-124 moduuli, dwell asetukset, vr-anturin herkkyydeen säätö?

Sytysennakon ohjaaminen Megasquirtilla

Moderator: Masi_K

Post Reply
Tapsa84
Megasquirttaaja
Posts: 85
Joined: Wed Jan 18, 2006 17:35
Location: Kokkola

-124 moduuli, dwell asetukset, vr-anturin herkkyydeen säätö?

Post by Tapsa84 »

Hej,

-124 moduuli, led17 ohjaamassa ilman ylösveto vastusta, puola on transistorisytytys mallinen.

Onko noissa -124 moduuleissa ylösvetovastus valmiina, vai pitääkö sellainen kolvailla. Ms2:n ohjeissa ohjataan suoraan fidlestä ilman vastusta. Selailin kaikki topicit täältä, mutta selvää vastausta en saanut. Ilmeisesti aidossa -139 loppusessa on se sisään rakennettuna?

Kyseisessä ohjeissa myös käsketään laittamaan Spark Output Inverted Yes, mutta tällä asetuksella alkaa moduuli lämpenemään, vaikka ei ole kuin virrat päällä, puhumattakaan jos laittaa auton käyntiin. Erikoisena ominaisuutena on myös, että trigger anglea pitää lisätä 20 astetta (=87 astetta) että on sytkä lampulla katottuna kohdallaan. Tästäkin aiheesta on jo täällä, ja joku taisi kirjoitella että inverted pitäisi olla No?

Jos laittaa Inverted No, moduuli ei juuri lämpene ja trigger asetukset saa olla ne mitä pitääkin ja trigger angle 67 astetta.

Dwell asetuksina olen pitänyt cranking 6ms ja running 2.5ms. Kipinä pituutena 0.5ms.

Sitten olisi tuo pahamaineinen vr-anturin piirin herkkyyden säätö. Jos lisäisin sinne potikan, niin miten se laitetaan siihen sisään tulevaan vr-anturin johtoon? Onko jotain tiettyä potikka kokoa mitä kannattaisi kokeilla? Niin ja, miten vaikuttaa jos on mennyt anturilta tulevat johdot ristiin, koska minulla tulee kierrostieto kummassakin tapauksessa?
Volvo 242 & 240
Tapsa84
Megasquirttaaja
Posts: 85
Joined: Wed Jan 18, 2006 17:35
Location: Kokkola

Post by Tapsa84 »

Vastataampa itselle.


Voi laittaa kuormavastuksen eli trimmerin signaalin ja maan väliin. Toimii ilman ylösvetovastusta hyvin tuo -124 ja Spark Output Inverted No, niin ei lämpene ja antaa kipinää.
Volvo 242 & 240
Post Reply