Page 1 of 1

Startti asetukset

Posted: Mon Jul 05, 2010 17:43
by CrC
Terve megailijat,

Hakua koitettu, ei vissiin ole samanlaista ongelmaa muilla ollut...?

Eli ongelmana on Ford 2.0 OHC omalla jakajalla, koodin vaihdon jälkeen 29Y4 --> 10HR koodiin startatessa suuttimet ei aukea, näkyy tasan 0,9ms kokoajan. Lähtee huijaamalla käyntiin, eli virta pois , päälle,pois,päälle ja heti startti+ hiukan kaasua, jolloin suuttimet alkaa pelaamaan kun kone saa kierroksia kunnolla+bensaa(prime).

Muuten toimii, kunhan saa käyntiin...

Mikään asetus ei muuta tuota 0,9ms aikaa käynnistykselle?

Ennen lähti napista ilman murheita, oli vain vaikeuksia saada säätöihin, kun on 1000cc suuttimet, HR koodilla parempi tyhjäkäynti mutta startti ei. Samat asetukset, koodia latailtu uusiksi. karttaa skaalailtu, engine constant kohtaa muuteltu tällä hetkellä 4,3 on ollut 2-5 väliltä. Cranking / priming asetuksia kasvatettu, mikään ei vain muuta tuota.
Saa sahata vaikka maailman tappiin ja ei saa bensaa tippaakaan.

Onko helppoa vinkkiä tyhmälle? Linkeistä asetukset, sekä startti loki, lokissa eka startti ilman kaasua, kaasulla, ja viimesenä huijattuna 4xprime(virtalukolla naksuteltuna), ja hiukka kaasua. Sytytyskarttaa on hiukan hierottu lokin lopussa aavistuksen.

http://dl.dropbox.com/u/960691/1esco.msq

http://dl.dropbox.com/u/960691/startti.xls

: MS1v2.2 10HR, Ford escort 1969 2.0OHC TIC :

Posted: Mon Jul 05, 2010 19:11
by Turbiini
Koita nyt aluksi cranking settings valikosta
prime pump when -> always
fire priming pulse -> twice

Posted: Mon Jul 05, 2010 21:06
by teg
Cranking PW määrää tuon suutinten aukioloajan käynnistettäessa. Ethän ole laittanut cranking rpm:ää liian alhaiseksi että mega hakee jo VE taulukosta alinta riviä käynnistettäessä?

Posted: Tue Jul 06, 2010 10:43
by CrC
Cranking rpm = 300 ja startti on n. 200kierrosta lokin mukaan. always ja twice asetus ei oikeastaan auttanut, välillä kun virrat laittaa päälle ampuu suuttimet n. 5 ms, mutta startissa vain 0,9ms, jos laittaa 50% eka startti rikastuksen , on se vajaa 1.4ms sitten, eikä sekään riitä käynnistykseen, PW asetuksilla ei muutu mikään, olen ladannut koodin uusiksi kahdesti koska epäilin sitä, vaan ei.

Vaikka asettaa standard primen päälle sekään ei muuta tuota 0.9ms arvoa...

Jossain on nyt bitti poikittain.

Posted: Tue Jul 06, 2010 14:53
by 1031
CrC wrote: jos laittaa 50% eka startti rikastuksen , on se vajaa 1.4ms sitten, eikä sekään riitä käynnistykseen, PW asetuksilla ei muutu mikään, olen ladannut koodin uusiksi kahdesti koska epäilin sitä, vaan ei.

Vaikka asettaa standard primen päälle sekään ei muuta tuota 0.9ms arvoa.
Entä jos laitat tuoksi 100% tai 150% ?
En tuota koodia tunne mutta ainakin extra koodin asetuksissa alle sadan% arvot vähentää "soppaa" Esim. ASE/WUE taulukossa ollaan yleensä 100% "päällä"

Posted: Tue Jul 06, 2010 20:42
by teg
Lokissa tai asetustiedostossa ei näkynyt mitään erikoista, paitsi että tunerstudio herjasi paria virheilmoitusta tiedostoa ladattaessa. Tämä hiukan kielisi korruptoituneesta koodista.

Koitappa ladata koodi uusiksi ja syötä käsin asetukset (kartat voi syöttää exporttaamalla vanhasta ja importtaamalla uuteen). Ensin tietenkin kannattaa kokeilla vain käynnistykseen liittyviä asioita. Tuon lokin alussa oleva järjetön rpm piikki kielii myöskin koodissa mahdollisesti olevista ongelmista ..

Posted: Tue Jul 06, 2010 21:25
by CrC
Kiitos vinkeistä, lataan seuraavaksi uudelleen koodin, ja koitan käsin syöttää sisään asetukset(ennemmin olen siirtänyt koko asetusfilen.), tänään huomasin sellaisen että kun megassa on virrat päällä,mutta auto ei käynnissä, ja megatune päällä, naksuu satunnaisesti sytkä/kierrosluku nytkähtelee....

Lisäksi seokset seilaa aivan oudosti ajossa.

jatkuu...

Posted: Wed Jul 07, 2010 18:19
by CrC
teg wrote:Lokissa tai asetustiedostossa ei näkynyt mitään erikoista, paitsi että tunerstudio herjasi paria virheilmoitusta tiedostoa ladattaessa. Tämä hiukan kielisi korruptoituneesta koodista.

Koitappa ladata koodi uusiksi ja syötä käsin asetukset (kartat voi syöttää exporttaamalla vanhasta ja importtaamalla uuteen). Ensin tietenkin kannattaa kokeilla vain käynnistykseen liittyviä asioita. Tuon lokin alussa oleva järjetön rpm piikki kielii myöskin koodissa mahdollisesti olevista ongelmista ..

No niin , nyt on naputeltu uusiksi kaikki, paitsi kartat importtaamalla. Ja toimii, nyt muuttuu startissa suuttimien millisekunnit, ja niitä saa myös säädetty. Ja taas lähtee napista käyntiin, ilman kikkailuja. Lisäksi toimii paremmin muutenkin ajettaessa, röpötys ja nykiminen katosi samalla ilman erikseen säätöä. Eli turhaa ajeltu tankki bensaa ja haettu säätöjä...


Kiitoksia vaivautuneille!