrillä

Posted: Mon Aug 23, 2010 5:27
by MrFairlane
Kiihdytysrikastukset eivät aiheuta piikkejä.
Tuossa kuvassa ei näy Batt V:n mittasuhteita, siinä kohtaa resoluutio on noin 0.3v, mikä minusta ei ole kovinkaan paha.
Onko jotain sivustoa, johon voi laittaa koko logifilen jakoon?
Posted: Mon Aug 23, 2010 20:11
by teg
Kyllä vain kiihdytysrikastukset (väärin säädettynä) aiheuttavat piikkejä pw-signaaliin. Esimerkiksi liian herkälle säädetty MAP pohjainen rikastus aktivoituu pieniestäkin MAPin heilunnoista ja joka heilahduksella tulee piikki pw:hen.
Sama tapahtuu TPS pohjaisessa, kun siihen tulee häiriöitä.
Tiedostot voit laittaa vaikka jaatiedostosi.com:iin tai vastaavaan.
Posted: Mon Aug 23, 2010 20:58
by MrFairlane
Niin siis tiedän, että voi aiheuttaa, mutta minä eliminoin sen mahdollisuuden jo.
Mutta joo, kone käy huonosti myös login viimeisellä kolmanneksella, jossa piikkejä ei ole.
http://download520.mediafire.com/2znndk ... .28.40.msl
Päivitin tänään uusimman MS2E:n ja Tunerstudion. Saas nähdä vaikuttiko mitenkään. Pitääpi myöskin tarkistaa, että kantaako venttiilit lämpöisenä.
Posted: Tue Aug 24, 2010 8:13
by teg
Tuossa lokissa kiihdytysrikastus näyttäisi aktivoituvan jokaisen piikin kohdalla.
Ihan mielenkiinnosta, miten olet eliminoinut tämän ongelmanaiheuttajan?
Mielestäni vika on tosiaan rikastuksissa. Ensimmäisellä puoliskolla kone käy rikkaalla piikeistä johtuen ja jälkimmäisellä puoliskolla laihalla, koska piikkejä ei ole. Luultavasti moottori on säädetty kiihdytysrikastukset päällä ja ne ovat olleet aina läsnä, jonka vuoksi säädöt ovat pielessä.
Posted: Tue Aug 24, 2010 23:01
by MrFairlane
Taisin eliminoida sen aiheuttajan kesken tuon lokin. Käynti ei muuttunut, joten en pitänyt sitä minään.
Ilmeisesti tuo Accel Encrichment valo syttyy vain TPS rikastuksella?
Pitää tutkia asiaa.
Posted: Wed Aug 25, 2010 21:11
by teg
Nyt kun löysit vian aiheuttajan, niin ei muuta kuin säätämään uudelleen kuumalla koneella. Aikaisemmat säätösi ovat käyttökelvottomia tuon takia.
Posted: Sat Sep 04, 2010 14:53
by MrFairlane
Päivitin Tunerstudion Lite versioon ja firmiksen uudempaan ja nyt on sytkä sekaisin. Vituttaa, ei pitäisi ikinä korjata edes jotenkin toimivaa.
Neljä pyttyä pimeenä, PIP näyttäisi antavan tasaista pulssia, mutta SAW:sta en ole varma ja puolille saakka ei tule signaalia. Toista EDIS-kikkaretta on kokeiltu.
8 sylinteriä valittu
EDIS valittu
Falling Edge valittu
Inverted valittu
No prediction valittu(mikä lie)
Fixed duty valittu
Trigger angle offsetissa mulla oli jokin pieni luku, mutta se katosi vaihdossa, kun asetukset piti ajaa kokonaan uusiksi ja tuossa Tunerstudiossakin paikka on vaihtunut.
Pitäisi varmaan ajaa vanha firmis vanhalla savella takaisin.
Posted: Sat Sep 04, 2010 23:57
by teg
Eikös vika ole EDIS järjestelmässä jos pyttyjä tippuu? Eihän mega kerro sille kuin ennakon?