Page 1 of 2
Mazda 929 ht -80
Posted: Fri Aug 13, 2010 15:50
by piraxx
Jeps eli
Moottorina mazdan 626 2.2 alakerta ja mazdan 929 8v ruisku kansi, männät on jyrsitty 626:sen männistä.
Suuttimet mazdan omat oisko jatain 180-220cc suuttimet
sytkä vakio.
Megasquirt 1 v 2.2
Tänään sai ensikertaa savut koneesta (kone testipenkissä) pyörii tyhjäkäyntiä kun ei tulppaa ohjaustehostimen lähtöä imusarjasta

jos tulppaa niin sammuu kain seinään, mappi näyttää kokoajan 80-90kPa
logia opetelen ottamaan ja muutenkin menee opetellessa... Kierroksia ei ota ollenkaan sammuu het kun koskee kaasuläppään...
sit eikun läräämään megamanuaalia lisää ja säätämään mikäli aika antaa periksi
-pete
Posted: Sat Aug 14, 2010 16:03
by piraxx
Tuli käytyä pikaseen leipomassa säätöjä megaan, nyt pyörii tyhjäkäyntiä ilman imuvuotoja laajakaista lambda kait se on hommattava olis varmaan helpompi säätää nyt näyttää olevan laihalla mittarin mukaan tuolla kapeekaistaisella silti tuntuu tuo 1.5l mehukatti pullo tyhjenevän suht nopsaan ...
-pete
Posted: Sat Aug 14, 2010 22:48
by Harri_82
Siinä se aika kuluu ku asetuksia ettii. Mazdago:lta seurannu projektia alusta asti. Tee samantien säädöt turbon kans niin ei tarvi moneen kertaan ettiä.
Posted: Sun Aug 15, 2010 12:16
by piraxx
ei oo vielä turbosarja valmis ja imusarjakin vaiheessa

tään testin tarkoitus on vaan opetella tuota megaa ja tarkistaa että kaikki tekninen puoli on kunnossa...
Teknistä vikaa oli senverta että 2.2l ja 2.0l jakohihnan suojuksessa on 0 merkki erikohdassa, yritin epätoivoisesti pistää käyntiin n+20 ennakoilla

samalla oli menny jako vituralleen 3 hammasta

ihme ettei toiminut.......
Lambda on kans rikki näyttää kokoajan laihaa, huomenna delekoimassa uus, jospa se siitä
-pete
Posted: Tue Sep 21, 2010 21:07
by piraxx
Torstaina alkas sit vanhan tekniikan pois ottaminen ja uuden paikalleen laskeminen, työt haittaa aikapaljon harrastuksia ja viikonloppu on työntäyteinen.. eli torstaina ja maanantaina olis 4h aikaa laittaa..
-pete
Posted: Sun Oct 31, 2010 19:42
by piraxx
Dodii nyt on mega kiinni ja testisavut otettu, hirveesti tulee resettejä ja hukkaa kipinää.
Välillä menee mega niin sekaisin et piti buuti jumperin kanssa pistää koodi uudelleen, tietokone rumppaa online/ofline väliä ja moottori pyörii muutamasta sekunnista puoleen minuttiin.. nuita resettejä ei ollu testipenkissä ollenakaan ja ne tulikin sen prossun polttamisen yhteydessä... jospa tilais tuon ms1 v3.0:n jakokeilis sillä
-pete
Posted: Sun Oct 31, 2010 23:09
by Jasu
Minkälainen/kuntoinen ja missä on Megan päävirtarele, ettei olisi syyllinen siellä..? Kaverin ruiskuHarrikasta kummallisenmystistä vikaa pitkään etsittiin, hukkasi kierroslukutiedon tietyillä kierroksilla, ja resettiä tuli aina vedossa ja vika oli ko. releessä.
Joko siinä kun se otti lokasuojaan ja siitä tärinästä pätki sähköjä, vanhuuttaan huono kontakti kärjissä, tai sitten nuo yhdessä, mutta vaihdettuamme releen uuteen ja muutettuamme paikkaa siten ettei se päässyt enää osumaan metallia vasten, oireet poistuivat täysin...
Posted: Sun Oct 31, 2010 23:45
by piraxx
Releitä vaihtelin päikseen Päävirta/bensapumppu/flekti ei vaikutusta, mie luulen et tuo mega oti damagee silloin kun poltin siitä prossun... ennen sitä ei ollu mitään ongelmia samalla kokoonpanolla testienkissä....
Posted: Mon Nov 01, 2010 16:21
by kamski
piraxx wrote:Releitä vaihtelin päikseen Päävirta/bensapumppu/flekti ei vaikutusta, mie luulen et tuo mega oti damagee silloin kun poltin siitä prossun... ennen sitä ei ollu mitään ongelmia samalla kokoonpanolla testienkissä....
Joskus aikoinaan, vääränlainen releen kytkentä sekoitti meikäläisen MS 1 prossun. Tosin sekoilu alkoi pikkuhiljaa, kävi kokoajan huonommin, jonka jälkeen auto ei lähtenyt käyntiin. Ei siinä muu auttanut kun käydä kytkennät läpi vielä kerran ja ajaa koodi uusiksi prossuun.
Posted: Mon Nov 01, 2010 21:01
by piraxx
Nyt on tilattu MS1 v3.0
Parinviikon sisällä pitäis tulla ja sit pääsee testaamaan oliko vika megassa vai kytkennöissä...
Posted: Fri Nov 05, 2010 15:04
by piraxx
Jaaha on tainnu unohtua hallin virtajohosta tuo 10R vastus.....
tarkistus kun käy maaseudulla seuraavan kerran
Posted: Sat Nov 13, 2010 20:04
by piraxx
Käynti häiriöt hävis kun laittoi mazdan omat suuttimet paikalleen, het hörähti käyntiin ja nätisti kävi..... Läppäri kyllä simahti kesken pelin niin ei saanu ollenkaa säädettyä, mutta kaikesta huolimatta siirsin auton ajamalla n30km omaan talliin.... seossuhde näytti matkassa 15-17 väliin eli laihalla kävi..........
Nyt läppäriä kuivattelemaan ja ihmettelemään et mikä nuissa 440 suuttimissa on niin erikoista et niillä ei toimi.....
Nyt pitäis sit jostain hommata denson isommat suuttimet...
-pete
Posted: Sun Nov 14, 2010 20:40
by piraxx
Testi lenkkiä ajettu ja pikkuhiljaa alkaa VE kartta muotoutua, itesteen ku ajelee ja säätää niin on pikkasen hidasta..... Onko muuten normaalia että kun kiihdytysrikastus on pois päältä niin kaasua painaessa nykäsee niin et meinaa paikat hampaista tippua?
Huomenna lisää benssaa tankkiin ja lisää testiajoa..
-pete
Posted: Thu Nov 18, 2010 16:27
by piraxx
Kohta alkaa olemaan kartta kohdallaan ajoalueella, taitaa vaan olla kannentiiviste palanu kun pukkaa painetta syyläriin

