Page 1 of 1
Pätkii, rötää tms.
Posted: Fri Aug 20, 2010 18:03
by Huumori
Joo eli missähän mahtaa olla vikaa kun eilen säädettiin seoksia kohalleen ja saatiinkin aika hyväksi jo bensa kartta.
Sitten illalla kattelin logia ja huomasin että toinen suutinpankki ruiskutti tuplat kaiken aikaa.
No tänään sitten vaihdoin yhdenaikaisen ruiskutuksen ja säädettiin uudestaan seolset kohdalleen.
Mutta nyt kun alkaa kone ahtaa niin ei jaksa kiertää. Rötää ja pätkii vaan.
Osaako kukaan sanoa että mistä mahtaa johtua?
Posted: Fri Aug 20, 2010 20:55
by teg
Mitäs login mukaan silloin tapahtuu?
Posted: Sat Aug 21, 2010 9:46
by SanttuAhonen
Aloita nyt vaikka tällä: Paukkuu ja rötää imusarjaan = Laihalla. Paikkuu ja rötää putkessa ja tulpat mustat = Rikkaalla. Onhan sulla säädön alkuvaiheessa eri kiihdytysrikastukset pois niin, että saat ensin sen kartan kohdalleen?
Posted: Sun Aug 22, 2010 17:11
by Huumori
Ongelma ratkes mutta, ei tarkkaa tietoa että mistä johtui.
Korjasin yhden maadotuksen ja sit säädettii vaan paremmin kohdalleen ja otin kiihdytys rikastukset pois.
Nyt vetää jo ihan kiitettävästi.
Oisko kellään hyviä ohjeita naku-kuulokkeiden tekoon että vois neki kuunnella?
Posted: Sun Aug 22, 2010 20:16
by jake74
Huumori wrote:
Oisko kellään hyviä ohjeita naku-kuulokkeiden tekoon että vois neki kuunnella?
vanhat kuulosuojaimet ja niihin poraat reijän minne tunket letkun toisen pään. toinen pää lohkoon tai kantee kiinni. letkun laadulla on sitten väliä. itellä ei toimnut pehmeellä kirkaalla muoviletkulla. vaihoin kovaan muoviputkeen ni toimi paremin.
Posted: Sat Sep 18, 2010 14:32
by Jasen2624
Lainaan tätä topiikkie ku pätkii/rötää kans.
Eli muuten toimii hyvin mutta 3000 kohalla räkii ja n.3800 jälkeen iha hirvee räkiminen. Paikallaanki ku kierättää sinne niin iha ku rajottas mutta kaikki on käyty moneen kertaan läpi. Purkki on ollu jo montavuotta samassa autossa mutta nytte vaihon rikkeröinnin ja laiton hukkakipinän ja tein johtosarjan uusiksi.
Eri tulppia on kokeiltu
3 eri tulpan johtoja
uutta hukkakipinäpuolaa
hall menevää johtoa eri paikassa ja kokonaan toisella johollaki
3 eri suuttimia ja nytte on sillekki uudet johot iha eri paikassa
hall likemmäs ja kauvemmas
toista hall anturia
telinettä vahvistettu yms.
rossun,opton ja suuttimien piirit on vaihettu
koodia on ajettu varmaan 5 kertaa
tps,hall,sytkälähöt ja mappi/iat on suojatuilla johtoilla.
Rikkeri pyörä on melkein samallainen ku wagnerin tekemät 12-1 rikkerit mutta 8mm leveät hampaat. eli olikoha nyt 15mm pitkät ja 13mm korkeat hampaat.
Toisessa autossa wagnerin rikkerillä (kuin myös 2 kaverilla) ei ole mitään ongelmaa.
Kaikki nuo kokeilut ja ei mitään eroa. Muuttus ees johonki suuntaan niin tietäs missä mättää.
Enää ei ole muuta vaihto ehtoa ku kokeilla toista poksia.
Lokia on mistä kyselijöille lähettää s-postina.
Sielä näkyy hyvin tuo sekoaminen.
