Page 1 of 1

megasquirt 2

Posted: Thu Jul 15, 2010 9:07
by 309i
Löytyisikö keneltäkään, valmiita megasquirt asetuksia 309 1.6 gti:iin, ohjaan bensaa. Oletteko käyttänyt, alkuperäistä bensapumpun relettä?, Toimiiko auton oma kiekkamittari megan asennuksen jälkeen? vai joutuuko kikkailemaan, että saa pelittämään.

Re: megasquirt 2

Posted: Mon Jul 19, 2010 8:56
by 309i
309i wrote:Löytyisikö keneltäkään, valmiita megasquirt asetuksia 309 1.6 gti:iin, ohjaan bensaa. Oletteko käyttänyt, alkuperäistä bensapumpun relettä?, Toimiiko auton oma kiekkamittari megan asennuksen jälkeen? vai joutuuko kikkailemaan, että saa pelittämään.
Kenelläkään ei ilmeisesti ole tietoa, tai halua jakaa sitä.

Posted: Mon Jul 19, 2010 20:30
by teg
Näemmä joudut itse kokeilemaan selvittämään - taitaa olla sen verran harvinainen auto squirttaajien keskuudessa. Toivottavasti dokumentoit ja raportoit sitten itse tänne esimerkillisesti asennuksesi, niin seuraava patonkiharrastelija pääsee hiukan nopeammin squirttaajien joukkoomme!

Re: megasquirt 2

Posted: Mon Jul 19, 2010 21:27
by jake74
309i wrote:Löytyisikö keneltäkään, valmiita megasquirt asetuksia 309 1.6 gti:iin, ohjaan bensaa. Oletteko käyttänyt, alkuperäistä bensapumpun relettä?, Toimiiko auton oma kiekkamittari megan asennuksen jälkeen? vai joutuuko kikkailemaan, että saa pelittämään.
oon 205 1,6 gti laittanut megan mutta laitoin samalla ohjaan sytkää myös. tein kaikki johdotukset uusiksi ja en käyttänyt omaa bensapumpun relettä.
alkuperäisestä kiekkamittaristä en tiiä ku auto tuli jokkiskäyttöön.

Posted: Mon Jul 19, 2010 23:51
by Vauhtivaunu
Ei oo muuten kiellettyä lukea aina ensin megamanuaali ja kysyä vasta sitten. Aika moni juttu selviää siitä.

Posted: Tue Jul 20, 2010 9:00
by 309i
Olen lukenut manuaalin monta kertaa, alkaa avautua pikku hiljaa, ajattelin käyttää alkuperäistä p p relettä. Auttaisi jos jollakin olisi valmiita pensa karttoja. olen ajatellut asentaa toistaiseksi sen vanhan järjestelmän rinnalle, koska tarvitsen autoa, sitten kun toimii luotettavasti, poistan vanhan järjestelmän. Kyssäri lisäilma venttiilistä, kuuluuko päästää läpi ilmaa kun virta on päällä?.

Posted: Tue Jul 20, 2010 10:14
by jake74
309i wrote: Kyssäri lisäilma venttiilistä, kuuluuko päästää läpi ilmaa kun virta on päällä?.
jos tä on samalainen ku tossa 205 1.6 gti:ssä ni se päästää kylmänä ilmaa läpi ja ku lämpenee ni reikä pitäs sulkeutua. lämmitys toimii sähköllä.

Posted: Tue Jul 20, 2010 10:26
by 309i
ei ole samanlainen, 405 mi16 käyttää sitä, löytyy imusarjan päältä.

Posted: Tue Jul 20, 2010 21:24
by teg
Suosittelen että et jätä alkuperäistä bensareletteä, etkä jätä toista ohjausjärjestelmää rinnalle. Niistä on vain ongelmaksi jatkossa. Vianhaku on huomattavasti helpompaa ja järjestelmän saat nopeamminkin toimivaksi ilman tuplasysteemejä.

