Page 1 of 1

Megatune 2.25 p3 024s13 koodilla

Posted: Fri Aug 20, 2010 17:15
by Jusa20
Asentelin tuon megatunen uusimman version 2.25 p3 koneelle ja silloin asetuksista löytyi wheel decoder routine kohta (basic settings->jne..) sitten kun configuratorilla aktivoin tuon 024.s koodin niin tuota asetusta en löydä enää mistään.

Eli miten saan nyt muutettua tuon wheel decoder routine asetuksen kun tuota ei löydy mistään valikosta?

Auton koneessa on vain sellainen ongelma että kun rpm tulee 2000 niin boksi hävittää/heittelee rpm tietoa minne sattuu ja alkaa kauhea pauke eikä kone kierrä enempää vaikka mitä yrittäis.

Posted: Fri Aug 20, 2010 18:51
by tty
Jos aktivointi ok, niin tuolla pitäisi olla:

Image

Posted: Sun Aug 22, 2010 14:43
by Jusa20
Juu asetus löytyi, mutta mitään vaikutusta ei käyntiin ollut. Onko kellään ideaa mikä voisi olla vikana?

Posted: Sun Aug 22, 2010 16:45
by teg
Millainen triggeröinti sinulla on? Mikä anturi ja millaisesta materiaalista triggeripyörä on tehty (halkaisija, paksuus, hampaan korkeus ja pituus sekä hampaiden etäisyys toisestaan)?

Posted: Sun Aug 22, 2010 20:55
by Jusa20
Triggeripyörä on 12-1, joka on valmistettu ihan ruostuvasta raudasta.
Mitat:
-Halkaisija: 135mm
-Paksuus: 8mm
-Hampaan korkeus: 8mm
-Hampaan pituus: 9mm
-Hampaiden väli: 26mm

Anturina toimii honeywellin 1gt101dc hall anturi

Posted: Sun Aug 22, 2010 22:09
by teg
No ainakaan triggeripyörässä ei pitäis olla vikaa. Eipä sitten voi muuta kuin kokeilla toisella hallilla, parantaa maadoituksia ja kaapelointeja..

Posted: Mon Aug 23, 2010 9:34
by Jusa20
Triggeripyörän vieressä on heti tuo kampiakselin hihnapyörä, jonka halkaisija on 2-4mm suurempi kun triggeripyörän hampaiden pohjasta mitattu halkaisija. Voiko tuo vaikuttaa asiaan mitenkään.

Vielä kuva selventämään asiaa:
http://www.aijaa.com/v.php?i=6597446.jpg

Posted: Mon Aug 23, 2010 12:49
by JaniM
Mitenkäs Megassa tehdyt muutokset oikein hallille?

Posted: Mon Aug 23, 2010 17:36
by Jusa20
Itse en ole boksia kasannut vaan täältä foorumilta j.kangas joten en tiedä mitä muutoksia on tehty, mutta uskoisin että niissä ei ole vika kun tuo j.kangas on kumminkin muutaman boksin kasannut ennen tuota minun boksia.

Täytyy oskiloskoopilla kattoa minkälaista käyrää heittää ja kokeilla vielä toisella anturilla jos vika onkin siinä, sen jälkeen onkin ideat ihan loppu :?

Posted: Mon Aug 23, 2010 17:45
by JaniM
No sitten.
Konkkien arvoja vois kokeilla vaihtaa opton kyljessä ja kokeilla muuttuuko.
Tekeekö stimulla saman, jos löytyy.

Posted: Mon Aug 23, 2010 18:29
by Jusa20
Stimua ei löydy, mutta huomenna olisi tarkoitus katsoa oskiloskoopilla mitä näyttää ja jos saan kaverilta toisen hallin lainaan niin kokeilla onko vika siinä. Jos noista ei selviä mitään niin voisi ruveta boksia aukomaan.

Posted: Mon Aug 23, 2010 20:13
by teg
Kuva oli vähän epäselvä, mutta muistaakseni tuolla honeywellillä on määritelty myöskin suunta miten päin sen täytyy olla suhteessa triggeriin.