Muutaman kerran kävi lämpimänä testipenkissä kun oli flektin johdot päässy irtoomaan... kannentiiviste vaihtoo odotellessa...
Jostain syystä logissa näkyy kierroslukupiikkejä, isoin oli 22020 kierrost ja loput tuommosta 8000-9000
Posted: Thu Nov 18, 2010 19:30
by piraxx
Ensiviikolla testataan sitten evo3:sen suuttimia, jospa ne toimisivat paremmin....
Kiitos Jannen..
Posted: Sat Dec 18, 2010 21:49
by piraxx
Nyt on evo7:n 560cc suuttimet paikallaan ja toimii paaaaljon paremmin kuin mazdan omilla suuttimilla, senverta huomasin et jos on sytkälähdön johdot samassa johtonipussa kuin HAL anturin johto niin boxi alkaa resetoimaan tyhjäkäynnillä-> uudet johdot omaan nippuunsa sytkälle kuhan pakkaset laantuu ja/tai pääsee lämpimään talliin.
Kansi"pahvi" tarpeet tuli hommattua, nyt vaan paljon vinkua, poraa, viilaa ja hehkutus
Näillä on hyvä jatkaa
-pete
Posted: Wed Jan 05, 2011 15:20
by piraxx
Muuten toimii suht hyvin,mutta kierroslikupiikkejä on 3900 ja 4400 välissä. Piikit hyppää tuonne 9000-12000 väliin, muilla kierroksilla ei vastaavaa tapahdu.
Pitäneenkö tehdä HAL anturin jalka vahvemmasta tavarasta, nykyinen on jotain 3mm paksuista latakasta tehtyä..
-pete
Posted: Wed Jan 05, 2011 15:29
by sbc350
itellä olis kans 8v 626 mazdan koneen herättely megasquirtin kanssa tulossa tässä keväällä, kunhan saan muun auton siihen malliin et pääsee starttailemaan