Se tuossa viittais että ei tulis rikkeröinnistä koska 4->2 vaihteelle pakottamalla yli 6000 kieroksilla kierosluku on tasaista niin ku pitää olla ennen ku koskee kaasuun. Siitä se seonnut elämä sitte alakaaki

Ja laitetaanha vielä että kone on vakio tojon 7A-FE.
No nytte on vaihettu koko poksi ja ei kummene. Eli uutta rikkeriä tekee/sovittaa.
Posted: Sun Sep 19, 2010 15:57
by Jasen2624
Nyt toimii. Porasin tasapainotuskoloja ja samalla huomasin että piru. Oli tullu eka hammas seiite pitempi ku muut. Oli kyllä etupuolella et eihä se pitäs vaikuttaa siihe rikkeröintiin. Jyrsin samalaiseksi ku muuta ja heti toimii niinku pitää.
Posted: Thu Jan 06, 2011 12:10
by trdrolla89
Mega asennettu autoon, yrittää ja yritäää ja välillä horähtää käyntiin ja sit sammuu. Poksahtelu, paukahtelu kuuluu konehuoneen puolelta imusarjasta. Hmm.. eli laihalla käy? Sen verran starttailu, et puolet pakosarjasta lämmin ja toinen puoli taas ei...
Niin, kun starttaa kierrosluku megan mukaan pysyy siellä 150-200 välillä, mut kun hörähtää se hyppää tuonne 1500-2500 väliin pomppimaan.. maadoitus ongelma, vai ?
Posted: Thu Jan 06, 2011 12:15
by Benkku
trdrolla89 wrote:...puolet pakosarjasta lämmin ja toinen puoli taas ei...
Aseta bank 2 cranking asetus päälle... Haulla löytynee lisätietoa.
Posted: Thu Jan 06, 2011 13:00
by trdrolla89
kiitos, Benkku - hakua nyt käytetty ja nyt lämpiää pakosarja tasaisesti.. eikä pauku enää niin paljon (ollenkaan)

Yrittää jo paremmin, mut ei..
Posted: Wed Jan 12, 2011 14:05
by miikel
sellainen ongelma, että 4.5 tonnin kohdalla ikään kuin antilag päällä. Paukkuu 4.5tonnissa putkesta tulta niin perkeleesti eikä saa kiertämään yli sen millään, paitsi kun vika yhtä mystisesti katoaa kun ilmestyikin niin taas kiertää:/ Voin heittää logia jos joku viitsii katsoa
Posted: Wed Jan 12, 2011 18:58
by TTH
Laita myös MSQ-tiedosto logiin liittyen.
Posted: Wed Jan 12, 2011 20:13
by miikel
TTH wrote:Laita myös MSQ-tiedosto logiin liittyen.
Mikähän on MSQ-tiedosto
Posted: Wed Jan 12, 2011 20:51
by TTH
Se tiedosto, joka on purkissa datalokkauksen aikana ja jonka sitten olet tietysti tallentanut tietokoneellesi. Siinä on kaikki asetus ja säätöarvosi kaikkine VE- ym tauluineen. Laita vielä koodi ja prosessori tiedot.
Posted: Thu Jan 13, 2011 23:41
by miikel
En kerennyt/muistanut vielä ottaa sitä tiedostoa, kun asiat kärvistyivät siihen pisteeseen että auto tilttasi lopullisesti. Keskelle liikennevaloja auto suvaitsi sammua komean paukahduksen kera(pakoputkesta). Myöhemmin sain auton käyntiin ja se pelasikin melkein puolituntia kunnes armoton liekki/pauke rintama pakoputkesta, kone sammui, ei lähde enää käyntiin. Välillä muutaman kierroksen pysyy käynnissä ja paukkeen saattelemana sammuu
Posted: Fri Jan 14, 2011 7:10
by TTH
miikel wrote:En kerennyt/muistanut vielä ottaa sitä tiedostoa, kun asiat kärvistyivät siihen pisteeseen että auto tilttasi lopullisesti. Keskelle liikennevaloja auto suvaitsi sammua komean paukahduksen kera(pakoputkesta). Myöhemmin sain auton käyntiin ja se pelasikin melkein puolituntia kunnes armoton liekki/pauke rintama pakoputkesta, kone sammui, ei lähde enää käyntiin. Välillä muutaman kierroksen pysyy käynnissä ja paukkeen saattelemana sammuu
Hall-anturi saattaa olla paskana. Jos kerran lupailee jäähdyttelyn jälkeen.
