Page 1 of 1

Tehot alas

Posted: Thu Aug 05, 2010 22:29
by MaHa
Eli miten olis helpoin saada koneen teho ja kierrosherkkyys alas niin, että se kuitenkin toimisi suht normaalisti. Katsastukseen ollaan siis menossa 2.3litraisella rantakirpulla. ms2extra ja hukkakipinä.

Posted: Fri Aug 06, 2010 6:45
by JaniM
Vetelet vaikka 10 asteen ennakolla. Pitäis toimia silti, mutta laiskasti pikkuisen. Helpoin laittaa fixed angleen 10.

Posted: Fri Aug 06, 2010 7:02
by MaHa
pitääpä kokeilla

Posted: Fri Aug 06, 2010 8:17
by Jaska
Ennakollahan sen saa helposti laiskaksi.

Yksi vaihtoehto on skaalata sytkä karttaa alaspäin ja korjata tyhjäkäynnin ennakko kohdalleen.

Itsellä oli aikoinaan joku megan oletuskartta, jossa maksimi ennakko oli jotain 20 asteen luokkaa. Oli aika kuminauha luonne. :lol:

Posted: Fri Aug 06, 2010 18:33
by Aatu
Oli "ennakkokartta" tehty niin että ahdoilla(0,3->) vedetty kartta +3astetta,rajoittaja 6000rmp niin penkissä 171hv 2L ohc hx35:lla(1,5bar 353hv)

Posted: Mon Dec 13, 2010 20:37
by Vilderi
Mitenkäs päästöt suhtautuu? Monesti kummastellut noita vapaasti hönkivien moottoreiden "lastuja", ++++20 hevosta enemmän ilman muita muutoksia. Moottorista vissiin saadaan paras teho kun seos on optimaalinen? eikä ne tehtaalta lähtiessä kai seokseltaan ole pielessä, saati sitten ennakot aikasessa. Tupla nakutunnistimet ja lähes sylinterikohtainen sytytyksen säätö..Valaiskaa vähän, tarvis katsastaa autoon moottori josta iskutilavuus, paino ja teho menee yli. :wink:

Posted: Mon Dec 13, 2010 21:21
by Aatu
No tekee sytty kartan niin et tyhjäkäynti normaali ja kaikki muuten on sit jotain ihan muuta mitä pitäis olla.
Putsarin jälkeen 30mm kuristin tappaa tehot tehokkaasti.

cossun kone hx35:lla ja hieman kantta paranneltu 150hv->0,55bar (30mm kuristin ennen ahdinta,syttö 0 astetta ahtojen puolella. huipputeho 4500 kohdalla sitten laski tehot=leimasetä tyytyväinen)

Posted: Mon Dec 13, 2010 22:49
by Vauhtivaunu
Noista omista säätämistäni paras oli auto josta otettiin 180hv takapyöriltä "hihasta ravistetuilla" säädöillä ja penkitettiin sitten leima-sedälle 107 takapyöriltä :D

Posted: Tue Dec 14, 2010 1:14
by Benkku
Eiköhän paras ja teknisesti toimivin keino ole rajoittaa ilmansaantia, eli virtauskuristin sopivan kokoisella reiällä ennen ahdinta, paineputkeen/letkuun ennen kaasuläppää, tai välilätkä kaasuläpän ja imusarjan väliin.

esim. kuristin 17 mm:n reiällä asennettuna painepuolelle, 2 litraisessa 16V moottorissa n. 140 hv.

'Sytytysennakkopelissä' on terminen riski.