Posted: Wed Jul 21, 2010 10:16
by 309i
teg wrote:Suosittelen että et jätä alkuperäistä bensareletteä, etkä jätä toista ohjausjärjestelmää rinnalle. Niistä on vain ongelmaksi jatkossa. Vianhaku on huomattavasti helpompaa ja järjestelmän saat nopeamminkin toimivaksi ilman tuplasysteemejä.
Mikä vika alkuperäisen releen käyttämisessä on?.

Posted: Wed Jul 21, 2010 10:43
by jake74
309i wrote:
teg wrote:Suosittelen että et jätä alkuperäistä bensareletteä, etkä jätä toista ohjausjärjestelmää rinnalle. Niistä on vain ongelmaksi jatkossa. Vianhaku on huomattavasti helpompaa ja järjestelmän saat nopeamminkin toimivaksi ilman tuplasysteemejä.
Mikä vika alkuperäisen releen käyttämisessä on?.
ei taida olla ihan normaali rele. näin muistelen.

Posted: Wed Jul 21, 2010 10:47
by 309i
jake74 wrote:
309i wrote:
teg wrote:Suosittelen että et jätä alkuperäistä bensareletteä, etkä jätä toista ohjausjärjestelmää rinnalle. Niistä on vain ongelmaksi jatkossa. Vianhaku on huomattavasti helpompaa ja järjestelmän saat nopeamminkin toimivaksi ilman tuplasysteemejä.
Mikä vika alkuperäisen releen käyttämisessä on?.
ei taida olla ihan normaali rele. näin muistelen.
voisinko käyttää päävirta relettä, ja jos otan pois pp-releen niin navat on kait yhdistettävä hyppyjohdoilla.

Posted: Wed Jul 21, 2010 11:57
by jake74
309i wrote:
jake74 wrote:
309i wrote: Mikä vika alkuperäisen releen käyttämisessä on?.
ei taida olla ihan normaali rele. näin muistelen.
voisinko käyttää päävirta relettä, ja jos otan pois pp-releen niin navat on kait yhdistettävä hyppyjohdoilla.
käy ostaa esim lisävaloreleen ja kytke se bensapumpulle releeksi.
samalainen rele käy myös megalle releeksi.

Posted: Wed Jul 21, 2010 13:05
by 309i
jake74 wrote:
309i wrote:
jake74 wrote: ei taida olla ihan normaali rele. näin muistelen.
voisinko käyttää päävirta relettä, ja jos otan pois pp-releen niin navat on kait yhdistettävä hyppyjohdoilla.
käy ostaa esim lisävaloreleen ja kytke se bensapumpulle releeksi.
samalainen rele käy myös megalle releeksi.
tarvitsenko siis 2 relettä koska external wiring diagrammissa on 2 niitä?.

Posted: Wed Jul 21, 2010 21:41
by teg
Kyllä.

Posted: Thu Jul 22, 2010 16:04
by Benkku
Alkuperäistä takometrirelettä (relais tachymétrique) ei kannata jättää. Varsinkaan silloin jos/kun, kytket poltto-ainepumpun ohjauksen Megasquirttiin. Pumpun releen ohjaus Megasquirtilla, on suositeltavaa. Megasquirtista voit ottaa käyttöön samat toiminnot, eli poltto-ainepumpun ohjaus/sammutus moottorin sammuttua sekä aseteltavan kierroslukurajoittimen.

Posted: Thu Jul 22, 2010 16:07
by Benkku
jake74 wrote:käy ostaa esim lisävaloreleen ja kytke se bensapumpulle releeksi.
samalainen rele käy myös megalle releeksi.
Kannattaa ennemmin hankkia, jännitepiikin (backemf) maihin purkavat, diodilla varustetut releet.

Posted: Thu Jul 22, 2010 17:12
by 309i
Benkku wrote:
jake74 wrote:käy ostaa esim lisävaloreleen ja kytke se bensapumpulle releeksi.
samalainen rele käy myös megalle releeksi.
Kannattaa ennemmin hankkia, jännitepiikin (backemf) maihin purkavat, diodilla varustetut releet.
miten tunnistan kyseisen reletyypin.

Posted: Fri Jul 23, 2010 14:40
by 309i
nyt on hankittu diodilla varustetut releet. voinko käyttää entiselle releelle tulevia sähköjä vaiko vedänkö suoraan v lukolta sähköt.