Page 1 of 1

Sytkä volvoon.

Posted: Thu Aug 04, 2005 21:16
by Aleksi
Elikkäs olen täysin aloittelia ja ajattelin kysyä tyhmiä kysymyksiä :roll:
Eli volvoon on tulossa megasqruit. Ajattelin sitten laittaa siihen myös sytkän ohjauksen joten.
Ostan Hall anturin virranjakajaan. Millainen puola? Mitä sytkä moduleita tarvitsen?
Onko tämä kytkentä kaavio
http://www.students.tut.fi/~voltti/msns.jpg
Eli kädestä pitäen jos viitsitte tai jaksatte kertoa.
Tai kertokaa edes mitkä osat tarvitsen ja millainen kytkentä kaavio niin eiköhän se onnistu. (ehkä)

Pahoittelen typerää viestiäni.

Posted: Thu Aug 04, 2005 21:22
by Masi_K
Osista ja kytkennästä saat lähes kaikki tarvittavan tiedon, kun lueskelet muita viestejä läpi. Niitä on paljon, mut auttavat kummasti.

Posted: Fri Aug 05, 2005 15:55
by _P_
Niin ja tuo kaavio on induktiiviselle anturille ja tosiaan noilla kahdella HEI-4 moduulilla ja kaavio on vieläpä vaillinainen. Siitä puuttuu moduulien maadoitukset niiden rungosta, ilman ei toimi.

Posted: Fri Aug 05, 2005 17:26
by JTbo
Vauhtipyörähän on koloja lähes täynnä, tyyliin 44-2 ja induktiivinen anturi lukee noita. Kukaan ei taida olla tuollaista käyttänyt megassa, muttei varmaan mahdotonta noilla hei käikäleillä?

Posted: Fri Aug 05, 2005 23:17
by Aleksi
Tarvitsee varmaan tehdä tuo virranjakaja sytytys, suorasytty tuntuu mahdottoman vaikealta.
Onko virranjakaja ja suora sytkällä suuria eroja käytännössä eli ajossa
jossain alle 200hp ja saisi kiertää sen 7000rpm

Posted: Sun Nov 13, 2005 22:53
by Viltzu
Mullakin tulossa omaan Volvoon Megasquirt, ja pitäisi tehdä myös sytyspuoli, kun alkup. ruisku ohjaa molempia. Mitä tuohon suorasytytykseen vaaditaan? Ilmeisesti Mega ei ymmärrä kampiakselin anturilta tulevaa tietoa, pitäisi muuttaa toisenlaiseksi. Ilmeisesti BMW:n triggeripyörää pystyisi käyttämään, pitäisi se tehdä kiilahihnapyörältä lukevaksi, voiko käyttää vielä BMW:n anturia?