Posted: Sat Aug 28, 2010 17:42
by Jusa20
Vika löytyi! Ei ollu anturissa eikä pyörässä. Auttoi kun muutti asetuksista simultaneous->alternating eli kone vain hukkui ei pystyny polttaa pensaa ku suuttimet "hieman" isot (960cc/min 2.0l nelisylinterisessä koneessa)

Posted: Sat Sep 04, 2010 15:29
by Jusa20
Nytte kone kiertää ihan suht nätisti kun ei ole rasituksessa, mutta rasituksessa 2500rpm kohdalla kierroslukutieto hyppää aina minne sattuu (sitte ku kierrokset 3000rpm-> niin ihan nätisti) ja kone ei kierrä 6000rpm enempää vaikka rajotin vasta 7000rpm rupee vaa paukkumaan eikä enempää kierrä vaikka kuinka polkis..

Kuinka ronkeli tuo hall anturi on siitä ettei triggerissä ole heittoa? Itsellä n. 1mm verran, voisko se tehä ton?

Mites kun mulla megatune näyttää tältä http://www.aijaa.com/v.php?i=6657392.jpg ja ainaki mitä tuossa tty:n kuvissa hänellä mega näytti tältä http://www.aijaa.com/v.php?i=6657391.jpg Itellä mega näyttää samalta kun tty:llä siihe asti ku aktivoin configuratorilla ton 24.s koodin ja tuossa meitillä ei löydy tacho output pin, wheel decouder routinea eikä monta muutakaan asiaa mitä haluaisin nähä eli miten saan tuon megan pysymään samanlaisena kuin tty:llä vaikka vaihan koodin asetuksista tuoksi 24.s?

Re: Megatune 2.25 p3 024s13 koodilla

Posted: Fri Jul 01, 2011 12:32
by Jusa20
Olen saanut nyt koneen toimimaan suht koht hyvin. Koodin vaihdoin ja nykyään se on 029y4

Nyt kun ajelee niin tulee kierroslukupiikkejä etenkin suuremmassa rasituksessa. Triggeripyörässä on 0.8mm heitto ja anturina toimii vieläkin tuo ylhäällä mainittu. Voiko tuo triggerin heitto aiheuttaa nuo piitkit kierroslukutiedossa? Entä jos bensanpaineissa on heittoa 0.2-0.5 baaria? Voiko se aiheuttaa noita piikkejä?

Dataloggia en ole tuolla megalla ottanut vaan lambdan mukana tuleella ohjelmalla.
Tässä ohjelmassa ei saa kuin kaksi tietoa kerrallaan näkyviin joten tuossa on samasta tilanteesta kolme kuvaa:

AFR/RPM:
http://aijaa.com/v.php?i=001288260959.jpg
AFR/MAP:
http://aijaa.com/v.php?i=001908260960.jpg
RPM/MAP:
http://aijaa.com/v.php?i=009518260961.jpg

Re: Megatune 2.25 p3 024s13 koodilla

Posted: Fri Jul 01, 2011 12:36
by teg
Vaihda tulpanjohdot ja/tai pienennä tulpan kärkiväliä.

Re: Megatune 2.25 p3 024s13 koodilla

Posted: Fri Jul 01, 2011 13:25
by Jusa20
Täytyypä kokeilla noita. Onko mitään tiettyjä tulpanjohtoja jotka olisivat erityisen hyviä? Täytyy tietysti samalla keksiä jotain kun rupesi kytkin luistamaan taas vaihteeksi.. :roll:

Re: Megatune 2.25 p3 024s13 koodilla

Posted: Fri Jul 01, 2011 20:54
by teg
Jaa'a.. mikähän nyt sitten olisi hyvä.. ainakin kupariset antavat mukavasti häiriöitä, varsinkin jos ei ole R tulppia.

Re: Megatune 2.25 p3 024s13 koodilla

Posted: Sun Jul 03, 2011 17:21
by Jusa20
Vaikuttaako hallin asento sen toimintaan? Itellä on tuon kuvan mukaisesti. Onko vaikutusta jos käännän anturia 90 astetta jotta tulisi triggeri pyörän suuntaisesti?

Aluksi tuo koko "kiekko" jossa halli on kiinni oli metallia ei oikein toiminut sillä. Porattiin reikä suuremmaksi ja liimattiin muovi kiekko päälle, mihin anturi tuli kiinni. Voiko halli vieläkin ottaa häiriötä tuosta metalli telineestä? Kuvassa näkyykin mistä kohti metalli alkaa eli etäisyyttä anturiin on 8-10m vaikea paikka mitata.

http://www.aijaa.com/v.php?i=005158268302.jpg