Page 1 of 1
bmw m10 sytytys 2 nastaisella triggeröinnillä + muuta
Posted: Wed Jul 14, 2010 0:23
by unatco
aivan pihalla tästä .. 12-1 nastaisesta ymmärtäisinkin kun tuossa on pätevä esimerkki. Niin, ja miksi 2 nastainen? on valmiiksi tehty hihnapyörään sellainen täysin 360* säädettävä ja koko kasa tasapainotettu. Mikäköhän tossa mulla on toi toinen "triggeripyörä" jossa on vain 1 nasta ? siinä on edellisellä omistajalla ollut Hestec.
moottori on niputettu täysin, ja lähes kaikki megan oheistarvikkeet on jo hommattu, mutta kun sais ton sytkän vaa sälättyä kuntoon.
ja miten kytken lisäsuuttimet megaan? on 4*750 + 4*250 suuttimet.
niin ja konetta käytetään ~2.8bar ahdoilla ja tehoa piisais yli puoltuhatta hevosta..
Posted: Sun Jul 18, 2010 1:31
by unatco
Eikö kukaan muka tiedä????
Posted: Sun Jul 18, 2010 1:52
by olafu
Eli sulla on kaks nastanen triggeripyörä ja pakko saada sillä se mega toimimaan.
Pistä yks puola, käytä sitä virranjakajan kanssa ja uskottele megalle että triggeri tulee virranjakajasta (ms'n'spark). Paremman sais kun laittas sinne useempinastasen triggerin, mutta kyllä se tollakin toimii, edellyttäen että kyseessä on neloskone.
Posted: Sun Jul 18, 2010 11:04
by _P_
Lisäsuuttimien kytkennästä
http://www.msextra.com/doc/ms1extra/MS_ ... #stagedinj
tuolta, jos käytössä MS1 prossu. Bank1:een pienemmät suuttimet jotka ruikkii koko ajan ja bank2:een isommat jotka tulevat mukaan myöhemmin.
Mahdollisesti toinen vaihtoehto olisi dual table
http://www.msextra.com/doc/ms1extra/MS_ ... ual.htm#dt
jossa suuttimien kytkennät ovat samat mitä yo. mutta bank2:en suuttimia ohjataan kokonaan omalla bensakartalla.
Jos nelisylinterinen kone niin tuolla 2+1 trikkerillä saa suorasytytyksen, joko perinteiseen tapaan tai CDI:nä. Voisi olla kannattavampaa kuin jakaja tuolla tehomäärällä. Jos on useampi sylinterinen niin voisi miettiä uutta trikkeriä.
Posted: Mon Jul 19, 2010 0:28
by olafu
Joo, eli 2 nastaa kampiakselilla ja yks nasta nokkatunnistimelle, niin COP sytkä toimii. Mega vaatii muutostöitä, eli neljä sytkälähtöä ja lisäksi se 2nd triggerin tulo.
Näin se oikeastaan on pakko tehdäkkin, luultavasti muuten on luvassa kipinäongelmia.
Posted: Mon Jul 19, 2010 11:37
by unatco
menee liian vaikeaksi.. entä jos lisäisin yhden nastan lisää? eli tekisin 4-1 pyörän..
Posted: Mon Jul 19, 2010 23:53
by Vauhtivaunu
unatco wrote:entä jos lisäisin yhden nastan lisää? eli tekisin 4-1 pyörän..
Toimiva ratkaisu neloskoneessa hukkakipinäosilla.
Posted: Tue Jul 20, 2010 10:26
by unatco
teenkö tuon 4-1 systeemin tuon topic tiedote:wheeldecoder ja hukkakipinä kytkennän mukaisesti, ja vain asetukset kohdalleen megatunesta ?