itte meinasin pärjätä niillä mazdan vakiosuuttimilla ainakin alkuun.. tosin pensanpainetta meinasi nostaa baarilla
Posted: Wed Jan 05, 2011 19:19
by jake74
piraxx wrote:Muuten toimii suht hyvin,mutta kierroslikupiikkejä on 3900 ja 4400 välissä. Piikit hyppää tuonne 9000-12000 väliin, muilla kierroksilla ei vastaavaa tapahdu.
Pitäneenkö tehdä HAL anturin jalka vahvemmasta tavarasta, nykyinen on jotain 3mm paksuista latakasta tehtyä..
-pete
onko singaalijohto häiriösuojattua?
Posted: Wed Jan 05, 2011 21:16
by piraxx
jake74 wrote:piraxx wrote:Muuten toimii suht hyvin,mutta kierroslikupiikkejä on 3900 ja 4400 välissä. Piikit hyppää tuonne 9000-12000 väliin, muilla kierroksilla ei vastaavaa tapahdu.
Pitäneenkö tehdä HAL anturin jalka vahvemmasta tavarasta, nykyinen on jotain 3mm paksuista latakasta tehtyä..
-pete
onko singaalijohto häiriösuojattua?
On ja maadoitettu megan päästä.
Posted: Thu Jan 06, 2011 14:08
by piraxx
sbc350 wrote:itellä olis kans 8v 626 mazdan koneen herättely megasquirtin kanssa tulossa tässä keväällä, kunhan saan muun auton siihen malliin et pääsee starttailemaan

itte meinasin pärjätä niillä mazdan vakiosuuttimilla ainakin alkuun.. tosin pensanpainetta meinasi nostaa baarilla
Mazdan omat suutimet on 230cc tuottoiset niin aika pitkälle ne riittää jos nostaa baarilla pensanpaineita, jos rupee ahtamaan niin sit loppuu kyllä tuotto....
-pete
Re: Mazda 929 ht -80
Posted: Sun Jan 16, 2011 21:42
by piraxx
Jos jotakuta kiinnostaa kattoo .msq ja .msl ja kertoo onko niissä joitain pahasti pielessä niin tässä on
http://koti.mbnet.fi/gfdsa/mazda929.msq
ja
http://koti.mbnet.fi/gfdsa/1.msl
-pete
edit. jostain syystä kun tallentaa koneelle tuon mazda929.msq tiedoston niin se muuttaa sen päätten ihan joksikin muuksi, se pitää sit käsin muuttaa .msq päätteiseksi..
Re: Mazda 929 ht -80
Posted: Sat Apr 23, 2011 8:46
by piraxx
Nyt on sytkä ja bensa hoidettu megalla, tänään jos lähtis sommittelemaan ahdinta paikalleen:)
-pete
Re: Mazda 929 ht -80
Posted: Sat Apr 23, 2011 22:40
by piraxx
Ahdin paikallaan mutta ongelmia tul samalla tai pikkasen ennen, sytkä ei toimi niinkuin pitäs pyörii välillä kolmella tai melkein kokoajan ja ahtimen laiton jälkeen olko pätkimään kiihdyttäessä ihan sikana.
huomenna sytkän johdot uusiksi ja tiistaina tulpat ja tulpanjohdot.
ahtoja oli tullessa 0,6 mitänyt nykimiseltä pysty läppäriä lukemaan
-pete
Re: Mazda 929 ht -80
Posted: Sun Apr 24, 2011 16:38
by piraxx
Jaaha oli Over boost protection 0,5 kilossa ei ihme jos pätkii ahdoilla nyt nostettu kiloon.
Re: Mazda 929 ht -80
Posted: Wed Apr 27, 2011 13:06
by piraxx
tulpat ja tulpanjohdot vaihettu, käyntihäiriöt ei hävinnyt mihinkään.... Huomenna pitää ottaa logia
Re: Mazda 929 ht -80
Posted: Sat Apr 30, 2011 20:41
by piraxx
HEH Suuttimessa oli roska, pissi kuin pien poika

roska poistettu paineilmalla ja tyhjäkäyntiä pyöri nätisti neljällä. Testi ajo jäi kun tuli juotua muutama säätö olut :/
Re: Mazda 929 ht -80
Posted: Sun May 01, 2011 12:29
by piraxx
Olipahan ihan er auto ajaa kun kaikki suuttimet ruikki kunnolla bensaa

wanhuksen naamalle oikein hymy nous kun lähin ajeemaan duuniin.

-pete
Re: Mazda 929 ht -80
Posted: Wed Aug 31, 2011 19:16
by piraxx
Penkissä käyty mutta ei saatu katsastukseen teholappu joka saa olla 70kW, 83kW lappu saatiin nyt pitäis jollain ilveellä saada tehoja tiputettua...
---- ilman imuilman rajoitinta ja sytkä noin oikella kartalla antoi 121kw 260Nm 0.5Barin paineilla
-pete
Re: Mazda 929 ht -80
Posted: Sun Sep 18, 2011 20:15
by kamski
Näytä dyno lappu.