Ps. Onko sulla nyt pyörijä nastan kohdalla kun kipinä tulee? Jos ei niin sitä tulta kyllä riittää helposti hall-anturille saakka, eli voi rikkoo sen.
Posted: Fri Jan 14, 2011 15:04
by miikel
En ole varma onko kohdakkain. Pitää ilmeisesti vaihtaa lohkomallin jakajaan. nyt olisi logia kyllä saatavilla. Ei oikein muuta mahdollisuutta kyllä enää keksi kuin hall
Re: Pätkii, rötää tms.
Posted: Thu Apr 28, 2011 16:55
by Jarod Woods
Voisiko joku hieman auttaa ms1v2.2 kanssa. Ajelin autolla (205 1.9 gti) koko talven ja se pelasi hyvin, mutta nyt kelien lämmettyä ei pelaa enää kun lämmöt moottorissa nousee sinne käyntilämpötilaan. Saan auton pysyyn hyvin käynnissä mutta pienikin kosketus kaasuun ja innovate näyttää että AFR menee 20 ja kone pätkäisee aivan kuin kokonaan bensan tulo katkeaisi. Kummiskin kylmempänä voi ajaa hyvästi, mutta kun kone lämpee niin intake temp on noin 80 c, tälle ei varmaa mahda mitään kun autossa on vakioputsari ja putki ottaa ilman maskista. Säädöt lienee jostain kohtaa perseellään mutta mistä, pitäisihän megan osata annostella kuumaankin ilmaan bensaa sopivasti mutta vaikka kuin rassaan karttoja niin ei mikään auta tohon pätkäsyyn. Minulla on siis fuel only ja closed loop idle jonka tosin otin pois käytöstä mutta ei vaikuttanut asiaan. Megatunessa näykyy lämmöt oikein ainakin sen perusteella mitä mittasin toisella mittarilla kannesta ja imusarjasta. Alan olla sen verran epätoivoinen että taidan laittaa Jetronicin kohta takas kunnes joku tulee neuvomaan miten homma hoidetaan oikeaoppisesti.
Re: Pätkii, rötää tms.
Posted: Thu Apr 28, 2011 21:55
by teg
Vaihda intake air temp anturin paikka sellaiseen että se näyttää oikein. Vaparikoneessa voit siirtää sen johonki ihan muuallekkin kuin imusarjaan/putsariin.
Re: Pätkii, rötää tms.
Posted: Fri Apr 29, 2011 11:51
by Jarod Woods
Eli siis se voi olla vaikka maskin välissä mistä ilma otetaan sisään. Minusta se tuntuu vaan hieman oudolle kun mietin että se ilma varmaa kerkee kyllä kuumentuakin siinä aika tavalla ennen moottoriin pääsyä matalemmilla kierroksilla koskapa koko imuputkisto on helkkarin kuuma. Ehkä juuri siksi se toimiikin korkeemmilla kierroksilla oikein kun ilma ei ehdi lämpeämään siellä sarjassa virtauksen ollessa suurempi. Voisi melkein pitää suunnitteluvirheenä putsarikotelon asennusta pakosarjan päälle.
Re: Pätkii, rötää tms.
Posted: Fri Apr 29, 2011 14:14
by ArttuH
Lisäksi kannattaa tarkistaa anturin kalibrointi vielä kertaalleen jos et ole ihan varma, että se on tehty oikein. Käytettäessä jotain "kai se on sinne päin" kalibrointitiedostoa lämpötilan mittaus saattaa olla lähellä oikeaa jossain lämpötilassa mutta poskellaan muualla.
Joka tapauksessa tuo 80°C kuulostaa epäilyttävän korkealta. Melko varmasti anturi lämpenee koneen lämmöstä tai sitten kalibrointi on pielessä. Ainakin jos ilma otetaan kylmänä sisään putsarille.